wesley123 Geplaatst: 16 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 16 januari 2009 Okee, ik las vandaag op gtaforums.com ove de 'port' van gta 4. Een gast beweert dat gta 4 niet eens een port is en dat RGSC word gebruikt om een xbox te emuleren. Ook zegt hij dat het beginscherm met die rare tekens komt omdat het xbox code is dat een normale windows pc niet kan lezen. Hier ben ik het dus mee eens, gta4 verdomt het om te draaien als RGSC niet is opgestart. En ik weet voor 80% zeker dat gta4 zal crashen of gaan flippen als deze word afgesloten tijdens het spelen. Ook is het spel gebouwd met een xbox controller in gedachte(verklaar anders de xbox controller in de pc handleiding). Het spel zal slecht werken zodra er een controller is ingeplugd die niet gebruikt word, zo gaat de camera raar doen etc. Je kunt ook niet kiezen tussen een controller en keyboard. Dit is het eerste spel dat ik zie voor de pc dat niet eens anti aliassing heeft of andere pc technieken. Ook is GFW gewoon xbox live met een andere skin, je kunt zo gewoon inloggen op de xbox site met je GFW account. Wat denken jullie? http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=392397&st=0 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dvt Geplaatst: 16 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 16 januari 2009 (bewerkt) Okee, ik las vandaag op gtaforums.com ove de 'port' van gta 4.Een gast beweert dat gta 4 niet eens een port is en dat RGSC word gebruikt om een xbox te emuleren. Ook zegt hij dat het beginscherm met die rare tekens komt omdat het xbox code is dat een normale windows pc niet kan lezen. Hier ben ik het dus mee eens, gta4 verdomt het om te draaien als RGSC niet is opgestart. En ik weet voor 80% zeker dat gta4 zal crashen of gaan flippen als deze word afgesloten tijdens het spelen. Ook is het spel gebouwd met een xbox controller in gedachte(verklaar anders de xbox controller in de pc handleiding). Het spel zal slecht werken zodra er een controller is ingeplugd die niet gebruikt word, zo gaat de camera raar doen etc. Je kunt ook niet kiezen tussen een controller en keyboard. Dit is het eerste spel dat ik zie voor de pc dat niet eens anti aliassing heeft of andere pc technieken. Ook is GFW gewoon xbox live met een andere skin, je kunt zo gewoon inloggen op de xbox site met je GFW account. Wat denken jullie? http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=392397&st=0 Nou je het zegt idd. Dit kan wel kloppen! Het klinkt iig geloofwaardig... Maar GFWL is ook hetzelfde als Xbox Live... Dat heeft R* niet gemaakt, maar Microsoft heeft er voor gekozen om GFWL er (bijna) hetzelfde uit te laten zien als de Xbox 360 Guide (de oude dan). Ik zal wel ff proberen om GTA te starten en RGSC af te sluiten om te kijken wat hij dan doet... Maar ik denk niet dat de emulatie daarin zit. Ik denk dat deze wel ingebouwd is, als GTA IV geëmuleerd wordt.. Maar het zou best kunnen dat dat zo is. Dat zou dan verklaren waarom hij het niet goed doet ondanks dat je bijv. Crysis wel goed kunt draaien ofzo.... EDIT: Je kunt RGSC dus wel afsluiten terwijl je speelt dus het zit hem niet daarin. Maar ik denk toch ook dat een Xbox 360 emuleren wel iets overdreven is. Ik heb zelf geprobeerd een PS2 te emuleren en die gaat al pokke traag. Kun je nagaan wat je nodig hebt voor een Xbox 360 emulatie. Bewerkt: 16 januari 2009 door Dvt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gtaa Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FerryN Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . En daarom lijkt erop dat de PS3 versie wel AA heeft, daar zitten piekfijne textures in. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . jij praat echt totale onzin. Als je een controller ingeplugd hebt die je niet gebruikt gaat de camera raar doen, dat heeft niks met het spel kopen te maken. Het is totaal geen feature, je word verplicht de controller te gebruiken zodra deze ingeplugd is, je kunt er niet tussen kiezen. Dat anti alliassing is ook bullshit, gta4 heeft echt niet zoveel textures als jij denkt hoor, en de textures hoeven echt niet geupdate worden voor antialiassing. Gta Sa heeft ook gewoon AA en dat is ook een port. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
warhoofd3 Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 In 1 woord: GELUL Om te beginnen over de anti-aliasing: De Xbox 360 ondersteund tot 4x anti-aliasing. Sterker nog, door hoe de hardware is gebouwd worden developers gedwongen om minimaal 2x anti-aliasing te gebruiken. Games for Windows Live wordt tegenwoordig voor een heel groot deel van de games gebruikt. In andere games ziet het er precies hetzelfde uit. En bij deze games wordt vaak ook alleen de XBOX 360 controller aangeraden, of zelfs alleen ondersteund. Microsoft betaalt de uitgevers daar natuurlijk wel dik voor... smeerlappen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 De Xbox 360 ondersteund tot 4x anti-aliasing. Sterker nog, door hoe de hardware is gebouwd worden developers gedwongen om minimaal 2x anti-aliasing te gebruiken. 2x AA? Op de PC versie heb je echt 0,0x AA. En R* haalt echt niet zomaar de AA funie uit het spel. Of het echt een emulatie is weet ik niet. Het zou opzich best kunnen als je de specs van de Xbox360 vergelijkt met de systeemeissen: 3 PowerPC-processors die ieder op 3,2GHz draaien De videokaart van ATi draait op 500MHz en is uitgerust met 10MB DRAM en 48 pipelines. Het interne geheugen bestaat uit 512MB GDDR3 werkend op 700MHz. Maar ik weet het niet. Een emulatie zou wel erg goedkoop zijn. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flitskikker Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Ik vind dit wel een beetje overdreven, hoor. Het klopt wel ongeveer dat ze de Xbox versie hebben omgezet naar Windows, en het vervolgens niet hebben geperfectioneerd. Installmenu is f*cked up with lots of "???" characters = Windows can't read Xbox360 files correctly Dit is ook onzin, want het is al bekend dat het installatiemenu de systeemtaal gebruikt, en als je geen Engels, Duits, Spaans, Italiaans of Frans hebt, krijg je inderdaad (vraag)tekens te zien. Ik vindt het wel jammer dat het zo'n zwaar spel is, want ik kan hem maar op 5-10 FPS spelen. Mvg, Flitskikker Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
warhoofd3 Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 De Xbox 360 ondersteund tot 4x anti-aliasing. Sterker nog, door hoe de hardware is gebouwd worden developers gedwongen om minimaal 2x anti-aliasing te gebruiken. 2x AA? Op de PC versie heb je echt 0,0x AA. Ik weet het, Rockstar de PC-versie heel slordig gemaakt. Ze hadden de AA functie niet geport/het lukte ze niet dus daarom sloopten ze hem eruit. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ikt Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 STIERENPOEP RGSC is een controle ding en een launch helper. Windows Live zit in meerdere games ingebakken. En hoe in hemelsnaam wil je software dat op een heel andere soort hardware werkt (PowerPC -> X86/X84) aan het werken krijgen? De ontwikkelaars hebben gewoon niet genoeg tijd gehad. En Anti-Aliasing op de PS3/Xbox 360 is gewoon vet gelul. Daar staat de 'P' filter gewoon aan geforceerd. Neppe anti-aliasig = gaussian blur. Niks FSAA. De reden dat R* het niet 100% afkreg is waarschijnlijk omdat MS steeds achter hun aanzat. Vertraging op een MS platform? Zouden ze niet leuk vinden. Het spel is gewoon niet af qua technische zooi. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 dat niet genoeg tijd is echt pure onzin. Ze zijn gewoon ruim 8 maanden niks gedaan. Voor anti aliassing heb je echt geen geupdate textures nodig, dat vereist gewoon scripting, waar ze bij r* zo te zin nog nooit van gehoord hebben. bij gta san andreas hadden ze minder tijd en die heeft ook gewoon anti aliassing. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gtaa Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . jij praat echt totale onzin. Als je een controller ingeplugd hebt die je niet gebruikt gaat de camera raar doen, dat heeft niks met het spel kopen te maken. Het is totaal geen feature, je word verplicht de controller te gebruiken zodra deze ingeplugd is, je kunt er niet tussen kiezen. Dat anti alliassing is ook bullshit, gta4 heeft echt niet zoveel textures als jij denkt hoor, en de textures hoeven echt niet geupdate worden voor antialiassing. Gta Sa heeft ook gewoon AA en dat is ook een port. Heb je spastische handen ofzo? Hoe gaat de camera dan raar doen? Heen en weer shaken? Ik speel het spel nu al sinds 'ie voor de PC uit is met toetsenbord en het bevalt me goed. Niet zo goed als GTA SA though. Je wordt helemaal niet verplicht een controller te gebruiken... :') En je vergelijkt een koe met een kleine buiderat als je over GTA SA gaat praten :'). GTA IV heeft dan wel de naam GTA net zoals GTA SA, maar het is een compleet andere game. De engine is totaal anders. De GTA engine die voor III/VC/SA is gebruikt was gewoon niet zo'n zware engine en niet zo moeilijk om te porten/om te bouwen naar PC. En dat gezeik dat de Xbox AA heeft is fanboypraat die zeggen dan Xbox beter is als PS3. Als er echt 4/2x AA in zou zitten zou je geen kartels zien, en die zie je dik. Dus stop nou maar met de discussie, t'is niet waar. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . jij praat echt totale onzin. Als je een controller ingeplugd hebt die je niet gebruikt gaat de camera raar doen, dat heeft niks met het spel kopen te maken. Het is totaal geen feature, je word verplicht de controller te gebruiken zodra deze ingeplugd is, je kunt er niet tussen kiezen. Dat anti alliassing is ook bullshit, gta4 heeft echt niet zoveel textures als jij denkt hoor, en de textures hoeven echt niet geupdate worden voor antialiassing. Gta Sa heeft ook gewoon AA en dat is ook een port. Heb je spastische handen ofzo? Hoe gaat de camera dan raar doen? Heen en weer shaken? Ik speel het spel nu al sinds 'ie voor de PC uit is met toetsenbord en het bevalt me goed. Niet zo goed als GTA SA though. Je wordt helemaal niet verplicht een controller te gebruiken... :') En je vergelijkt een koe met een kleine buiderat als je over GTA SA gaat praten :'). GTA IV heeft dan wel de naam GTA net zoals GTA SA, maar het is een compleet andere game. De engine is totaal anders. De GTA engine die voor III/VC/SA is gebruikt was gewoon niet zo'n zware engine en niet zo moeilijk om te porten/om te bouwen naar PC. En dat gezeik dat de Xbox AA heeft is fanboypraat die zeggen dan Xbox beter is als PS3. Als er echt 4/2x AA in zou zitten zou je geen kartels zien, en die zie je dik. Dus stop nou maar met de discussie, t'is niet waar. kerel ben je blind ofzo, op r*'s support pagina staat hier over de camera die naar boven gaat bewegen als er een ongebruikte controller ingeplugd is, je moet niet dom zitten lullen als je niet weet waar je het over hebt, op gtaforums.com zijn er meerdere mensen met dit probleem, hier ook. Ik weet niet wat jouw probleem is maar een ingeplugde controller maakt je handen nog niet spastisch. het spel word uiteindelijk zo gemaakt zodat de pc het kan lezen, gta sa of gta 4 het komt op hetzelfde neer. Dat het nou een andere engine is geeft nog geen reden om lekker anti aliassing weg te laten. ze zijn er ruim 9 maand mee bezig geweest(al laat de game het niet zien), tijd zat lijkt mij. Werk jij voor r* ofzo? je probeert ze er lekker onderut te praten. Het verbaast me nog dat je niet zegt dat gta4 een geweldige port is. Voor gta sa hadden ze veel minder tijd en uiteindelijk was deze toch ook vrijwel bugvrij en speelbaar? Dan is een andere engine geen reden waarom gta4 dat niet zou hoeven doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gtaa Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 Bullshit... Je kan SC gewoon afluiten onder het gamen, en als je van die shakende camera af wil moet je het kopen of hacken Ook is het een Feature dat wanneer je de xbox controller inplugt hij meteen daarnatoe overschakelt. En over dan AA. Dat zit er niet in omdat ze te weinig tijd hadden om alle textures (en dat zijn er miljoenen) up te daten. De engine is net nieuw en dus moeten ze er nog beter mee leren omgaan. Neem van mij aan dat dit wel in een volgende GTA gaat zitten :') . jij praat echt totale onzin. Als je een controller ingeplugd hebt die je niet gebruikt gaat de camera raar doen, dat heeft niks met het spel kopen te maken. Het is totaal geen feature, je word verplicht de controller te gebruiken zodra deze ingeplugd is, je kunt er niet tussen kiezen. Dat anti alliassing is ook bullshit, gta4 heeft echt niet zoveel textures als jij denkt hoor, en de textures hoeven echt niet geupdate worden voor antialiassing. Gta Sa heeft ook gewoon AA en dat is ook een port. Heb je spastische handen ofzo? Hoe gaat de camera dan raar doen? Heen en weer shaken? Ik speel het spel nu al sinds 'ie voor de PC uit is met toetsenbord en het bevalt me goed. Niet zo goed als GTA SA though. Je wordt helemaal niet verplicht een controller te gebruiken... :') En je vergelijkt een koe met een kleine buiderat als je over GTA SA gaat praten :'). GTA IV heeft dan wel de naam GTA net zoals GTA SA, maar het is een compleet andere game. De engine is totaal anders. De GTA engine die voor III/VC/SA is gebruikt was gewoon niet zo'n zware engine en niet zo moeilijk om te porten/om te bouwen naar PC. En dat gezeik dat de Xbox AA heeft is fanboypraat die zeggen dan Xbox beter is als PS3. Als er echt 4/2x AA in zou zitten zou je geen kartels zien, en die zie je dik. Dus stop nou maar met de discussie, t'is niet waar. kerel ben je blind ofzo, op r*'s support pagina staat hier over de camera die naar boven gaat bewegen als er een ongebruikte controller ingeplugd is, je moet niet dom zitten lullen als je niet weet waar je het over hebt, op gtaforums.com zijn er meerdere mensen met dit probleem, hier ook. Ik weet niet wat jouw probleem is maar een ingeplugde controller maakt je handen nog niet spastisch. het spel word uiteindelijk zo gemaakt zodat de pc het kan lezen, gta sa of gta 4 het komt op hetzelfde neer. Dat het nou een andere engine is geeft nog geen reden om lekker anti aliassing weg te laten. ze zijn er ruim 9 maand mee bezig geweest(al laat de game het niet zien), tijd zat lijkt mij. Werk jij voor r* ofzo? je probeert ze er lekker onderut te praten. Het verbaast me nog dat je niet zegt dat gta4 een geweldige port is. Voor gta sa hadden ze veel minder tijd en uiteindelijk was deze toch ook vrijwel bugvrij en speelbaar? Dan is een andere engine geen reden waarom gta4 dat niet zou hoeven doen. *zucht* ... Eén ding, een andere engine betekend een andere game... De engine van een game is waar de game uit bestaat. Zonder engine geen GTA IV. Daarbij heb ik zelf geen last van een rare camera zonder controller dus... Ik zeg ook niet dat GTA IV op de PC goed is? Vind het juist jammer dat hij zo slecht is, maar ze hebben er wel aan gewerkt. Hoe verklaar je anders de video editor met playback? Maar nadat ik Saints Row 2 heb gespeeld vind ik GTA IV ineens een veel betere port van console naar PC . Volgende GTA op deze engine zal vast beter zijn. Khoop op een tropische sfeer met aqua-blauwe luchten zoals Vice city <3 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
naokske Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst: 17 januari 2009 De Xbox 360 ondersteund tot 4x anti-aliasing. Sterker nog, door hoe de hardware is gebouwd worden developers gedwongen om minimaal 2x anti-aliasing te gebruiken. 2x AA? Op de PC versie heb je echt 0,0x AA. En R* haalt echt niet zomaar de AA funie uit het spel. Of het echt een emulatie is weet ik niet. Het zou opzich best kunnen als je de specs van de Xbox360 vergelijkt met de systeemeissen: 3 PowerPC-processors die ieder op 3,2GHz draaien De videokaart van ATi draait op 500MHz en is uitgerust met 10MB DRAM en 48 pipelines. Het interne geheugen bestaat uit 512MB GDDR3 werkend op 700MHz. Maar ik weet het niet. Een emulatie zou wel erg goedkoop zijn. ge kunt die specs echt ni vergelijken... ik weet ni waarom/hoe, ma das echt totaal anders... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.