Jump to content

Thuisnetwerk aanmaken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hey,

Ik probeer nu al een paar weekends aan een stuk een thuisnetwerk te maken.

Maar het lukt niet.

Beneden staat de pc van mijn ouders: XP

Boven staat mijn pc: Vista, waar mijn printer is aan gekoppeld.

Wij hebben geen router of een switch, alleen een modem en twee netgear plug's voor beide pc's op het internet te laten werken.

Ik wil dus een thuisnetwerk aanmaken, en ook mijn printer delen zodat mijn ouders niet heel de tijd op mijn pc moeten werken als ze iets willen afdrukken.

Hopelijk kunnen julie mij helpen. :cya:

Bewerkt: door SNIPER44
Geplaatst:

Sorry maar je hebt toch echt volgens mij een router nodig daarvoor hoor. :7

Je kan het niet doen zonder.

Of je moet een pc to pc funchtie hebben in 1 van je pc,s

Maar denk niet dat dit het geval is.

En je kan dan zelfs nog maar 1 netwerk maken voor 2 computers. :7

Geplaatst:
en volgens mij ken je xp en vista niet samen laten werken

Dat kan wel. Ik heb het gedaan. er zat wel een nare bijwerking aan; als we grote bestanden deelden liep de Windows Vista pc vast. Wij zaten aan een router, maar volgens mij moet het zonder ook wel kunnen. Als je 2 apparaten maar in hetzelfde kastje zitten. Dan allebei via configuratiescherm--->systeem aanmelden bij dezelfde werkgroep, en dan kijken of je mekaar kan vinden via zoeken..

en volgens mij ken je xp en vista niet samen laten werken

Dat kan wel. Ik heb het gedaan. er zat wel een nare bijwerking aan; als we grote bestanden deelden liep de Windows Vista pc vast. Wij zaten aan een router, maar volgens mij moet het zonder ook wel kunnen. Als je 2 apparaten maar in hetzelfde kastje zitten. Dan allebei via configuratiescherm--->systeem aanmelden bij dezelfde werkgroep, en dan kijken of je mekaar kan vinden via zoeken..

Klopt en klopt niet. :7

Want ik heb het zelf ook gedaan win xp en win vista op 1 netwerk.

Maar het klopt niet dat je het ook zonder router kan doen.

Want dat apparaatje waar jij het over hebt is dan een router alleen geen draadloze router. ;)

En zoals je weet zit er maar voor 1 pc een aansluiting op het modem. ;)

Dus je hebt altijd een router nodig wil je er meer pc's op aansluiten. ;)

Of deze nou wel of niet draadloos is. ;)

Bewerkt: door Sjorszzz
  • 3 weken later...

Ik heb ondertussen een switch gekocht, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik een thuisnetwerk kan maken?

Bewerkt: door SNIPER44
Geplaatst:
Ik heb ondertussen een switch gekocht, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik een thuisnetwerk kan maken?

Je moet even in de handleiding van de router kijken waar alle poorten zitten. Er is één aansluiting die je op jouw modem moet aansluiten. Op alle andere poorten kan je computers aansluiten. Ga bij beide computers naar Configuratiescherm > Systeem > Computernaam. Bij Werkgroep moet je bij beide computers excat dezelfde naam opgeven. Ook zorgen dat je bij beide computers bent ingelogd met een andere gebruikersnaam (dus niet overal dezelfde gebruikersnaam). En dan zou in principe alle computers zichtbaar moeen zijn in de werkgroep.

Ik heb helaas geen Windows PC hier in de buurt, dus ik weet ff niet waar alle instellingen precies te vinden zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...