Jump to content

Eigen computer bouwen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wat zijn dan bijvoorbeeld grote verschillen taartje, tussen de Gygabite waar ik waarschijnlijk voor ga, en jouw ASUS P5KPL?

Aangezien het prijsverschil rond de 50 euro ligt ^_^

En met die voedingen heb je idd gelijk :tu:

Ik heb zelf nog al wat moeite met de keuze voor de processor, ik game niet zo vaak maar soms een spelletje zoals gta iv is wel leuk. Ik photoshop soms ook wel eens. Ik maak denk ik het meest gebruik van internet etc.

Kan iemand mij helpen met de keus voor de processor?

Zal ik voor quad core gaan of dual?

Bijvoorbeeld. Intel Core 2 Quad Q8200 of de Intel Core 2 Duo E8400

Ofzo.

Kan iemand mij hier bij helpen:P?

Bedankt!

Bewerkt: door danz
  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• danz

74

• TaartJJ~!

43

• Limbolander

38

• wesley123

8

Mijn Asus mobo is een budget mobo, het ondersteunt maximaal 4GB PC6400 (800MHz) , en ik geloof dat het ook geen SLI/Crossfire ondersteunt, maar voor mij is dat genoeg.

Als je af en toe een spelletje speelt is dit mobo ook voldoende, het trekt ook makkelijk mijn 9800GT en het klokt ook wel goed over als je dat graag wilt doen.

De Q8200 is uitermate geschikt voor huis,tuin en keuken gebruik, Photoshop draait er heerlijk mee en het is ook speciaal ontworpen voor veel CPU vereisende 3D applicaties.

De E8400 is meer voor echte hardcore gamers.

Dus de P5KPL/1600 pakken is ook mogelijk ;)

Edit

Core 2 Quad levert trouwens betere presaties dan de E8400 bij games die 4 cores ondersteunen, denk hierbij aan CoD 4, WaW en GTA IV.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Bedankt :7

Ik ga dan liever voor de Q8200 :tu:

Ik heb liever een iets beter moederboard, ook voor misschien overclocking. en ik wil ook wel graag max 16GB ddr2.

Weet jij nog een goede mobo onder de 100 euro?

Geplaatst:

De GA-EP45-DS3L is een p45 en heeft een nog snellere bussnelheid en dan maakt die 10 euro niet zoveel uit.

Is er iets waar ik misschien op kan besparen? En het klinkt misschien raar :7 Maar is het denkje mogelijk om de GA-EP45-DS3L met q8200 ofzo te laten lopen op een 230w voeding ^_^

Denk t niet heh... ^_^

Is dit miss een goede optie?

ASUS P5Q SE2 - Moederbord - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 - Gigabit Ethernet - High

Geplaatst:

Ja dat van die voeding snap ik wel ^_^

Alleen aan het begin gebruik ik de 9800gt nog niet omdat ik die pas later krijg :duh:

Maar wat is nou een slimme keuze? de EP45-DS3L of P5Q?

Of een andere die iemand mij aanraad?

Geplaatst:

Allebei goede borden, en nee zonder 9800GT gaat hij ook niet draaien met 230W.

Je kan beter gewoon direct die 600W pakken.

Geplaatst:

Is de Cooler Master Real Power M520, 520W (ATX 12V V 2.3) Krachtig genoeg denken jullie?

Ook als ik er later een 9800GT bij zet?

En welk bord is nou eingelijk het best? ASUS P5Q SE2 of Gygabit EP45-DS3L

Een voeding van dat vermogen voor zo'n prijs kan nooit iets zijn. Koop gewoon van een A-Merk (Coolermaster, Corsair etc.) en je weet zeker dat je goed zit. Je zou ook best een goedkope kunnen nemen, maar die zijn nooit als stabiel en goed als een van een A-Merk. Je kan gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ga gewoon voor rond de 600 watt, dan zit je altijd goed.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Kan jij mij dan een goede voeding aanraden?

Ongeveer rond de 50 euro? :7

Voor 50 euro heb je geen degelijke voeding met genoeg output. Klaar.

Geplaatst:

Waarom heb ik dan perse rond de 600w nodig?

Waarom is dit dan niet genoeg? Cooler Master Real Power M520

Ik snap het natuurlijk wel omdat ik misschien 9800GT ga gebruiken, maar zonder Die kaart en alleen ASUS P5Q SE2 met Q8200? Werkt het toch wel goed?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...