Jump to content

Dragonstyle

Recommended Posts

Geplaatst:

Hier een nieuwe poging na de feedback van mijn eerdere signatures...

Nog mijn dank daarvoor. _O_

hier in ieder geval een nieuwe poging.

dragonstylevr4.jpg

Graag weer feedback en commentaar waar nodig :tu:

Geplaatst:

Je maakt voortgang dat wel. Maar probeer eens met JAshins Brushes 14' een mooie achtergrond te maken die op vuur lijkt :7 ook kun je proberen om een andere render te gebruiken en je tekst kleiner. Je tekst is nu nog namelijk te groot. Maar ik zie wel dat je op weg bent :D

Geplaatst:

Het lijkt er behoorlijk op dat meneer hier paint gebruikt voor zijn creaties. Het enige waar je aan kan zien dat het wel met Photoshop is gemaakt is omdat de tekst een beetje doorzichtig is wat ik trouwens niet mooi vind maar dat achterwege. Wat ik zou doen wanneer ik jou was is om tutorials te gaan volgen. Kijk naar full signature tutorials en kies er een uit waarbij je een mooi resultaat krijgt. Dan voer je hem uit en leer je de tools des te meer beheersen, dat moet wanneer je goed wil worden met Photoshop en ieder ander programma. Oefen! :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Ik spreek uit ervaring en ik zeg je dat deze veel te moeilijk zijn. Je bent een beginneling, dus je moet die Full Tuts zeker nog niet volgen, ik Photoshop ook al een tijdje en van de meeste snap ik geen snars. Ik heb een zéér goede Tutorial leren kennen, ik dank Jay; voor de link. Hij is in het Engels maar het zal niet zo moeilijk zijn om 'm te verstaan. Je moet je wel registreren op PlanetRenders om de Tutorial te zien, de registratie is gratis en de Tutorial ook. :) Klik hier voor de Tutorial. Mijn Signature die ik nu draag is gemaakt toen ik een beginneling van drie dagen was! ;) Nu ga ik even over je Signature m'n zegje doen.

Wat kleiner mag, is je Signature-grootte. Ik heb er ook even tegen 'geprotesteerd', maar je maakt echt wonderlijke resulataten met kleine formaten (ik zonder onze Jon-asses en IB uit, ze zijn 1 van de weinige die met grote maten zéér mooie resultaten kan maken). In de Tutorial wordt de maat 360x140 aangeraden, deze is zeker niet mis, mijn Signature die ik nu draag is 360x140, het is zeker niet een fout formaat. :) Overigens heb je nooit het probleem van een lege Signature. De effecten zijn naar mijn mening beter zichtbaar op een kleiner formaat(uitzondering Jon en IB).

Daarna even over je font(tekst). Dat lettertype is zéér goed uitgekozen naar mijn mening, maar het mag wel veel kleiner. Kijk bijvoorbeeld naar mijn Signature. Een gewoon lettertype, 24 pt is voldoende bij de meeste fonts. In de Tutorial die ik je gaf leer je kennis maken met C4D's, deze geven veel mooiere resultaten, en dat het moeilijk is, dat is echt onzin als je die Tut volgt. De vlammen zijn wel mooi op de draak gericht, dat is toch een zéér positief punt. :)

De render heeft volgens mij de perfecte size, al zou je er een paar simpele effecten kunnen 'doorgooien'. Ik raad je aan om de render effecten uit deze Tutorial eens te gebruiken. Ik vind ze echt mooi en in deze Signature zal het niet verkeerd uitkomen. :) In de eerste Tutorial die ik gaf, leer je ook kennis maken met een Gradient, je kiest dan 2 kleuren en je trekt dan een lijntje in je Signature. Dat komt mooi uit bij sommige Signatures. Ik vond dat deze Gradient-Tutorial je misschien kan helpen. Het resultaat van zamg0d1 zou echt wel mooi bij je Render passen. Als je Photoshop CS2 gebruikt(andere zijn ietsje anders), dan raad ik je aan om deze Tutorial te volgen, dankzij deze Tutorial heb ik leren Photoshoppen. :) Een Gradient zou (zoals ik al zei) goed passen in deze Signature, aangezien ik die zwarte vlekken niet zo mooi vind. Deze reactie van 2Fast{0} staat boordevol tips, bekijk deze zeker eens. :) Sorry als dit kritisch overkomt, je bent heel goed bezig voor een beginner! :) Keep up the good work! ^_^

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Ik spreek uit ervaring en ik zeg je dat deze veel te moeilijk zijn. Je bent een beginneling, dus je moet die Full Tuts zeker nog niet volgen, ik Photoshop ook al een tijdje en van de meeste snap ik geen snars. Ik heb een zéér goede Tutorial leren kennen, ik dank Jay; voor de link. Hij is in het Engels maar het zal niet zo moeilijk zijn om 'm te verstaan. Je moet je wel registreren op PlanetRenders om de Tutorial te zien, de registratie is gratis en de Tutorial ook. :) Klik hier voor de Tutorial. Mijn Signature die ik nu draag is gemaakt toen ik een beginneling van drie dagen was! ;) Nu ga ik even over je Signature m'n zegje doen.

Hangt ervan af hoe snel je alles precies oppikt. Mijn raad is heus niet uit de duim gezogen, ik heb het namelijk zelf ook zo gedaan hoewel ik wel een beetje bekend was met Photoshop. Dat was enkel wel zo lang geleden dat ik het vast al ben verleerd. Daar komt dan nog bij dat het toen de tijd ging om de aller eerste versie (en het was niet de betaalde, trial dus waardoor ik niet veel kon oefenen en anders zou dat zonde van mijn tijd zijn).

Ik raad LangeDraak gewoon aan om wel lekker tutorial te proberen aangezien je daar in aanraking komt met vaak belangrijke tools. Die tools kan hij dan mooi gebruiken in de creaties die daarna komen waardoor hij dus steeds beter wordt, snap je? ;)

Wat kleiner mag, is je Signature-grootte. Ik heb er ook even tegen 'geprotesteerd', maar je maakt echt wonderlijke resulataten met kleine formaten (ik zonder onze Jon-asses en IB uit, ze zijn 1 van de weinige die met grote maten zéér mooie resultaten kan maken). In de Tutorial wordt de maat 360x140 aangeraden, deze is zeker niet mis, mijn Signature die ik nu draag is 360x140, het is zeker niet een fout formaat. :) Overigens heb je nooit het probleem van een lege Signature. De effecten zijn naar mijn mening beter zichtbaar op een kleiner formaat(uitzondering Jon en IB).

Daar geef ik je inderdaad vol gelijk in. Veel beginners maken de fout door meteen maar met documenten te beginnen van 500 x 150 (en soms hoger, de boefjes :puh:) en dan blijven er vaak plekken leeg of minder/slechter opgevuld dan de rest. Daarom is het inderdaad handiger om een wat kleinere formaat te nemen zodat dat soort plekken verleden tijd zijn. Wat ook leuk is dat je steeds dezelfde formaten gebruikt zodat je een soort van eigen stijl creëert. Op die manier krijgen mensen namelijk respect voor je. Niemand zit namelijk te pleiten voor iemand die ideeën van anderen jat en noem maar op. Inspiratie te kort is slap gelul, gewoon doen wat je als eerst te binnen schiet (mocht je geen onderwerp hebben bijvoorbeeld voor je creatie).

Daarna even over je font(tekst). Dat lettertype is zéér goed uitgekozen naar mijn mening, maar het mag wel veel kleiner. Kijk bijvoorbeeld naar mijn Signature. Een gewoon lettertype, 24 pt is voldoende bij de meeste fonts. In de Tutorial die ik je gaf leer je kennis maken met C4D's, deze geven veel mooiere resultaten, en dat het moeilijk is, dat is echt onzin als je die Tut volgt. De vlammen zijn wel mooi op de draak gericht, dat is toch een zéér positief punt. :)

Lettertype is inderdaad te groot zoals jij ook al zegt. Wat LangeDraak moet proberen is om klein te doen. Je treft het helaas niet erg met je naam aangezien kortere namen vaak veel handiger zijn om mee te werken. De stroke van de tekst is verder niet echt smooth (zacht) wat ik wel jammer vind aangezien dat juist heel mooi had kunnen worden. ;) Verder zou het leuk zijn wanneer je een paar basis tutorials zou volgen voor onder andere:

• Borders (om je creatie heen en om tekst eventueel)
  • (Licht)effecten
  • Tekst
  • Basis

Als je hier wat meer over zou kunnen leren weet ik zeker dat je creaties erop vooruit zouden gaan, deze raad ik je aan en het is verder niet verplicht om te doen. Het is enkel wat ik denk dat goed voor je is, je moet echter zelf weten of jij hetzelfde ervan vind als ik doe.

Veel succes met Photoshop! ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...