Sentasi Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Wie o wie kan me hiermee helpen? Ik heb voor mijn laptop een nieuwe HD gehaald, maar de HD word door de laptop niet gevonden. Nu heb ik deze HD aangesloten op een portable HD behuizing, en aangesloten op de PC om hem eerst is te formatteren. Hij word door de PC wel gewoon gevonden, hij staat ook bij apparaatbeheer, maar ik kan verder helemaal niks, hij staat ook niet bij 'Computer'. Terwijl de oude, gecrashde HD van de laptop, ook gewoon gevonden word, maar die word wel bij 'Computer' weergegeven, en ik kan die schijf volgens mij ook nog formatteren, hij geeft die optie iig wel. Als ik de gecrashde HD weer in de laptop steek, word die wel gevonden, maar geeft hij bij opstarten de melding: 'A disk read error occured, press CTRL ALT DEL to restart'. De nieuwe HD is van hetzelfde merk/type, en is 120GB, de oude was 80GB. Hebben jullie hier mss een oplossing voor? Ik wil het graag zelf oplossen, wegbrengen gaat natuurlijk een vermogen kosten. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Als de nieuwe HDD (het is trouwens HDD) in de laptop steekt, moet je eerst eens even kijken of hij hem wel in de BIOS zelf ziet. Je kunt meestal in de BIOS komen door iets in de zin van F2, F12, of DEL in te drukken in het allereerste scherm. Meestal staat dat wel aangegeven. "Press 'DEL' to enter Setup" of iets in die richting. Dan gaan je naar Devices, en kijk je of je je nieuwe HDD ziet staan. Het kan ook zijn dat het niet helemaal gaat zoals ik zeg, maar dan moet je zelf even uitvinden hoe het wel werkt aangezien elk moederbord een anders BIOS heeft. Reageren
Sentasi Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 De Bios was ik al in geweest, maar daar heb ik niks in kunnen vinden wat betreft de HDD, alleen een Primary self test, anders niet. Ik ben intussen wel zover dat ik de schijf kan formatteren, daar is ie nu ook mee bezig, zal hem daarna nog is in de laptop steken. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Als je hem nieuw hebt gekocht zou je laptop hem in principe in 1x moeten vinden. Reageren
msigamer09 Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Hoi misschien even je bios resetten wil nog wel eens helpen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.