Jump to content

Eigen computer bouwen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb besloten en ga voor de Asus P5Q!

Niet de se of deluxe ofzo.

Incominatie met Q8200, 4GB OCZ PC8500 1066MHz, Chieftec 550w Voeding, ?

Is dit goede combinatie:engel:

• Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• danz

74

• TaartJJ~!

43

• Limbolander

38

• wesley123

8

Geplaatst:

Je kan eventueel ook voor 800 Mhz geheugen gaan goedkoper en voor dat geld kan je nog iets upgraden ^_^ Maar het is jouw beslissing...

Geplaatst: (bewerkt)
Je kan eventueel ook voor 800 Mhz geheugen gaan goedkoper en voor dat geld kan je nog iets upgraden ^_^ Maar het is jouw beslissing...

Omdat de gene waarvan ik board over kocht hem al verkocht had:P Koop ik denk ik toch maar een iets goedkoper bord! Ik ga gewoon voor P43 Gigabyte GA-EP43-S3L?? Ze zeggen dat als je niet overclockt zoals ik, je eigenlijk geen verschil merkt tussen de snelheid? Ik gebruik het bord wel gewoon met de Q8200 4GB OCZ PC8500 1066+ 550W Chieftec voeding Windows Vista Ultimate 64BIT

Kan een Q8200 wel lopen met PC8500MHz 4gb geheugen?

Op verschillende sites had ik ergens gelezen dat als het verschil te groot is, er dingen mis kunnen gaan. Zoals spontane reboots>? EN

Waar moet ik mijn beeldscherm aansluiten op de GA-EP43-S3L??;) Dan moet ik dus ook een videokaart erbij kopen? Die krijg ik pas over paar maanden? Ik heb nog wel een 32 mb hier liggen ofzo? Of kan je je beeldscherm wel aansluiten?

Bewerkt: door danz
Geplaatst:

Ik heb een beetje gegoogeld! en de kaart die ik hier heb liggen is AGP! ^_^

Is het dan slim om voor een MSI-NEO p43 f te gaan? Met een goedkoope 8400gs voor tijdelijk??

Geplaatst:
de nieuwere moederborden hebben allemaal pci-e als ik het goed heb

Jep, AGP is aan het verouderen, AGP gaat tot 8x speed, en PCI-E tot of verder dan 16x, stuk sneller dus.

Daarnaast is een 8400 een budgetkaart, pak dan een x600 of een x800 serie(bij de x een 7tje of als ie er is een 8je AGP kaart neerzetten).

Geplaatst:
de nieuwere moederborden hebben allemaal pci-e als ik het goed heb

Jep, AGP is aan het verouderen, AGP gaat tot 8x speed, en PCI-E tot of verder dan 16x, stuk sneller dus.

Daarnaast is een 8400 een budgetkaart, pak dan een x600 of een x800 serie(bij de x een 7tje of als ie er is een 8je AGP kaart neerzetten).

en als je nu een AGP moederbord koopt, kun je dus ook niet meer een andere pci-e kaart erna kopen, dan moet je dus weer je moederbord veranderen.

tevens werkt agp en pci-e op een andere manier dus kun je agp 8x en pci-e 16x niet echt vergelijke qua x'en

Geplaatst:

Ja maar als je een x600 of een x800 serie koopt ben je wel al een stuk meer kwijt ^_^

Het is maar een kaartje voor tijdelijk? Bijvoorbeeld deze? Je zou daar op inpricipe toch gta iv kunnen spelen of zie ik het verkeerd? Ik zie het verkeerd he :sigaar: De minium specs zijn NVIDIA 256MB 7900/ ATI X1900 ?? Is er wel een ''goedkoop'' kaartje waar je Gta nu al op kan spelen?

Geplaatst:

er op spelen wel maar of het mooi is? maar ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon wachten tot je je grafische kaart er meteen bij komt, want dit is gewoon geld weggooien.

Geplaatst:
Ja maar als je een x600 of een x800 serie koopt ben je wel al een stuk meer kwijt ^_^

Het is maar een kaartje voor tijdelijk? Bijvoorbeeld deze? Je zou daar op inpricipe toch gta iv kunnen spelen of zie ik het verkeerd? Ik zie het verkeerd he :sigaar: De minium specs zijn NVIDIA 256MB 7900/ ATI X1900 ?? Is er wel een ''goedkoop'' kaartje waar je Gta nu al op kan spelen?

Bedenk wel, dat als je die 8400 pakt, dat het rot eruit gaan zien, en IV moet je eigenlijk redelijk boven de minimale specs zitten, die 8400 is dan wel hoger in serie, maar volgens mij presteert ie niet beter of klein beetje beter als een fatsoenlijke 7-serie.

Ik ken zelfs iemand met een Intel core2duo draaiend op 3.3ghz dacht ik, 4gb ram, en een 9600gt en hij speelt met 7fps, op low, daarnaast draai ik met een X2 Athlon draaiend op 3.3ghz, 4gb ram, en ook een 9600gt en ik speel met 30+ fps in de buitenwereld(Van IV natuurlijk :7)(en met meerdere dingen op medium)

En als hij dat met een 9600gt trekt, vraag ik me af wat die 8400gs gaat doen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja denk het ook met die 8400 ^_^ Maar ik weet niet of ik dan al gta ga spelen het is eigenlijk een kaartje omdat ik geen onboard moederboard wil. _O_

En met dat 7fps, je bedoelt dus eigenlijk ook dat jou Athlon beter presteert?

Dus als ik een E8400 zal nemen en niet overclock dat ik dan misschien nog lager dan hem presteer? :? Wat voor core2duo heeft hij dan? Dus kan ik eigenlijk ook betr voor AMD gaan :{ ?

Bewerkt: door danz
Geplaatst:

Dit is een goed systeem: [heb ik zelf ook]

CPU: AMD athlon 3000+ 1.8ghz :puh: maar heel weinig lag

GPU: Nvida 9600GT

PSU [voeding] Codegen 420watt silencer

moederbord:Asus A8N-E Proactive met SLI

behuizing: mag je zelf uitkiezen

CPU koeler: Temperatuurgestuurde artic cooling silencer 64

Das mn pc :puh:

Geplaatst:
Dit is een goed systeem: [heb ik zelf ook]

CPU: AMD athlon 3000+ 1.8ghz :puh: maar heel weinig lag

GPU: Nvida 9600GT

PSU [voeding] Codegen 420watt silencer

moederbord:Asus A8N-E Proactive met SLI

behuizing: mag je zelf uitkiezen

CPU koeler: Temperatuurgestuurde artic cooling silencer 64

Das mn pc :puh:

Oke, dan mag je meteen ophouden met nog te posten in het hardware gedeelte.

>>> Door Thundercover: Wees eens wat aardiger tegen je medeleden. Dit soort commentaar hoef ik niet te zien.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...