Jump to content

Eigen computer bouwen

Recommended Posts

Geplaatst:
Ben ik nou de enige die het houd bij standaard kasten? x)

Het hoeft voor mij niet echt, gaat me meer om de hardware in de kast =')

hehe ik hoef zelf ook niet zo'n extreme kast, wou zelf toen eigelijk antec sonata III maar hadden ze niet meer dus coolermaster 5 gepakt, en die heeft gewoon echt een heerlijke airflow, dat terwege maken die duurdere kasten vaak minder geluid etc.

Minder geluid eh?

Mijn geluid van de desktop word overstemd door de fan van mijn Pentium 3 Craptop naast mij.

ja zei het beetje verkeerd, bedoelde dus dat ze minder geluid doorlaten. Maargoed sommige mensen houden nu eenmaal van zon koelkastjes met deurtjes erin etc..

• Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• danz

74

• TaartJJ~!

43

• Limbolander

38

• wesley123

8

Geplaatst:

Ik heb van een neef een oude pc van hem gekregen.

Ik heb ook wat nieuwe onderdelen geselecteerd.

Kijk even of het goed werkt:

Asus M2N-XE, nForce 430 MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) Moederboard

Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL6 Dual Channel Kit (KVR800D2N6K2⁄4G) Intern geheugen

AMD Phenom X4 9850 Black Edition (AM2+, 2MB, 4x2,5 Ghz, Retail, boxed) Processor

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB) Harddisk

Chieftec Smart 400W 12cm fan Voeding

Behuizing, dvd speler etc heb ik al!

En video kaart krijg ik waarschijnlijk de 9600gt 512 mb

Graag een reactie of dit snel en lekker loopt, en of wat ik kan verbeteren!

Geplaatst:

Het is wel een vlot systeem maar de voeding moet een stuk krachtiger. De oudere processoren uit de eerste Phenom serie zijn energie slurpers en als je dan een voeding neemt die maar net alles aan kan, gaat je computer veel meer energie gebruiken dan nodig is en je systeem wordt er ook meteen een stuk instabieler van. Ik zou voor ongeveer 600watt gaan, dan zit je altijd goed en zou je eventueel nog kunnen upgraden.

Geplaatst:

Bedankt :tu:

Ja was ook maar even een snel geselecteerde voeding ^_^

Maar zou het een snelle pc zijn?

Bijvoorbeeld zal photoshop cs4 snel opstarten en snel werken etc?

Geplaatst:
Bedankt :tu:

Ja was ook maar even een snel geselecteerde voeding ^_^

Maar zou het een snelle pc zijn?

Bijvoorbeeld zal photoshop cs4 snel opstarten en snel werken etc?

tja wat is snel he :)

Geplaatst:

ja :7

Maar ik bedoel voor photoshop en internet etc. dan is hij toch gewoon super snel :7 ?

En voor soms een keertje gta iv ,

Dus dan loopt hij toch gewoon lekker of niet dan :D

Geplaatst:
ja :7

Maar ik bedoel voor photoshop en internet etc. dan is hij toch gewoon super snel :7 ?

En voor soms een keertje gta iv ,

Dus dan loopt hij toch gewoon lekker of niet dan :D

mja ligt eraan wat jij snel vind, en wat jij lekker vind :)

maar het zal wel goed lopen ja.

Geplaatst:
Is het ook nog slim om 5gb ddr2 te nemen?

En misschien een intel moederdoard en processor te nemen?

Thanx

dat ligt aan je budget, en ik denk dat je 4gb bedoeld? 4 gb zou ik sowieso pakken, ddr2 geheugen kost toch geen ruk meer.

Geplaatst:

Kijk ik bedoel, Ik koop al zeker 4gb ddr2 intern geheugen, Maar is heet ook nog slim om er nog een gb ddr2 er bij te plakken?

Dus in totaal 5gb ddr2 intern geheugen, Ik bedoel aan het budget hoeft het niet te liggen maar aan of hij nog sneller presteert ets.

Geplaatst:

dat kan geeneens 5 gb, sowieso ga je geeneens de 4 gb helemaal gebruiken, laat staan 2-3 gb vol krijgen.

Geplaatst:

Ik zou het in iedergeval houden bij een gewone behuizing die je aanspreekt. Want waarom zou je heel erg veel extra uitgeven aan een dure behuizing met allerlei discolampen erop? :puh:

Thanx

Ik raad je een Intel processor aan, dat betekend ook gelijk dat je een Intel moederboard moet nemen. Maar die keus is natuurlijk geheel aan jou. Ik weet niet in welke prijsklasse processor je zou willen zitten en rond wat je er van verlangt, anders kan ik misschien helpen met de keus. Ook weet ik niet of dat je een socket 775 processor wil nemen of een i7 processor. :puh:

Ook weet ik niet of dat je 64bit hebt, maar in dat geval zou je meer als 4gb geheugen kunnen nemen. Zelf vind ik 4gb lekker lopen en ben daar tevreden over.

Geplaatst:
Ik zou het in iedergeval houden bij een gewone behuizing die je aanspreekt. Want waarom zou je heel erg veel extra uitgeven aan een dure behuizing met allerlei discolampen erop? :puh:

Thanx

Ik raad je een Intel processor aan, dat betekend ook gelijk dat je een Intel moederboard moet nemen. Maar die keus is natuurlijk geheel aan jou. Ik weet niet in welke prijsklasse processor je zou willen zitten en rond wat je er van verlangt, anders kan ik misschien helpen met de keus. Ook weet ik niet of dat je een socket 775 processor wil nemen of een i7 processor. :puh:

Ook weet ik niet of dat je 64bit hebt, maar in dat geval zou je meer als 4gb geheugen kunnen nemen. Zelf vind ik 4gb lekker lopen en ben daar tevreden over.

meer als 4 gb is echt gewoon nog nutteloos, hedendaagse computergebruikers krijgen 2-3 gb al amper vol..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...