Pennywise The Clown Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Ik heb sinds enkele dagen een probleem met het geluiddysteem van mijn PC. Ik heb een 5.1 soundsystem van Logitec. Nou heeft deze het al nooit echt naar behoren gedaan, maar nu heb ik het probleem dat hij van de een op het andere moment weg valt. Bij het opstarten van de pc, moet ik altijd maar afwachten of Ziggo's ultra supersnelle verbinding het doet. Mocht dit Gods gezegen zo zijn, dan doet het geluid het meestal ook wel. Om dit te checken open ik altijd het geluidsprogramma 'Creative Media Source 5 Player'. Maar zoals gezecht heb ik dus sinds enkele dagen last van een terugkerende foutmelding: Deze foutmelding zorgt ervoor dat wanneer ik deze weg klik, door óf verzenden te kiezen, óf niet verzenden, het geluid hoe dan ook onbruikbaar wordt. Hieronder een plaatje van het geluid besturingsprogramma van mijn pc. De bovenste krijg ik wanneer ik de pc opstart. Kortom, ik heb gewoon geluid. De onderste is exact hetzelfde, alleen dan ná de foutmelding. Zoals te zien is het volumebalkje niet meer aanpasbaar. Ook bij andere programma's als WMP staat het balkje dan in het grijs, en kun je niets afspelen. Nog vreemder, is dat de balk bovenaan de programma's voor de foutmelding nog zo zijn zoals het plaatje hierbovem. Máár, dan start je een nieuw programma zoals een browser, of paint op. En dan krijg je opeens deze balk: ---------------------------------------------------------------------------------------------- Voor alle duidelijkheid. Ná de foutmelding geeft het configuratiescherm - geluidssysteem aan dat er geen geluidsapparatuur is geïnstalleerd. Terwijl ik toch echt van tevoren wél geluidsapparatuur heb geïnstalleerd. Mijn pc is ongeveer één jaar oud. Dit zijn de specificaties: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+ Kloksnelheid 2.41 GHz. 2.00 GB Extensie van fysiek adres (mocht iemand weten waar ik de rest van de specificaties kan zien, tell me) Ik heb al verschillende update's geprobeerd. Maar het probleem blijft zich maar voort doen. Moet ik het geluidssysteem misschien opnieuw installeren? of deugt die media source player gewoon niet? Wie weet wat te doen?? Bewerkt: 17 januari 2009 door Pennywise The Clown Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Begin eens eerst te posten wat je systeemspecificaties zijn en dan vooral welk logitech systeem je hebt en welke geluidskaart. Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Begin eens eerst te posten wat je systeemspecificaties zijn en dan vooral welk logitech systeem je hebt en welke geluidskaart. Bij dezen ge-update. Specificaties staan in zoverre in de hoofdpost onderaan. Edit: Mijn soundsystem van Logitech Bewerkt: 17 januari 2009 door Pennywise The Clown Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) en je geluidskaart? probeer eens een ander programma om je muziek af te spelen zoals windows media player, of winamp etc etc Bewerkt: 17 januari 2009 door Scrtz Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 en je geluidskaart?probeer eens een ander programma om je muziek af te spelen zoals windows media player, of winamp etc etc Iin de hoofdpost staat al aangegeven dat andere programma's zoals WMP (windows Media Player), Quick Time, Winamp, enzovoorts allemaal exact hetzelfde aangeven. Een grijs grauw volumebalkje waar je niets mee kunt doen. Wanneer je op play klikt krijg ik een bericht met het feit dat 'er geen geluidssysteem is geïnstalleerd op de pc'. Waar kan ik precies zien welke geluidskaart ik heb? Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 start > uitvoeren> dxdiag > dan bij geluid/music Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Ik heb inmiddels de geluidskaart geherinstalleerd. Maar niets schijnt te helpen. Ik heb het nu enkele keren getest, en na ongeveer een minuut komt de foutmelding in beeld. Ligt het dan misschien aan een of ander virus ofzo? Bewerkt: 17 januari 2009 door Pennywise The Clown Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Het zou goed kunnen zijn dat de driver inderdaad geïnfecteerd is met een virus. Gewoon even goed scannen met AVG o.i.d. en Windows Defender en misschien dat het helpt/ Reageren
MrKooKie Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 (bewerkt) After you install security update 873333 (MS05-012), you experience the following problems:You may receive the following error message after you start the computer: Generic Host Process for Win32 Services Error Note This problem only occurs in Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) Ik zou in eerste instantie eerst even updaten naar SP3, http://update.microsoft.com Bovendien, als ik een beetje verder google krijg ik voornamelijk klachten over het feit dat Windows Update dit heeft veroorzaakt. Er is dus een grote kans, dat opnieuw updaten zal helpen. Bewerkt: 19 januari 2009 door MrKooKie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.