davesanandreas Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Hallo, Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Mijn videokaart is van te matige kwaliteit om nieuwe games mee te spelen, zoals GTA4. Daarom zou ik mijn videokaart graag willen vervangen voor een betere kaart of ik zou hem willen upgraden als dat kan (ik heb niet zo veel verstand van computers, dus ik weet niet of er nog meer opties zijn). Mijn laptop is een Toshiba Satellite P300-11H. Videokaart: Ati Mobility Radeon. Totaal Geheugen: 1402MB Videogeheugen: 128/256MB (ik kan nou nergens vinden of het 256/126 mb is). Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven. Reageren
Tjerk Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Mijn laptop is een Toshiba Satellite P300-11H. Volgens mij is het niet mogelijk om van een laptop de videokaart te vervangen, behalve bij de hele dure of nieuwste modelen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Je kunt je grafische kaart niet vervangen van een laptop. Reageren
davesanandreas Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Is het ook niet mogelijk om hem te upgraden? Ik heb ook iets gelezen over overclocken, zou dat ook niet werken? Reageren
Tjerk Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Is het ook niet mogelijk om hem te upgraden?Ik heb ook iets gelezen over overclocken, zou dat ook niet werken? Een videokaart vervangen is hetzelfde als upgraden, of je bedoeld dat je je driver wil updaten, maar dat is iets anders. En overclocken moet je eigenlijk niet doen bij een laptop, je kunt namelijk de koeling niet aanpassen, en als je overclockt word je apparatuur heter, en raakt het oververhit. Reageren
davesanandreas Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Dus het komt er op neer dat het hopeloos is met deze videokaart en laptop.. De meeste nieuwe spellen kan ik wel spelen (niet supermooie textures), alleen als het van die spellen worden als GTA4 dan verdwijnen de gebouwen en wegen enzovoorts. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Je laptop is simpelweg niet sterk genoeg, je zou hem kunnen overclocken, maar bij een laptop is dat niet slim en bovendien is hij dan nog niet sterk genoeg. Je kunt hem wel vervangen bij speciaal zaken maar dat is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe laptop kopen. Reageren
davesanandreas Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Wat zijn de gevolgen voor me laptop als ik hem overclock? Want ik kan het altijd proberen, misschien helpt het toch een klein beetje. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 (bewerkt) Wat zijn de gevolgen voor me laptop als ik hem overclock?Want ik kan het altijd proberen, misschien helpt het toch een klein beetje. Alles wordt een stuk warmer, en een laptop is al niet zo heel goed geventileerd. Als je bijvoorbeeld (zonder over te clocken) de gemiddelde laptop een paar uurtjes aan laat staan is hij aan de onderkant al zo warm dat je je hand er geen 10 seconden tegenaan kunt houden. Dit wordt dus alleen maar erger. Daarnaast is er de formule. Hitte = minder stabiliteit + slechte airflow = minder lange levensduur = kapotte onderdelen op den duur. Het is sterk af te raden, vooral bij laptops. Bewerkt: 13 januari 2009 door MrKooKie Reageren
Impulse_W Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Wat zijn de gevolgen voor me laptop als ik hem overclock?Want ik kan het altijd proberen, misschien helpt het toch een klein beetje. Is al genoemt: Met overlocken voer je tegelijkertijd de temperatuur in je computer flink op, en in een laptop kan je ook geen koeler veranderen die al die temperaturen kan verwerken. Dus het zooitje raakt uiteindelijk overhit en dan kan je je gehele laptop in de container kieperen. Reageren
davesanandreas Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Okee, ieder geval bedankt allemaal. Dat word dus even kijken bij speciaalzaken of toch dan maar een gewone computer aanschaffen;) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.