Limbolander Geplaatst: 20 februari 2009 Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 Maar welk geheugen kan ik dan het beste kopen als ik Asus P5Q heb met E8400?En het sheeld best veel geld een Asus P5Q met Gigabyte GA-EP43-S3L ? En wat is dan het grote verschil tussen die 2 boarden? P5Q heeft een snellere chipset, de P45. en gigabyte heeft P43. als je niet overclockt zou ik gewoon voor ddr2 800mhz geheugen gaan, maar zoals je eerder al zei kon je voor 50 euro aan 4gb 1066mhz OCZ geheugen komen dus zou ik die gewoon pakken. Reageren
danz Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 (bewerkt) Is het dan niet slim om http://www.azerty.nl/0-849-196191/asrock-p...bord---atx.html te nemen? Die heeft 2000MHz Busssnelheid en ook P45 Chipset? Hij ondersteund wel maar max 8gb maar dat hoef ik ook niet te gebruiken.... En wat id an het verschil tussen P5Q SE en de P5Q? Naast dat het een andere maat is, maar het scheelt bijna 30 euro Bewerkt: 20 februari 2009 door danz Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 20 februari 2009 Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 (bewerkt) Waarom zou je er een bussnelheid van 2000MHz op willen hebben? Ik geloof dat er nog niet eens bussnelheden zijn die op 2000MHz draaien. nee hoor de meeste oudere spellen zijn juist sterk gericht op de processor, neem counter-strike 1.6/soure, half life etc Maar dan noem je er ook een paar, bij de source engine is de processor inderdaad erg belangrijk, maar daar blijft het zo'n beetje bij. Bewerkt: 20 februari 2009 door TaartJJ~! Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Ik neem dan waarschijnlijk de E8400 of de Q8200 Dat is waar dan heb ik ook geen 200MHz nodig. Een Asus P5Q is wel gewoon een goed boardje alleen waarom moest ik nou niet voor de se gaan? Die is ongeveer 30 euro goedkoper? Naast de maten kan ik geen verschil vinden ? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 21 februari 2009 Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Als je maar geen bord neemt voor mATX. Dit is een goed snel moederbord. Asus P5Q Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Maar wat is dan het verschil tussen de Asus P5Q en de Asus P5Q SE?? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 21 februari 2009 Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Op het eerste gezicht zie ik dat de SE versie geen RAID formatie ondersteunt voor HDD's. Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 (bewerkt) Maar maakt dat dan veel uit? Ik gebruik waarschijnlijk toch maar 1 HDD? Dus zou ik gewoon voor de SE gaan? Of deze? ASRock P45TS??Hoeveel ddr2 past erop dit bord? En hoeveel ddr3? Er staat max 16 gb maar is dat ddr2 + ddr3 of alleen ddr2? >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Bewerkt: 23 februari 2009 door Thundercover Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 21 februari 2009 Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Azerty geeft haast geen informatie over dat mobo, zal dus ook niet veel soeps zijn. Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 (bewerkt) Voor welk bord zou ik dan nu moeten gaan:engel: Asus P5Q SE? Mag rond de 90 euro zijn Maar wat is RAID dan precies? de ASUS P5Q SE/R heeft namelijk wel RAID en is bijna even duur? Ik heb opgezocht wat RAID is en ik ben er achter gekomen dat ik het niet nodig heb;) Zal ik voor de ASRock P45TS gaan? Bewerkt: 21 februari 2009 door danz Reageren
Limbolander Geplaatst: 21 februari 2009 Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Voor welk bord zou ik dan nu moeten gaan:engel:Asus P5Q SE? Mag rond de 90 euro zijn Maar wat is RAID dan precies? de ASUS P5Q SE/R heeft namelijk wel RAID en is bijna even duur? Ik heb opgezocht wat RAID is en ik ben er achter gekomen dat ik het niet nodig heb;) Zal ik voor de ASRock P45TS gaan? ga voor de normale asus P5Q, die heeft zoals ik al eerder zei een betere chipset, stop nueens met steeds dezelde vragen te herhalen.. Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 (bewerkt) Sorry man;) Maar ik snap jou niet helemaal, P5Q heeft toch dezelfde chipset als P5Q SE? Chipsettype: P5Q Intel P45 Express / Intel ICH10R P5Q SE Intel P45 Express / Intel ICH10 ?? Kan je me alsjebieft het vershil uitleggen tussen Intel ICH10R en Intel ICH10?Dat is toch de southbridge> Bewerkt: 21 februari 2009 door danz Reageren
Limbolander Geplaatst: 21 februari 2009 Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 Sorry man;)Maar ik snap jou niet helemaal, P5Q heeft toch dezelfde chipset als P5Q SE? Chipsettype: P5Q Intel P45 Express / Intel ICH10R P5Q SE Intel P45 Express / Intel ICH10 ?? Kan je me alsjebieft het vershil uitleggen tussen Intel ICH10R en Intel ICH10?Dat is toch de southbridge> oh ja sorry ik d8 de vergelijking met die andere moederbord die je eerst opnam enige echte verschil tussen de P5Q en P5Q SE is dat de SE versie kleiner is, SE staat als het goed is voor smaller edition, maar denk niet dat je voor een uATX kast gaat maar voor een normale ATX kast gaat, dus zou ik gewoon die normale P5Q halen dan heb je tenminste wat meer plaats Reageren
danz Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2009 De gewone P5Q is 30.5 cm x 22.4 cm En de SE, wat inderdaad staat voor Smaller Edition, is 30.5 cm x 19.3 cm. Dat is 5cm, dat is best wel veel De P5Q is wel 25 euro duurder, maar hij ziet er ook gewoon gellikter uit met die ''Stylish Heat-Sinks'' En ik ga voor een ATX kast, want die heb ik hier nog staan Dus ik neem waarschijnlijk de P5Q;) maar wat bedoel je met als je de normale P5Q haalt dat je dan meer plaats heb ? Dan heb je toch juist minder of ben ik nou gek Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 februari 2009 Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 De gewone P5Q is 30.5 cm x 22.4 cm En de SE, wat inderdaad staat voor Smaller Edition, is 30.5 cm x 19.3 cm.Dat is 5cm, dat is best wel veel De P5Q is wel 25 euro duurder, maar hij ziet er ook gewoon gellikter uit met die ''Stylish Heat-Sinks'' En ik ga voor een ATX kast, want die heb ik hier nog staan Dus ik neem waarschijnlijk de P5Q;) maar wat bedoel je met als je de normale P5Q haalt dat je dan meer plaats heb ? Dan heb je toch juist minder of ben ik nou gek meer slots enzo, dus kun je ook beter je kabels kwijt en verstoppen, en zit je koelers en grafische kaart etc allemaal niet zo dicht op elkaar Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.