moechy Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Hi allemaal, Men pc is de laatste tijd nogal traag en ik ben dit dan ook kotsbeu. Ik heb er al aan gedacht om men C schijf te formatteren. Maar wat houd dit eigenlijk in? En ben ik dan men bestanden kwijt die op men D schijf staan? Zouden jullie me zo spoedig mogelijk uitleg kunnen geven? Alvast bedankt MVG, Reageren
wesley123 Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 info over je pc is ook ahndig. formatteren zou ik zo 123 niet overwegen, je bent alles op de schijf kwijt. Heb je al gescant, gedefragmenteerd of zoiets als ccleaner? de oorzaak kan ook zomaar in deze dingen liggen. Werkt dit niet maak dan een scan met log via hijack tis en post die log op nucia.eu, hier kunnen ze je met deze logs verder helpen. Reageren
GTA Haas Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Ik zou alles dat je niet nodig hebt gewoon verwijderen, dan moet je gaan defragmenteren. Dan zal ie wel wat sneller lopen. Reageren
moechy Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Yup ik heb al gescand enzo... Het probleem is dat er gewoon te veel op men C schijf staat en sommige dingen kan ik er niet afgooien enzo... Maar als ik men C schijf wis en ik start men pc op moet ik dan windows herinstalleren en ben ik dan ook men bestanden op men D schijf kwijt? Of behoud ik die? Reageren
.Senne Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Als je je C:schijf defragmenteert formatteert, is alles dat erop staat verwijderd. Als Windows op die schijf stond, wordt het dus ook verwijderd. En ja, dan zul je het moeten herinstalleren. Maar de D schijf laat het normaal gezien ongewijzigd. @ hieronder: sorry, eventjes twee woorden door elkaar geslagen. Bewerkt: 17 januari 2009 door senneken Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Als je je C:schijf defragmenteert, is alles dat erop staat verwijderd. Als Windows op die schijf stond, wordt het dus ook verwijderd. En ja, dan zul je het moeten herinstalleren. Maar de D schijf laat het normaal gezien ongewijzigd. Nee, Defragmenteren is alles op een rijtje laten zetten zodat windows al je bestanden sneller vind Formatteren is alles verwijderen. Wat je kunt proberen: defragmenteren op virussen/spyware scannen Ccleaner draaien Bewerkt: 18 januari 2009 door Scrtz Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Fragmenteren is niks, en bestaat niet. Je bedoelt waarschijnlijk Formatteren. Defragmenteren kun je doen met de Defragmentatie in windows, of met een programma als Tune Up Utilities*. Ik raad sowieso aan om Tune Up Utilities te downloaden omdat je nog veel meer dingen kunt schoonmaken ermee op je PC. Je kunt bijvoorbeeld je register schoonmaken, oude programma's verwijderen etc. Formatteren zou ik pas doen als het écht niet anders kan. Dus wanneer defragmenteren etc allemaal geen zin meer heeft, en je computer echt sloom blijft. Formatteren wordt ook alleen uitgevoerd op de door jouw gekozen schijf. Dus wanneer je de C schijf formatteerd, blijft de D schijf onbeschadigd. *Download Tune Up Utilities hier Reageren
ikt Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Deïnstalleer alle zooi die je niet nodig hebt, verwijder alle codecs, maak je register schoon, haal je autorun leeg. Dat alleen al zou hem sneller moeten maken. Defragmenteren is ook handig. Schijfopruiming ook, Windows haalt zelf alle overbodige bestanden weg. (Tijdelijke zooi). Reageren
moechy Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) - Defragmentatie heb ik al gedaan. Helpt niet - Schijfopruiming ook gedaan. Ook niet echt geholpen. - Ccleaner hielp ook niet echt. Tis maar dat als ik dat eraf gooi ik men muziek enzo niet kwijt ben op de D schijf. Want dat zou een ramp zijn... EDIT: Ik heb zojuist Tune-up utilities gedownload en gebruikt. Er was al 1,87 Gb vrijgemaakt op men C schijf. Men pc is echt veeeeel sneller nu. Hartelijk bedankt Bewerkt: 17 januari 2009 door moechy Reageren
moechy Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Het werkt niet meer.... Gisteren werkte men pc nog perfect. Vandaag krijg ik constant een of andere schijfcontrole die ik maar niet wegkrijg. Zo'n blauw scherm met witte tekst. Zelfs als ik men pc met de knop herstart krijg ik het weer. Ik snap het probleem niet. Ik geraak ook niet meer gewoon in windows... Kan iemand me helpen en uitleggen wat mss het probleem is en wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt, Grtzzz moechy Reageren
GTA-GamerXbox Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Voer dit Stappenplan uit Reageren
moechy Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Voer dit Stappenplan uit Het probleem is dat ik niet meer in windows geraak......; Reageren
GTA-GamerXbox Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 In de blauwe scherm word er gevraagd of je schijfcontrole wilt doen, doe dat of sla het over Reageren
moechy Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 In de blauwe scherm word er gevraagd of je schijfcontrole wilt doen, doe dat of sla het over Overslaan lukt al niet... En hijs al bezig met die schijfcontrole... Maar hij was klaar daarjuist en hij zei van De schijfcontrole is klaar. Uw computer wordt mogelijk opnieuw opgestart, maar als ie dit heeft gedaan krijg ik weer die schijfcontrole . Met als eindresultaat dat ik momenteel niet meer in Windows geraak.... Reageren
GTA-GamerXbox Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 (bewerkt) [weggehaald] Bewerkt: 18 augustus 2014 door The Master Of Game Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.