gta master 1 Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Hallo, Ik ben geïnteresseerd in het maken van games en misschien word het wel mijn toekomstige beroep. Maar nu wou ik zelf wel een keer iets maken. En dan omdat ik nog nooit zoiets heb gedaan bijv. eerst een kubes, dan een stoel en weer even later een huis. En weer veel later ( ) het in een simpele game zetten. Maar daar gaat het nu niet om: Ik wil dus eerst maar 3d objecten kunnen maken. Met welk programma kan ik dit het best doen (liefst gratis)? En hoe? (misschien link naar een tut? ) Alvast bedankt, (toekomstig leveldigner ) GTA Master 1, Reageren
ViceAgent Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Hey, Een goed, gratis programma is SketchUp. Ik geloof dat dit programma ook voor beginners niet heel lastig te begrijpen is. Je moet inderdaad wel beginnen met simpele modellen. Er bestaan ook geavanceerdere programma's als 3D Studio Max, maar die zijn vrij duur. Voor tutorials kun je terecht in de 'tutorials'-sectie van de moddingfora op dit forum. Je kan natuurlijk ook gewoon op google zoeken naar 'sketchup tutorial'. Je zult dan talloze tutorials vinden, vaak wel in het Engels. Reageren
Think Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 De meeste mensen hier gebruiken Sketchup en 3dsMax. Google Sketchup kan je legaal gratis downloaden. 3dsMAx is meer professioneler en zal je waarschijnlijk niet kunnen (of willen) betalen Reageren
gta master 1 Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Hey,Een goed, gratis programma is SketchUp. Ik geloof dat dit programma ook voor beginners niet heel lastig te begrijpen is. Je moet inderdaad wel beginnen met simpele modellen. Er bestaan ook geavanceerdere programma's als 3D Studio Max, maar die zijn vrij duur. Voor tutorials kun je terecht in de 'tutorials'-sectie van de moddingfora op dit forum. Je kan natuurlijk ook gewoon op google zoeken naar 'sketchup tutorial'. Je zult dan talloze tutorials vinden, vaak wel in het Engels. Harstikke bedankt, ik zal het downloaden... Reageren
Remi-X Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Even om het duidelijk te maken: Sketchup is NIET bedoeld om games te maken. Sketchup is een architectuur programma, die nogal simpel in gebruik is. WEL kan je er GTA-mods mee maken, maar dan blijf je 3DSMax of GMax nodig hebben. Daar heb je kams scripts voor, die DFF bestanden van je modellen kunnen maken. Maar voordat je dus van Sketchup een model in 3DSMax of GMAX kan zetten, heb je de Pro versie van Sketchup nodig, waar ook wel een flink prijsje aan hangt. Sketchup is dus echt niet te gebruiken zonder extra software om hele games mee te maken. Wel de basis, maar het gebruik van modellen heb je dus extra software voor nodig. Ik adviseer jouw te beginnen met mods voor GTA series, en ook proberen een kleine map-mod te maken. Een extra klein eilandje dan ofzo. Daar zal je al ontedekken dat het niet makkelijk is om in je eentje een spel te bouwen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.