Jump to content

Kan geen (nieuw) spel starten.


boja_14

Recommended Posts

Hoi, ik heb GTA San Andreas net geinstalleerd op m'n computer. Geen problemen bij de installatie enzo. Maar als ik GTA opstart, new game, en dan bij het laden gaat ie tot de helft en dan flits het weg.... En dan staat er: GTA_SA.exe werkt niet meer! Ik snap het niet... Waarom doet ie het niet!? Ik heb m dit weekend ook bij mijn vader geinstalleerd en daar deed ie het wel gewoon... Ik vind het maar raar.. Dus kan iemand me a.u.b helpen??

Thanku...

Link to comment
Delen op andere websites

- Heb je dit topic al eens doorgelezen?

- Heb je al savegames geïnstalleerd? Zoja;

Je hebt een savegame van de verkeerde Versie gedownload. ;) Als je wilt weten welke Versie je hebt, dan doe je dit zo:

Ga naar Deze Computer. => C. => Progran Files. => Rockstar Games. => Gta San Andreas. => Data. => Script.

Daar zie je het bestandje script.img staan.

Grootte van script.img Ik heb versie
568 kB 1
562 kB 2

Als je weet welke Versie je hebt, dan kan je 1 van deze Savegames downloaden. ^_^

100% Savegame V1 ; 100% Savegame V2. Download dus een Savegame van de juiste Versie. :)

- Werkt je SA nog niet? Verwijder eens het bestandje 'gta_sa.set' uit je 'Gta: San Andreas User Files'. Deze bevindt zich normaal gezien in 'Mijn Documenten'.

- Werkt je SA nog niet?

Heb je je drivers al geüpdate? In die post krijg je een uitleg over drivers. Gebruik het programma Radarsync, het is gratis, snel en goed. Pas wel op dat je de gratis virusscanner en de Google toolbaar niet installeert.

-Werkt je SA nog niet?

Herstart je PC eens.

- Als je SA nu nog niet werkt, herinstalleer 'm dan eens.

Succes. ^_^

P.S.: Als je in de toekomst een geluidsprobleem hebt, neem dan hier eens een kijkje. Als je hierna nog geluidsproblemen ondervindt, download dan de nieuwste drivers voor je geluidskaart met behulp van Radarsync(hierboven al genoemd).

Link to comment
Delen op andere websites

- Heb je dit topic al eens doorgelezen?

- Heb je al savegames geïnstalleerd? Zoja;

Je hebt een savegame van de verkeerde Versie gedownload. ;) Als je wilt weten welke Versie je hebt, dan doe je dit zo:

Ga naar Deze Computer. => C. => Progran Files. => Rockstar Games. => Gta San Andreas. => Data. => Script.

Daar zie je het bestandje script.img staan.

Grootte van script.img Ik heb versie
568 kB 1
562 kB 2

Als je weet welke Versie je hebt, dan kan je 1 van deze Savegames downloaden. ^_^

100% Savegame V1 ; 100% Savegame V2. Download dus een Savegame van de juiste Versie. :)

- Werkt je SA nog niet? Verwijder eens het bestandje 'gta_sa.set' uit je 'Gta: San Andreas User Files'. Deze bevindt zich normaal gezien in 'Mijn Documenten'.

- Werkt je SA nog niet?

Heb je je drivers al geüpdate? In die post krijg je een uitleg over drivers. Gebruik het programma Radarsync, het is gratis, snel en goed. Pas wel op dat je de gratis virusscanner en de Google toolbaar niet installeert.

-Werkt je SA nog niet?

Herstart je PC eens.

- Als je SA nu nog niet werkt, herinstalleer 'm dan eens.

Succes. ^_^

P.S.: Als je in de toekomst een geluidsprobleem hebt, neem dan hier eens een kijkje. Als je hierna nog geluidsproblemen ondervindt, download dan de nieuwste drivers voor je geluidskaart met behulp van Radarsync(hierboven al genoemd).

Dankje! Maar wat moet ik met de Radarsync doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje! Maar wat moet ik met de Radarsync doen?

Als je't geïnstalleerd hebt, druk je op de knop 'Start Now!', daarna scant hij je PC en zoekt hij naar updates voor je drivers. Na de scan: Als je alle updates wilt installeren, dan druk je op 'Download All Items'. Daarna moet je bij elk gedownload item op 'More Details' drukken, en daarna op 'Install Update'. Hij zal je telkens vragen om een herstelpunt te maken, ik heb dit ook altijd gedaan, veiligheid voor alles! Ik weet niet zeker of je alle updates in 1 keer kunt downloaden, ik heb het altijd 1 voor 1 gedaan. Radarsync heeft mij goed geholpen, ik had zéér slecht geluid in SA. Wat was het probleem? M'n geluidskaart moest geüpdate worden. ;) Ik raad je aan om alles in verband met je Processor/Videokaart/Geluidskaart te installeren, het is namelijk zéér handig en zo haal je het beste van het beste uit je PC. Ik installeer altijd alles. ^_^

Succes. ^_^

P.S.: Die herstelpunten zijn meestal zo nutteloos na een update, dus weet ik een manier om ze te verwijderen. Ik weet niet zeker of dit met Windows Vista werkt. Alle systeemherstelpunten behalve het laatste zullen verwijderd worden als je dit uitvoert. Dit is zéér handig, alleen het laatste blijft over en dit heb je nodig als je PC is geflipt ofzo. - Klik op "Start>(Alle)Programma's>Bureau-accessoires>Systeemwerkset>Schrijfopruiming.

- Klik op 'Ok'.

- Klik dan op het tabblad 'Meer opties'.

- Klik dan bij Systeemherstel op 'Opruimen', en dan op 'Ja'.

Elk systeemherstelpunt behlave het laatste is nu verwijderd. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap het echt niet.. hij blijft telkens vastzitten op de helft.. Ik heb GTA als eerder op deze computer gehad.. En bij mijn vader doet ie het ook gewoon... Ik heb 'm wel een paar keer geinstalleerd en deuninstalleerd enzo... Waarom doet ie het niet!?

Laat maar, sorry voor het ongemak. Maar ik geef het op.:puh: Ik installeer gewoon een ander spel..

Alsnog bedankt voor je hulp.

Bewerkt: door boja_14
Link to comment
Delen op andere websites

HEEE! Niet zomaar opgeven! Ik had hetzelfde probleem als jij had; Wat ik heb gedaan: Bij mij liep hij ook altijd vast en toen deed ik dit: De normale installatie folder= C--Program Files--R* Star Games--GTA san andreas Dit deed ik: C--Program Files--R* Star Games--GTA SA--GTA san andreas Ik heb er dus een map tussen gezet. Het middelste stukje gaat wat moeilijk maar hij komt er doorheen!

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk, als een probleem zich na het herinstalleren nog voordoet kan dat eigenlijk alleen nog maar liggen aan bestanden die nog staan in de 'GTA San Andreas'-map of aan bestanden in de 'GTA San Andreas User Files'-map. Ik raad je aan even te kijken na het verwijderen in de 'GTA San Andreas'-map. Staat er nog iets, verwijder dat dan handmatig. Kijk daarna even in 'GTA San Andreas User Files', die map vind je in 'Mijn Documenten'. Verwijder het bestandje 'gta_sa.set'.

Installeer nu opnieuw en start het spel op. Kies bovendien eerst even 'New Game', vervolgens een savegame. Zo sluit je uit dat het probleem bij het spel ligt. Immers: een savegame heeft dezelfde grootte, ondanks de versie van de betreffende savegame.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat je videokaart niet goed wordt ondersteund. Dit had ik ook met mijn laptop, omdat deze maar 16MB videogeheugen heeft.

Dit kun je oplossen door de 2.0 patch van GTA San Andreas te installeren(Google is your friend). In het menu van San andreas staat rechtsonder welke versie je hebt. Als er al 2.0 staat heeft de patch geen nut.

Maar door naar versie 2.0 te updaten zullen trainers, mods ed niet meer werken. Als je wil modden kun je het proberen met mijn getweakte setting file.

Deze moet je uitpakken in My Documents\GTA San Andreas User Files

Het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen, maar je kunt dit eerst even proberen.

Bewerkt: door timmyhawky
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...