Jump to content

Windows 7 gratis virusscanner.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb Windows 7 geinstaleerd en daar een virusscanner op gezet. Eerst had ik een Symantec die ik via mijn oom had gekregen en die Vista compactable was. Maar ik kreeg iedere keer tijdens het opstarten dat er compatibiliteitsproblemen waren, en ondankts dat hij EICAR wel gewoon goed pakte, heb ik deze toch maar vervangen. Ik heb toen AVG geinstaleerd, maar deze zorgd ervoor dat 7 stukken langzamer werkt, en tergend langzaam opstart. Mijn vraag: Weet iemand een goede gratis virusscanner die 7 compactable is?

Geplaatst:
Ik heb Windows 7 geinstaleerd en daar een virusscanner op gezet. Eerst had ik een Symantec die ik via mijn oom had gekregen en die Vista compactable was. Maar ik kreeg iedere keer tijdens het opstarten dat er compatibiliteitsproblemen waren, en ondankts dat hij EICAR wel gewoon goed pakte, heb ik deze toch maar vervangen. Ik heb toen AVG geinstaleerd, maar deze zorgd ervoor dat 7 stukken langzamer werkt, en tergend langzaam opstart. Mijn vraag: Weet iemand een goede gratis virusscanner die 7 compactable is?

Je kunt gewoon netjes de schreeuwerige beveiliging uitzetten. :)

Geplaatst:

Als je geen anti-virusprogramma hebt op Windows 7 zal het Action Centre je dat laten weten als je de pc opnieuw opstart. Vervolgens kan je drie gratis beta's van AVG, Symantec (Norton) en Kaspersky downloaden. Deze zijn wel maar een beperkte tijd geldig (misschien AVG juist niet), maar je kan rustig op je gemak surfen voor een anti-virus na de trial.

Geplaatst: (bewerkt)

Gratis:

Comodo Internet Security (Er zit ook firewall bij, maar je kunt ook kiezen voor alleen anti-virus)

Trial/Kopen:

ESET NOD32 (Anti-virus, anti-spyware)

ESET Smart Security (Anti-virus, anti-spyware, firewall en anti-spam)

Bewerkt: door The Master Of Game

Je kunt gewoon netjes de schreeuwerige beveiliging uitzetten. :)

Dat snap ik, maar is de kans dan niet vrij groot dat Symantec machteloos staat tijdens een infectie?

Kleine update: ik heb Symantec Antivirus Corporate Edition geïnstalleerd staan, en volgens mij werkt het goed. 1 punt van autoprotectie schijnt het niet te doen (volgens Windows 7) Maar deze werkt wel gewoon, ik krijg EICAR niet eens normaal gedownload, hij pakt m onmiddellijk. Hoe krijg ik dat schermpje van compactibiliteitsproblemen nu weg? Er staat niet zo'n vinkje dat je uit kan vinken.

Bewerkt: door KillerZero86

De Antivirus werkt los van het beveiligingscentrum van Windows. Ik zal zometeen checken in Windows 7 (ben in XP) als mijn 15GB binnen is.

Geen optie jammer genoeg. Je kunt wel het pictogrammetje hiden door te kiezen welke pictogrammen je wel of niet in het systeemvak wilt ;)

Bewerkt: door ikt

A-squared Free 4.0 is geen virusscanner maar een spywarescanner.

Bewerkt: door KillerZero86

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...