Jump to content

xfire

Swiggers

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, ik heb voor een spel xfire nodig maar het probleem is dat ik niet weet hoe het allemaal moet. Ik heb hem al wel gedownload, maar verder weet ik niet wat ik er mee moet. Moet je nu nog een headset installeren ofzo? IK heb wel een koptelefoon met zo'n microfoontje eraan, moet ik deze er op installeren? Ik weet 't allemaal niet. Wie kan mij daar mee helpen?

Alvast Hartlijk Bedankt. :D

Geplaatst:

Even ten duidelijkheid, Xfire is een programma waarmee je in het spel zelf kan chatten met andere mensen die jij op je Xfire hebt, het is bijna het zelfde als MSN, maar Xfire is gewoon echt puur voor 'ingame' chatten.

Je kunt een account aanmaken nadat je Xfire hebt gedownload, daarna kun je natuurlijk mensen toevoegen.

Tevens is een microfoon niet verplicht!

Geplaatst: (bewerkt)

Nog een vraag: Wat is TeamSpeak?

En, wat is beter, een bleuthooth headset of een USB headset?

Bewerkt: door DSgregor
Geplaatst:
Nog een vraag: Wat is TeamSpeak?

En, wat is beter, een bleuthooth headset of een USB headset?

Teamspeak is een programma waarmee je met tientallen personen tegelijk kunt praten, je moet connecten met een TeamSpeak server, en vervolgens kun je met een groot aantal mensen praten, TeamSpeak servers zijn erg geschikt voor clans. Op Teamspeak zitten tijdens het spelen van een spel heeft meestal grote invloed op jezelf, maar ook op teammaten van je, als je online speelt tenminste, en als je allemaal bij elkaar in de zelfde game en teamspeak server zitten.

Zo kun je informatie gaan uitwisselen, je kan bijvoorbeeld melden dat ergens een sniper rond loopt, of dat er een infanterist rond loopt, maar zo kun je dat informatie ook aanhoren van je teammaten, kort om, zeer handig programma'tje om mee te praten.

Tevens zou ik zelf gaan voor een USB Headset, ipv. Bluethooth.

Geplaatst:
Wat is beter, een bleuthooth headset of een USB headset?

Ik zou voor beutooth gaan.

Ik heb er zelf één en ik vind hem heel goed. :Y

Geplaatst:

Maar met bluetooth bestaat de kans dat je wegvalt. Met USB niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar met bluetooth bestaat de kans dat je wegvalt. Met USB niet.

daar heb je gelijk in. Er lijkt mij niets meer annoying, dan dat je tijdens een war je headset steeds wegvalt.

Overigens is een USB headset ook over het algemeen veel goedkoper.

Je hebt ook Ventrillo, dat wordt ook door sommige clans gebruikt, dit lijkt erg veel op TS.

Bij X-fire hoef je niet te bezitten over een headset, je kan namelijk ook gewoon typen naar andere mensen. Xfire trackt ook na welke games je op je computer hebt geinstalleerd en hoeveel je deze speelt. Tevens kan je met X-fire ook ingame screenshots maken, door op ctrl+ s te drukken ( standaard ), ingame video's maken door op ctrl + v te drukken en wat ook erg leuk is is broadcasten, daarmee kunnen je vrienden live kijken wat voor spel je atm speelt ( soms 10 sec vertraging, hangt per connectie af) dit doe je door op ctrl + b te drukken . op X-fire komt dan een link te staan en iedere vriend kan je dan live zien spelen.

( helaas heb ik zelf nog wat problemen met het bekijken van broadcasting filmpjes, want die dynno is niet vista 64 compitable, zover ik weet. hopelijk wordt dit in een nieuwe patch van xfire verbeterd )

ik denk dat je nu wel beter begrijpt wat xfire is en doet. Ts en ventrillo wordt vaak gebruikt in teamverband en zal je als je in je eentje speelt niet echt nodig hebben...

Greets,

Commando :D

Bewerkt: door commando
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Gelukkig is er al redelijk wat informatie gegeven over Teamspeak & Ventrillo. Het gaat natuurlijk om xfire, Maar aangezien Teamspeak En Ventrillo ook voor komen in het gesprek wil ik er een klein deel aan toevoegen. Wij gebruiken zelf als Battlefield 2 clan Teamspeak Omdat wij er simpelweg in de loop der jaren aan gewend zijn geraakt, Sommige clans gebruiken ook Ventrillo, Omdat hier minder vertraging inzit met overbrengen van geluid enzovoort!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...