Jump to content

Xbox360 en die rot krassen

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik heb laatst het programma 'Kassa' gezien. Die was geheel gewijd aan de krassen makende Xbox360. Ze deden zelf een test met 10 360's. Ze zetten die 360's horizontaal neer op een betonnen ondergrond (zodat het niet door trillingen kan komen). Na een paar uur gamen kwamen er krassen op bij een groot deel van de 360's.

In de USA zijn 10 miljoen gedupperde die hun spellen niet vergoed krijgen, tenzij ze met een rechtzaak dreigen. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit.

Ja klopt dat had te maken met die eerste generatie drives die geen stootkussentjes had waardoor de DVD's tegen de laser aankwamen. Toen kwam er nog een tweede generatie drive (heb ik ook gehad) die wederom krassen maakte.

Toen kwam een derde generatie drives (BenQ Lite-on drive), welke geen krassen meer maakte. Dit is al een tijdje geleden dus je bent nu verzekerd van een krasvrije game-ervaring! :puh:

Geplaatst:
Ik heb laatst het programma 'Kassa' gezien. Die was geheel gewijd aan de krassen makende Xbox360. Ze deden zelf een test met 10 360's. Ze zetten die 360's horizontaal neer op een betonnen ondergrond (zodat het niet door trillingen kan komen). Na een paar uur gamen kwamen er krassen op bij een groot deel van de 360's.

In de USA zijn 10 miljoen gedupperde die hun spellen niet vergoed krijgen, tenzij ze met een rechtzaak dreigen. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit.

Ja klopt dat had te maken met die eerste generatie drives die geen stootkussentjes had waardoor de DVD's tegen de laser aankwamen. Toen kwam er nog een tweede generatie drive (heb ik ook gehad) die wederom krassen maakte.

Toen kwam een derde generatie drives (BenQ Lite-on drive), welke geen krassen meer maakte. Dit is al een tijdje geleden dus je bent nu verzekerd van een krasvrije game-ervaring! :puh:

:dans: :dans: :dans: Ik heb de BenQ :dans: :dans: :dans:

Geplaatst:

En hoe je kan zien dat je een BenQ hebt, of een Samsung of een Hitachi, is namelijk aan de Laatjes vormen.

xbox360dvdromdrivecheckch1.jpg

Als goed is maken de BenQ geen krassen behalve als je hem omstoot of dergelijke, maar dit durf ik niet de garanderen, omdat ik alleen evaring heb met de Hitachi's en Samsungs.

Geplaatst:
En hoe je kan zien dat je een BenQ hebt, of een Samsung of een Hitachi, is namelijk aan de Laatjes vormen.

Als goed is maken de BenQ geen krassen behalve als je hem omstoot of dergelijke, maar dit durf ik niet de garanderen, omdat ik alleen evaring heb met de Hitachi's en Samsungs.

Ik heb het ook zo gecheckt! :tu::D

Geplaatst:
De Xbox360 maakt volgens mij alleen krassen als je hem verticaal zet, dus gewoon naar boven. Dus laat hem gewoon plat liggen, dan maakt ie geen krassen. Bij mij in ieder geval niet, en als je een Xbox360 haalt. Haal geen Arcade, een Pro of een Elite is goed. :Y Maar PS3 heeft Blue-Ray, en Xbox360 heeft HD. ;)

PS3 heeft ook een HDD hoor :puh:

die kan je ook makkelijk vervangen, dus snap het verschil niet echt...

Een HDD is een opslag plaats. GTA Haas heeft het over de beeld kwaliteit HD, aangezien hij ook Blu-Ray vermeld.

heeft de PS3 ook :puh:

Geplaatst:

Ik heb het ook zo gecheckt! :tu::D

Benq kan ook LiteOn zijn.

Zijn alleen uit elkaar te houden door het stroomdraadje.

Ikzelf heb een LiteOn drive.

Geplaatst: (bewerkt)
Benq kan ook LiteOn zijn.

Zijn alleen uit elkaar te houden door het stroomdraadje.

Ikzelf heb een LiteOn drive.

Klopt, maar daarvoor moet je de faceplate eraf halen en daar ben ik te lui voor... :puh:

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Is de Lite-On ook goed? :D Zoja, hoef ik me geen zorgen te maken. Want ik heb de Benq/Lite-On drive. maar hij maakt wel veel geluid in vergelijking met mijn DVD speler. =P

Geplaatst:
Is de Lite-On ook goed? :D Zoja, hoef ik me geen zorgen te maken. Want ik heb de Benq/Lite-On drive. maar hij maakt wel veel geluid in vergelijking met mijn DVD speler. =P

X360 maakt sowieso veel geluid, dus maak je maar geen zorgen ;).

Geplaatst:

Zet je games op de harde schijf, maakt ie ook minder geluid.

Geplaatst:

Heb ik al, 20GB HDD = fail.

Geplaatst: (bewerkt)

Lol ja, voor PGR 3 was ik al 6.2gig kwijt wou ik hem installeren, en me hdd zat al tot de nok toe gevuld :roll:.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Om die rede wil ik een 120GB HDD kopen :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...