Jump to content

Windows XP

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb nu Windows op myn C:

Ik wil hem installeren op myn externe

Doe ik dan gewoon CD erin als hy al opstaat ?

En als dat werkt en ik installeer op Externe hoe start ik hem dan op vanaf Externe ?

Gratzz

Geplaatst: (bewerkt)

wat.

Dus je wilt Windows XP op je externe harde schijf instaleren? Nee, dat gaat niet lukken, elke keer dat je hem aan een andere PC zet moet je drivers enzo instaleren en die crap. En de andere computer moet ook vanaf USb kunnen booten. En USB is slomer.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
wat.

Dus je wilt Windows XP op je externe harde schijf instaleren? Nee, dat gaat niet lukken, elke keer dat je hem aan een andere PC zet moet je drivers enzo instaleren en die crap. En de andere computer moet ook vanaf USb kunnen booten. En USB is slomer.

waarom zou je dat ook willen? tis toch veel fijner om je spul op je externe schijf te zetten? kan je het iig overal gebruiken

Geplaatst:
Hey,

Ik heb nu Windows op myn C:

Ik wil hem installeren op myn externe

Doe ik dan gewoon CD erin als hy al opstaat ?

En als dat werkt en ik installeer op Externe hoe start ik hem dan op vanaf Externe ?

Gratzz

Je kunt hem gewoon op D:\ installeren en dan moet je in de Boot Order van je BIOS de D:\ schijf als eerste zetten. Maar zoals al gezegd is in dit topic is dat sterk af te raden, en is de externe harde-schijf niet te gebruiken op andere computers. Ik zie ook geen enkele reden waarom iemand dit zou willen, want de geinstalleerde Windows kan niet worden gebruikt op andere computers, vanwege zogenaamde RAID- en IDE-controllers.

Geplaatst:

Windows NT-versies zullen niet willen opstarten vanaf USB-opstartschijven, aangezien de USB-stack ergens vroeg in het bootproces gereset wordt... en dan valt de drive natuurlijk niet te vinden, en zal deze installatie een ouderwets BSOD geven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...