David22 Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Gerucht | 9 januari 2009 - Een recentelijk ontdekt patent op naam van Shigeru Miyamoto lijkt de angst van veel Zelda-fans te bevestigen: de franchise gaat zich meer richten op casual gamers. Of het patent nieuw is is niet bekend.In een aantal afbeeldingen is onder andere te een hint-knop te zien. Verwacht wordt dat deze de gamer moet helpen als hij vast zit in de game, een functie die de game waarschijnlijk toegankelijker moet maken voor de minder ervaren gamer. Ook lijkt Nintendo te denken aan een 'skip-functie', waarmee je bepaalde delen van de game kunt overslaan. De afbeeldingen zijn hier te zien. Enkele van deze patenten: Bron: Nintendo Only Ik hoop niet dat Nintendo dit gaat doorzetten, want dit zou opnieuw een casual game betekenen. Het leuke van Zelda was altijd de puzzels, en met een hint-knop en een skip-knop zou Nintendo dit toch behoorlijk om zeep helpen. Wat vinden jullie? Reageren
BaasB Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Echt fucking belachelijk als ze dat zouden doen. Maarja, Nintendo is sowieso zielig bezig de laatste tijd. Ik kwam er laatst achter dat ze Banjo en Kazooie hadden verkocht aan Microsoft. Echt, hoe zielig ben je dan bezig. Naja, sinds de Nintendo DS en de Wii neem ik Nintendo sowieso niet meer serieus. Al die commerciële bullshit, waardoor elke ''casual gamer'' het spel leuk vindt, maar de echte Zelda fans teleurgesteld zullen zijn. Het zou me op dit moment echt geen fuck meer uitmaken als heel dat bedrijf failliet gaat. Ik houd het gewoon lekker bij Zelda: Ocarina of Time en Zelda: Majora's Mask op mijn Nintendo 64, want dat blijven de beste 2 spellen ever! Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 @ BaasB. Ik heb in mijn quote de scheldwoorden even gecensureerd. Je zit volgens mij al op de 80% en schelden help daar nou niet bepaald positief bij. Echt f***ing belachelijk als ze dat zouden doen. Maarja, Nintendo is sowieso zielig bezig de laatste tijd. Echt enorm triest. Van mij mogen ze best een heleboel casual games uitbrengen en die Wii een echte family console willen maken. Maar waarom al die goede game reeksen links laten liggen. We hebben in totaal 3 echte mario games gezien. (party niet meegeteld, de zelfde casual meuk) En maar één Zelda die overigens al lang op de N64 is uitgekomen. Ze willen een grote doelgroep bereiken door heel veel spellen voor oma's, meisjes en kleine kinderen uit te brengen. Maar ze laten de grootste doelgroep, de doelgroep die al veel meer games koopt, de doelgroep die er oorspronkelijk voor heeft gezorgt dat de game industrie de muziek industrie ingehaald heeft, volledig te negeren. Iedereen die het hier mee eens is moet de Power Unlimited van deze maand eens lezen. Bij de Wii Music review is een hele mooie brief te lezen naar Miyamoto gericht over de nieuwe richtlijnen van Ninetendo. Ik kwam er laatst achter dat ze Banjo en Kazooie hadden verkocht aan Microsoft. Echt, hoe zielig ben je dan bezig. In welk jaar leef je. Rare is al in de vorige generatie game consoles opgekocht door Microsoft. Waarom denk je dat Conker's Live and Reloaded op de xbox is uitgekomen en niet op de GameCube. Naja, sinds de Nintendo DS en de Wii neem ik Nintendo sowieso niet meer serieus. Al die commerciële sh*t, waardoor elke ''casual gamer'' het spel leuk vindt, maar de echte Zelda fans teleurgesteld zullen zijn. Het zou me op dit moment echt geen f*** meer uitmaken als heel dat bedrijf failliet gaat. Ik houd het gewoon lekker bij Zelda: Ocarina of Time en Zelda: Majora's Mask op mijn Nintendo 64, want dat blijven de beste 2 spellen ever! Ik nam Ninetendo al niet meer serieus met de GameCube. De DS vind ik eigenlijk nog wel een beetje gaan (ik heb trouwens een psp, ds: 67mhz processor, psp: 333mhz processor. Owned Ninetendo ) maar de Wii is echt te cusual. Het zal de Zelda fans misschien wat schade aandoen maar ik denk niet dat het Zelda definitief vermoord. Veel fans hebben nog erg veel hoop van de laatste Zelda en, op die knoppen na, zal het wel weer een echt Zelda avontuur worden. Ik hoop alleen echt dat ze het spel zelf niet al te erg gaan versimpelen. Reageren
David22 Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 En maar één Zelda die overigens al lang op de N64 is uitgekomen. Bedoel je dat er één Zelda op de Wii is uitgekomen die ook op de N64 is uitgekomen? Klopt niet helemaal, want op de Nintendo 64 zijn Ocarina of Time en Majora's Mask uitgekomen (dat waren echte nagelbijters, vooral MM) en op de Wii is alleen Twilight Princess uitgekomen (Crossbow Training niet meegeteld, dat is geen echte Zelda). Ik nam Nintendo al niet meer serieus met de GameCube. De DS vind ik eigenlijk nog wel een beetje gaan (ik heb trouwens een psp, ds: 67mhz processor, psp: 333mhz processor. Owned Ninetendo ) maar de Wii is echt te cusual. Het zal de Zelda fans misschien wat schade aandoen maar ik denk niet dat het Zelda definitief vermoord. Veel fans hebben nog erg veel hoop van de laatste Zelda en, op die knoppen na, zal het wel weer een echt Zelda avontuur worden. Ik hoop alleen echt dat ze het spel zelf niet al te erg gaan versimpelen. Ik denk, dat als Miyamota op de casual-way gaat, dat het spel deze aanpassing zal zien: Meer hints Makkelijkere vijanden Zelda in het Nederlands Kortere verhaallijn Makkelijkere puzzels En als dat gebeurt, is Zelda helemaal naar de klote. Maar goed, het is nog maar een gerucht, en misschien is de nieuwe Zelda wel een überhardcore game die echt super wordt. Laten we dat maar hopen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.