Jump to content

nieuw moederbord +cpu

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo nadat ik alles in een andere case heb gebouwd wil ik een stapje verder.ik wil namelijk een nieuw moederbord en cpu inbouwen (p4 best verouderd).alleen weet ik niet wat een goed moederbord en cpu is rond de 250 - 300 euro.het hoeft gta niet op high ofsow daar heb ik een xbox voor.nu twijfel ik wel aan mijn voeding of dat wel genoeg watt zal zijn het is een corsiar 450 watt voeding.verder heb ik geen cd voor xp.weten jullie een goed moederbord en cpu rond die prijs?bij voorbaat bedankt! ^_^

Bewerkt: door danoontje_nl

Waarschijnlijk heb je dan ook nieuw geheugen nodig. Maar gelukkig hebben onze vrienden van Alternate leuke upgrade setjes met moederborden en CPU en geheugen voor een scherpe prijs, zoals:

AMD dual kit: http://www.alternate.nl/html/product/Moede...l1=Upgrade+kits

AMD quad kit: http://www.alternate.nl/html/product/Moede...l1=Upgrade+kits

Als je toch liever Intel wilt, moet je nog even door sparen. Intel schijnt iets betere processoren te hebben dan AMD, maar AMD processoren zijn zeker niet slecht. :N

Welke VGA heb je. Het hangt van je VGA af of je voeding het trekt.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Is je VGA PCI-e of AGP?

Als de videokaart die je nu hebt AGP is, moet je ook een nieuwe videokaart hebben.

Geplaatst:

ik heb nu een agp kaart maar die wordt ook vervangen.na de upgrade kijk ik later voor een vidoekaart.

Geplaatst:

Een corsair 450 wat is zo slecht nog niet :)

als moederbord zou ik iets P5Q achtigs van Asus pakken of een P45 serie van MSI, die schijnen ook erg goed te zijn :)

Als processor zou ik voor een E8400 gaan, daar kan je heerlijk op gamen :)

Geplaatst:
Een 9600GT draait wel op de 450W voeding, is wel redelijk kaartje.

De 9600GT is inderdaad geen stroomvreter nee, die zal het zalig doen op je voeding. :Y

Ik heb nu dit setje:

Intel® Core™ 2 Duo E8400

Asus P5KPL-AM/PS

geheugen weet ik nog niet.

is dit een goed setje?

EDIT:Omdat ik deze computer die ik nu heb tweedehands is heb k geen cd met windows xp.moet ik dat ook helemaal nieuw kopen?

Geplaatst:
Ik heb nu dit setje:

Intel® Core™ 2 Duo E8400

Asus P5KPL-AM/PS

geheugen weet ik nog niet.

is dit een goed setje?

EDIT:Omdat ik deze computer die ik nu heb tweedehands is heb k geen cd met windows xp.moet ik dat ook helemaal nieuw kopen?

there are other ways he, zou zelf geen OS kopen, zo'n geldverspilling he, maar mag ik verder niet op in gaan

wel lekker setje heb ongeveer hetzelfde, werkt goed en klokt nog aardig over naar 1600mhz FSB en 3.6ghz E8400 ;)

Geplaatst:

is op zich wel een knap setje, wil je tog nog iets meer prestaties zou ik tog nog voor een P45 chipset gaan, een geheugensetje van OCZ 2 gb is prima voor jouw doen :)

ik weet wel met cerial code van windows xp die op de computer zat.kan ik daar dan legaal een nieuwe xp downloaden ofso?en is het moeilijk om voor de eerste keer een moederbord+cpu+plus ram in te bouwen.heb zelf alles in een andere kast gebouwd en heb is een keer een vidoekaart ingebouwd dus is het een moeilijke klus?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...