Jump to content

Gangs willen je niet dood

TommyGunz

Recommended Posts

Ik weet dat je door een bepaald bestand aan te passen, ervoor kunt zorgen dat de Triads, de Maffia, de Diablos, de Cartel en de Yardies je niet direct neer willen schieten wanneer ze je zien (al die gangs willen je aan het eind van het spel dood). Mijn vraag is alleen: welk bestand, en wat moet je er dan in veranderen?

Delen op andere websites

Probeer dit eens:

Waar je zo'n mod kan vinden geen idee, maar dit zou ook kunnen werken.

Je moet het bestandje plaatsen in de map C:\Program Files\Rockstar Games\GTAIII\data.

Klik hier. :)

@ Hieronder:

Dat was ik inderdaad vergeten te wijzigen in ped.dat, maar dat deed ik omdat anders mijn echte bestand zou worden verwijderd.

Bewerkt: door Bierbuikje
Delen op andere websites

Misschien is het even aardig om uit te leggen waaróm jouw bestandje zou moeten werken? Dan leert TommyGunz er tenminste nog wat van.

Het gaat inderdaad om het bestandje 'ped.dat' dat je in de /data/ map kunt vinden. Als je dit opent zie je de relaties tussen de verschillende 'pedgroups'. Zo zie je dat leden van GANG1 leden van andere gangs als bedreiging (Threat) zien, maar dat ze leden van dezelfde gang met rust laten (Avoid). Ook het personage dat je zelf speelt behoort tot een bepaalde 'pedestrian group', namelijk PLAYER1. Door je eigen personage bij de Avoid-lijst te zetten van andere gangs, zullen deze gangs je ingame gewoon negeren. Je kunt er ook voor zorgen dat de gangs elkaar niet aan zullen vallen wanneer ze elkaar tegenkomen, door deze gang van Threat naar Avoid te verhuizen. Wanneer je klaar bent met het wijzigen van het bestand, moet je natuurlijk niet vergeten het eerst op te slaan.

Het bestand van Bierbuikje is overigens hernoemd naar 'ped2.dat', dus je moet het wel even terugveranderen in 'ped.dat' om het te laten werken.

Delen op andere websites

Ik heb ook zelf wel wat geprobeerd, maar ik heb alleen zitten klooien met pedstats.dat, want in Vice City kun je door het wijzigen van dat bestand er wel voor zorgen dat ze je niet dood willen. En ik vind het niet zo belangrijk hoe het werkt. Belangrijker is dat het werkt! Maar het is natuurlijk wel handig! Dankje, K.O.!

Bewerkt: door TommyGunz
Delen op andere websites

• 5 weken later...

Helpt dit filmpje misschien voor u?

http://www.youtube.com/watch?v=M5hUhnrgTHQ

Ik heb het ook geprobeert en de resultaat is

Leones gedragen zich als burgers. ^_^

En je hoeft volgens mij alleen in pedstats.dat te veranderen en kan je verder spelen met je save game waar je was gebleven.

Bewerkt: door T2own-Gamer
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...