Jump to content

Eigen computer bouwen

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik zou het in iedergeval houden bij een gewone behuizing die je aanspreekt. Want waarom zou je heel erg veel extra uitgeven aan een dure behuizing met allerlei discolampen erop? :puh:
Is het ook nog slim om 5gb ddr2 te nemen?

En misschien een intel moederdoard en processor te nemen?

Thanx

Ik raad je een Intel processor aan, dat betekend ook gelijk dat je een Intel moederboard moet nemen. Maar die keus is natuurlijk geheel aan jou. Ik weet niet in welke prijsklasse processor je zou willen zitten en rond wat je er van verlangt, anders kan ik misschien helpen met de keus. Ook weet ik niet of dat je een socket 775 processor wil nemen of een i7 processor. :puh:

Ook weet ik niet of dat je 64bit hebt, maar in dat geval zou je meer als 4gb geheugen kunnen nemen. Zelf vind ik 4gb lekker lopen en ben daar tevreden over.

meer als 4 gb is echt gewoon nog nutteloos, hedendaagse computergebruikers krijgen 2-3 gb al amper vol..

Mag ik dan vragen waarvoor je dan al op het moment toch zo'n 16gb kan kopen? :puh:

• Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• danz

74

• TaartJJ~!

43

• Limbolander

38

• wesley123

8

Geplaatst:

Ik heb een tijd geleden 1 gig in mijn computer gestoken zodat ik nu 2 gigabyte heb, maar zelfs met GTA aan heb ik nog meer als 500mb aan RAM vrij.. Ik draai wel XP, maar dat maakt niet uit. Voor Vista is 3 gig wel aan te raden, maar meer is ook absoluut niet nodig.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik zou het in iedergeval houden bij een gewone behuizing die je aanspreekt. Want waarom zou je heel erg veel extra uitgeven aan een dure behuizing met allerlei discolampen erop? :puh:
Is het ook nog slim om 5gb ddr2 te nemen?

En misschien een intel moederdoard en processor te nemen?

Thanx

Ik raad je een Intel processor aan, dat betekend ook gelijk dat je een Intel moederboard moet nemen. Maar die keus is natuurlijk geheel aan jou. Ik weet niet in welke prijsklasse processor je zou willen zitten en rond wat je er van verlangt, anders kan ik misschien helpen met de keus. Ook weet ik niet of dat je een socket 775 processor wil nemen of een i7 processor. :puh:

Ook weet ik niet of dat je 64bit hebt, maar in dat geval zou je meer als 4gb geheugen kunnen nemen. Zelf vind ik 4gb lekker lopen en ben daar tevreden over.

meer als 4 gb is echt gewoon nog nutteloos, hedendaagse computergebruikers krijgen 2-3 gb al amper vol..

Mag ik dan vragen waarvoor je dan al op het moment toch zo'n 16gb kan kopen? :puh:

moederborden van nu ondersteunen maximaal 16gb, en natuurlijk het draait allemaal om geld, maar er worden nog geen grotere gemaakt als 2gb, dus 8 gb is nog het maximale aangezien je 4 slots hebt, bij de nieuwere i7 socket( weet m ff niet uit me hoofd ) heb je 6 slots dus is 12 het maximale.

Maargoed, als je onder de 1gb geheugen hebt en je upgrade dan naar 1gb of meer merk je het nog wel, als je meer als 2gb hebt merk je echt geen verschil meer. En wat je niet gebruikt heb je dus verder ook geen zak aan. Dus mocht je denken hoe meer hoe beter, nee helaas.

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:
Kan iemand mij een goede snelle intel processor aanraden?

Quad core of niet?

Mag rond de 130 euro zijn ofzo ^_^

De goedkoopste Core 2 Quad is rond de €155,- de Q8200.

Voor €130,- kun je niet al te veel soeps kopen.

Geplaatst:

Quad core of niet?

Je zou voor ongeveer 150/170 euro een Intel Q6600 kunnen kopen. Maar zoals TaartJJ boven mij al zegt kun je ook een Q8200 kopen. :) Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee processoren, ik zie wel dat de Q8200 iets minder CPU snelheid heeft. Maar wel weer veel meer Quadpumped? En welke processor is eigenlijk beter voor het gamen? :puh:

Maar voor 130 euro kun je niet echt veel kopen. Natuurlijk zijn er aardig veel processoren van rond die prijs, maar daar kun je niet veel mee als je bijvoorbeeld GTA IV wilt spelen op een fatsoenlijk niveau. :puh:

Geplaatst:

Quad core of niet?

Je zou voor ongeveer 150/170 euro een Intel Q6600 kunnen kopen. Maar zoals TaartJJ boven mij al zegt kun je ook een Q8200 kopen. :) Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee processoren, ik zie wel dat de Q8200 iets minder CPU snelheid heeft. Maar wel weer veel meer Quadpumped? En welke processor is eigenlijk beter voor het gamen? :puh:

Maar voor 130 euro kun je niet echt veel kopen. Natuurlijk zijn er aardig veel processoren van rond die prijs, maar daar kun je niet veel mee als je bijvoorbeeld GTA IV wilt spelen op een fatsoenlijk niveau. :puh:

De Q8200 heeft dezelfde prestaties als de Q6600, het heeft weliswaar een lagere kloksnelheid en minder L2 cache, maar de FSB draait op 1333 MHz en de processor verbruikt minder :)

Als je een extreme overklokker bent kun je beter de Q6600 pakken.

De Q8200 heeft namelijk slechts een multiplier van 7x, mijn Q8200 draait op slechts 2,71 GHz @ 1535 MHz FSB.

• 2 weken later...

:D

Ik heb een paar dagen geleden een computer van familie gekregen, Wel een hele oude maar de dvd speler die er inzit en de behuizing kan ik makkelijk gebruiken ^_^

Nu wil ik een nieuw moederboard, nieuwe processor, nieuw intern geheugen, nieuwe hdd, voeding...

Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G)

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB)

Asus M2N68-VM (AM2+, DDR2, SATAII)

Cooler Master RS-460-PCAP-A3 Extreme Power Plus, 460W (ATX)

AMD Phenom X4 9850 Black Edition (AM2+, 2MB, 4x2,5 Ghz, Retail, boxed)

een nieuwe videokaart krijg ik aan het eind van het jaar. Waarschijnlijk een 9800GT

Loopt dit lekker denken jullie?

Nog iets op te merken ofzo :7

Toch maar voor AMD gegaan

Bewerkt: door danz
Geplaatst:

Oke bedankt!

Misschien een domme vraag ^_^

Maar hoesnel zou hij zijn opgestart :eten:

Ik heb hier thuis een pc staan met amd 3500+ sempron 1gb intern de rest allemaal onboard.

Is nog een vrij snelle pc, is wel binnen 1minuutje opgestart:P

Maar hoesnel zou deze ongeveer denk je opstarten :duh:

Beetje domme vraag, maar dat vroeg ik me gewoon af :7

En zou photoshop cs3 snel lopen? :D

• 2 weken later...
Geplaatst:

Na veel rond kijken en op sites kijken heb ik een besslising genomen :7

Ik ga voor Intel! ^_^

Ik had dit op het oog?:

MSI P45 NEO3-FR 775 of de Gygabit GA-EP45-DS3L

A-DATA 4GB DDR2 (2x2GB) PC8500 1066+Mhz CL5 Dual Channel Kit

Intel Core 2 Quad Q8200

?

Moet ik voor de msi gaan of voor de Gygabite?

:tu:

Neem de Gigabyte,

De MSI ondersteunt geen DDR2 op 1066 MHz geheugen aan Azerty's specificicaties te zien.

Met het Gigabyte moederbord gaat dit systeem goed draaien, neem je een 9800GT in combinatie?

EDIT:

Ik lees trouwens dat je een 460W voeding wilt kopen, daar gaat de 9800GT niet op draaien! minstens 500/550W!

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Zeer waarschijnlijk wel ja met de 9800GT ^_^:tu:

Is er niet nog een beter moederboad voor mij?

Wel ongeveer ron de 80 euro":puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...