Jump to content

[TC][WIP][SA] Grand Theft Tropical

Recommended Posts

Geplaatst:
Is het eiland opgedeeld in lots of is het hele eiland één model? Als het hele eiland één model is kunnen mensen die een lage draw-distance hebben ingesteld hier problemen mee krijgen. Als ze aan de rand van het eiland komen zijn ze te ver van het centrum af waardoor het model dus verdwijnt, volgens de wetten van SA. Mijn tip is het eiland dus op te delen in lot's. Om het hele eiland dan toch van een afstand zichtbaar te maken, kun je werken met LOD's: elk model heeft een LOD, en als het model verder weg is dan de draw-distance, wordt het vervangen met de LOD, die lager in kwaliteit van model en textures is. Op deze manier kun je dus toch 'ver' kijken met een enigszins OK kwaliteit, als je de LOD's redelijk gedetailleerd maakt. LOD's kun je overigens zeer makkelijk toevoegen in de map-editor.

Dan zal ik toch eerste de .col werkend moeten krijgen.. Hij is nog steeds niet werkend.

En ja et is Één Model.. niet opgedeeld in lots.

Maar ik ben er van plan om losse objecten op te zetten.. :Y

Maar volgens mij is dit ook een oefenmodel toch? Ik had al eerder een kaart gemaakt, die ik met (zoals MFCL zei) met de Sandbox tool ga bewerken, en dan in een hele hoop kleine stukjes ga zetten. Ik model nu nog op full schaal, en knip ook op full schaal alle stukjes eruit. Dan pas ga ik schalen naar SA formaat zodat er zich geen bugs optreden als je de stukjes weer aan elkaar zet.

Maar voordat ik daaraan begin duurt nog wel even. Ingame zetten zal mij iig niet lukken, ik heb nog geen ervaring met col. En MEd start niet meer op, mist een of ander bestand :?

• Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Traser

21

• Remi-X

21

• Fedmas

15

• Revolution-Designer

12

Geplaatst:
Is het eiland opgedeeld in lots of is het hele eiland één model? Als het hele eiland één model is kunnen mensen die een lage draw-distance hebben ingesteld hier problemen mee krijgen. Als ze aan de rand van het eiland komen zijn ze te ver van het centrum af waardoor het model dus verdwijnt, volgens de wetten van SA. Mijn tip is het eiland dus op te delen in lot's. Om het hele eiland dan toch van een afstand zichtbaar te maken, kun je werken met LOD's: elk model heeft een LOD, en als het model verder weg is dan de draw-distance, wordt het vervangen met de LOD, die lager in kwaliteit van model en textures is. Op deze manier kun je dus toch 'ver' kijken met een enigszins OK kwaliteit, als je de LOD's redelijk gedetailleerd maakt. LOD's kun je overigens zeer makkelijk toevoegen in de map-editor.

Dan zal ik toch eerste de .col werkend moeten krijgen.. Hij is nog steeds niet werkend.

Maar volgens mij is dit ook een oefenmodel toch? Ik had al eerder een kaart gemaakt, die ik met (zoals MFCL zei) met de Sandbox tool ga bewerken, en dan in een hele hoop kleine stukjes ga zetten. Ik model nu nog op full schaal, en knip ook op full schaal alle stukjes eruit. Dan pas ga ik schalen naar SA formaat zodat er zich geen bugs optreden als je de stukjes weer aan elkaar zet.

Maar voordat ik daaraan begin duurt nog wel even. Ingame zetten zal mij iig niet lukken, ik heb nog geen ervaring met col. En MEd start niet meer op, mist een of ander bestand :?

Dat is raar, je zegt de hele tijd dat je dingen ingame kan zetten, terwijl je geen ervaring met COL hebt :?

@Eiland: Ziet er leuk uit, maar het is nog erg... niet-eilandig... De bovenkant is hard en plat, de zijkanten ook een beetje saai... De textures zijn wel goed :Y Veel succes!

Geplaatst:

Dat is raar, je zegt de hele tijd dat je dingen ingame kan zetten, terwijl je geen ervaring met COL hebt :?

Ik heb geen ervaring omdat ik MEd niet kan gebruiken. Maar de COL en DFF Exportatie kan niet mis gaan, want ik doe toch echt alles goed zoals het in meerdere tutorials word beschreven...

Geplaatst: (bewerkt)

Update

GTT Teaser

Zet &fmt=18 Achter de link

Gewoon om te laten zien hoe groot het is, en natuurlijk de muziek

Bewerkt: door Traser
Geplaatst:
:), nice filmpje, maar je ziet alleen maar wat vage dingen van het eiland.. (en een halfuur muziek)
Geplaatst:
:), nice filmpje, maar je ziet alleen maar wat vage dingen van het eiland.. (en een halfuur muziek)

Daarom heet het ook een Teaser.. Het is gewoon een Tipje van de sluier/Voorproefje :7

Geplaatst:

De zijkanten van het eiland is erg slecht getextured :-(

en dit is echt een veel te groot eiland! die krijg je nooit helemaal vol :engel:

Geplaatst:

Het eiland zit wel heel hoog boven de zeespiegel, hoe kom je daar ooit op (met uitzondering van helicopters & vliegtuigen)? Overigens snap ik het nut niet helemaal van het Engelse filmpje, terwijl je alleen naar een Nederlands forum verwijst :7 Later zal het waarschijnlijk wel op Engelse fora geüpload worden, maar nu nog... Verder wel een leuk filmpje, alleen zie je zoals F-Style al zei niet veel :N

Geplaatst:

Allereerst: eiland ziet er best goed uit :tu:. Natuurlijk moeten er nog dingen aan verbeterd worden, maar de mod is ook nog niet klaar.

Daarnaast wil ik even een oproep doen aan iedereen. Een TC beginnen, is altijd moeilijk. Kritiek krijg je veel om je oren, en dat is ook alleen maar goed! Tenminste, wanneer die onderbouwd is. Ga niet zeggen: het lukt je niet. Ga ook niet zeggen: deze TC mislukt, want er mislukken veel TC's. Dat soort posts wil ik vanaf nu niet meer zien, want zijn 1) niet leuk voor de mensen die deze TC maken, 2) niet motiverend en 3) zulke onbeargumenteerde nutteloze kritiek is niet nodig. Als je kritiek geeft, geef dan ook uitleg waarom en hoe het beter kan.

Zes pagina's voor alleen een filmpje over het eiland, vind ik wat overdreven. Gewoon wat minder overleggen hier, en meer praten op MSN of via PM, dat houdt het topic overzichtelijker. Dan ben ik (bijvoorbeeld) ook meer bereid om jullie voortgang te volgen. Nu moest ik 4 pagina's doorspitten voor één filmpje en 2 screens (wat nog van hetzelfde is), en dat is niet bepaald motiverend om jullie te blijven volgen.

Natuurlijk is er veel nodig om een TC compleet te maken: inzet, ervaring, etc... Maar dat komt, als je veel inzet hebt, met de tijd wel. Respect krijg je niet, respect moet je verdienen. Laat alle critici in dit topic eens wat zien, en zorg ervoor dat deze mod professioneel wordt. Daarmee bedoel ik dus: weinig geleuter, veel screens. Je kunt beter wat minder posten en veel screens posten, dan een heel topic vol praten. Weinig posts met veel screens maakt meer indruk op mensen, dan veel posts en weinig screens. Dan overtuig je iedereen meer, en ook de mensen die je nodig hebt voor je mod komen zo eerder langs!

Samenvattend, ik weet zéker dat je deze TC tot een succes kunt maken, maar probeer het volgende te doen:

• Praat minder in dit topic, er is te veel geleuter.
  • Post regelmatig screens, zorg dat de ratio screens/geleuter beter wordt.
  • Probeer met je screens ervaren modders over te halen bij je aan te sluiten.
  • Zorg dat je de MSN-adressen hebt van iedereen uit je mod, en overleg regelmatig op MSN (zodat het niet in dit topic hoeft).
  • En last but not least: trek je niets aan van de kritiek die je krijgt zonder argumentatie (bv. dit lukt toch niet)!

En dan de briljante stelling van Nickonly:

Goed idee + Goede organisatie + Goede communicatie + Ervaring + Doorzettingsvermogen = Goede TC mod

Goed idee: check

Goede organisatie: check

Goede communicatie: check (als je mijn advies opvolgt)

Ervaring: komt nog wel als je ervaren modders weet aan te trekken met overtuigende screens.

Doorzettingsvermogen: check (dat merk ik wel aan dat je door wilde gaan toen PEEKCITY stopte). ;)

Dus al met al: je hebt redelijke kans van slagen, maar je moet nog wel doorzettingsvermogen en inzet blijven houden. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in, succes. :)

Geplaatst:

De Renders zien er goed uit, de gebouwen opzich ook ;)

Ik kijk echt uit naar deze mod!

- Haakon

PS:

Dit Logo:

1zba3di.gif

Heb je van RapidShare geript:

progress_wheel.gif

http://rs570l3.rapidshare.com/img2/progress_wheel.gif

Als ik jou was zou ik gewoon zelf een leuk en origineel Progress wheel maken ;)

Iets wat met het thema van deze TC te maken heeft ;)

Geplaatst:

- Haakon

PS:

Dit Logo:

1zba3di.gif

progress_wheel.gif

:7, Daar zijn we nog niet ana toegekomen, maar die progress wheels hebben eigenlijk geen functie.

die staan daar om het geheel een ietswat op te vullen.

Geplaatst:
HEEL VEEL TEKST :puh:

Helemaal goed gezegt. Ik merk dat traser het map ingame zetten ook steeds meer onder de knie krijgt. Ik heb dan weer de ervaring om voertuigen en wapens bugloos ingame te krijgen, dus ik zet: ervaring op 90%.

Ook zullen de mods die ik zelf maak die ook op mn site staan voor deze mod gebruikt worden, en als traser een idee heeft kan ik dat wel maken.

Geplaatst:

- Haakon

PS:

Dit Logo:

1zba3di.gif

progress_wheel.gif

:7, Daar zijn we nog niet ana toegekomen, maar die progress wheels hebben eigenlijk geen functie.

die staan daar om het geheel een ietswat op te vullen.

Hahaha, okay dan is het goed ;)

Geplaatst:
HEEL VEEL TEKST :puh:

Helemaal goed gezegt. Ik merk dat traser het map ingame zetten ook steeds meer onder de knie krijgt. Ik heb dan weer de ervaring om voertuigen en wapens bugloos ingame te krijgen, dus ik zet: ervaring op 90%.

Ook zullen de mods die ik zelf maak die ook op mn site staan voor deze mod gebruikt worden, en als traser een idee heeft kan ik dat wel maken.

Ik heb dan weer de ervaring om voertuigen en wapens bugloos ingame te krijgen

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb nog niet veel wapens en voertuigen van jou gezien die bugloos ingame staan. Je hoeft je niet te bewijzen, maar ik heb je nog vaak op MSN en in topics dat het je niet lukt om voertuigen ingame te krijgen, en wapens erg buggy ingame staan.

@Dutchy3010: Niet veel over te zeggen.

@-Haakon-: Dit was al in het topic van Peek City gezegd (of in dit topic). Zo'n logo is erg makkelijk te maken, want one?

Maarja :7 Komen er nog screens? Wat is nieuw? Waar ben je mee bezig? Updates?

Veel succes :cya:

Geplaatst:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb nog niet veel wapens en voertuigen van jou gezien die bugloos ingame staan. Je hoeft je niet te bewijzen, maar ik heb je nog vaak op MSN en in topics dat het je niet lukt om voertuigen ingame te krijgen, en wapens erg buggy ingame staan.

@Dutchy3010: Niet veel over te zeggen.

@-Haakon-: Dit was al in het topic van Peek City gezegd (of in dit topic). Zo'n logo is erg makkelijk te maken, want one?

Maarja :7 Komen er nog screens? Wat is nieuw? Waar ben je mee bezig? Updates?

Veel succes :cya:

Tja, we hebben problemen met de .col... Daar zijn w4e nu fulltime mee bezig, het ligt nu dus een beetje stil, maar als de .cols eenmaal werken, kunnen we echt beginnen de eilanden etc te gaan maken.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...