Jump to content

Creative oordopjes gaan steeds kapot.

Recommended Posts

Geplaatst:

Beter is: een koptelefoon. Volgens mij is dat sowieso beter geluid, en niet gek veel duurder. Nadeel is dat het een stuk groter is om op te bergen.

Geplaatst:
Beter is: een koptelefoon. Volgens mij is dat sowieso beter geluid, en niet gek veel duurder. Nadeel is dat het een stuk groter is om op te bergen.

Zo heb ik voor 30 Euro de volgende koptelefoon gekocht: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sennhe...oduct_judgement Prachtig geluid en kan door tot de 155 DeciBel. Natuurlijk gaan je oren hier wel kapot van :7 Maar de klantbeoordelingen zijn echt geweldig. Ik vind het ook prachtig geluid en de buitenwereld hoor je niet meer. Je kunt hier bijvoorbeeld goed mee gamen. De geluiden gaan niet dof worden en niet vervormen bij hogere volumes.

Geplaatst:

Zo heb ik voor 30 Euro de volgende koptelefoon gekocht: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sennhe...oduct_judgement Prachtig geluid en kan door tot de 155 DeciBel. Natuurlijk gaan je oren hier wel kapot van :7 Maar de klantbeoordelingen zijn echt geweldig. Ik vind het ook prachtig geluid en de buitenwereld hoor je niet meer. Je kunt hier bijvoorbeeld goed mee gamen. De geluiden gaan niet dof worden en niet vervormen bij hogere volumes.

Volgens mij zijn koptelefoons minder slecht dan oordopjes, want die zitten in je oor, terwijl koptelefoons tegen je oor zitten, scheelt een hoop. Alhoewel dit alleen is gebaseerd op mijn eigen inzicht.

Geplaatst: (bewerkt)
...

...

Volgens mij zijn koptelefoons minder slecht dan oordopjes, want die zitten in je oor, terwijl koptelefoons tegen je oor zitten, scheelt een hoop. Alhoewel dit alleen is gebaseerd op mijn eigen inzicht.

Ze zijn inderdaad minder slecht dan oordopjes,maar bij 100 dB kan je al acute gehoorschade oplopen. En Zamg0d1 zei dat ze tot 155dB (kunnen) gaan,en bij 10dB extra is het een verdubbeling van de geluidssterkte,dus dan ben je volgens mij doof bij 155dB.

Bewerkt: door phantom
Geplaatst:
...

...

Ze zijn inderdaad minder slecht dan oordopjes,maar bij 100 dB kan je al acute gehoorschade oplopen. En Zamg0d1 zei dat ze tot 155dB (kunnen) gaan,en bij 10dB extra is het een verdubbeling van de geluidssterkte,dus dan ben je volgens mij doof bij 155dB.

155dB is wel erg veel, vooral als ze zo dicht bij je oor zitten, volgens mij ben je dan heel snel doof.

Soms heb ik met mijn koptelefoon(een Trust :duh: ) dat ik zachter hoor nadat ik muziek geluisterd heb, loeihard, maar hiermee moet ik oppassen voordat het blijvend is.

Het gebeurd sneller dan je denkt ;).

Gelukkig is het na een paar minuten weer normaal.

Geplaatst:
...

...

...

3 DB is al een verdubbeleing, en je kan vanaf 80DB schade oplopen. ;)

Maar ik vind koptelefoons gewoon erg onpraktisch, dus ik ga lieveer voor de eerder aangeraden doppen.

Geplaatst: (bewerkt)
3 DB is al een verdubbeleing, en je kan vanaf 80DB schade oplopen. ;)

Maar ik vind koptelefoons gewoon erg onpraktisch, dus ik ga lieveer voor de eerder aangeraden doppen.

Maar het gehoor van de mens merkt 3dB slechts als iets luider,en 10 dB als een verdubbeling. Wel is het i.d.d. zo dat 3dB meer een keer zoveel geluid energie is.

Edit:Quotes verwijderd.

Bewerkt: door phantom
Geplaatst:

Ikzelf heb een Sony MDR-V150 koptelefoon, waar ik echt niet over te klagen heb. Hij kost slechts 25 euro, dus voor de prijs moet je al geen schrik hebben :puh:

Maar als je echt in-ear oordopjes wil, moet je misschien voor skullcandy gaan, een gerennomeerd merk qua hoofdtelefoons en oortjes. Kijk maar eens hier voor voorbeelden, je vindt ze in verschillende media winkels. :Y

Geplaatst:

Ik ben wel benieuwd naar die 630's van Creative. Ik denk dat je gewoon de verkeerde hebt of ze verkeerd gebruikt, want ik hoor veel positieve verhalen over de EP-630's. Ze zijn niet al te duur en ik wil eindelijk eens wat beters dan die standaard oordopjes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...