Jump to content

Spel start niet (dvd niet herkend)


Tijsvl

Recommended Posts

Als ik GTA IV wil starten dan gebeurd er in eerste instantie niks. Na een paar minuten wachten verschijnt naast de cursor het CD-icoontje en niet lang daarna krijg ik de mededeling de juiste cd/dvd te plaatsen. Maar deze zit er al in.

Nu zie ik dat er een krasje op de DVD zit, dus ik vermoed dat dit ermee te maken heeft. Onder 'Deze Computer' verschijnt wel de GTA IV icon en de naam van de DVD, maar de DVD verkennen lukt niet.

Betekend dit dat ik niet meer kan spelen, tenzij ik een nieuwe DVD van 45 euries moet aanschaffen? En kan het kwaad wat legaliteit betrefd om een cd-crack te gebruiken? Ik zit nu op 70% en wil het spel tot de 100% uitspelen...

En misschien kan iemand mij hier nog advies over geven; Ik wil graag betere grafische prestaties, momenteel heb ik de 8800GTS 640MB in mijn PC zitten. Is het beter om een nieuwe grafische kaart te kopen of is het qua prijs beter om nog een dezelfde kaart aan te schaffen en dan van de SLI mogelijkheid gebruik te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen goed idee om een 2e 8800GTS en/of 2 nieuwe kaarten te kopen, om in SLI te draaien. Ten eerste omdat het niet eens zo bijzonder veel sneller is dan een single kaart, en ten 2e omdat GTA IV geen ondersteuning bied voor SLI. Ook heb je natuurlijk wel een moederbord nodig met SLI ondersteunig. Als je dat niet hebt kun je ook meteen een nieuw moederbord aanschaffen. Dat vind ik persoonlijk gewoon zonde van je geld als je bekijkt wat je ervoor terug krijgt.

Je huidige VGA, de 8800GTS is opzich een goede kaart. Zeker omdat het de 640MB versie is. Het hangt een beetje van de rest van je systeem af of een nieuwe grafische kaart uitkomst bied. Wanneer de rest van je hardware namelijk te veel verouderd is, zal een kaart als de 9800GTX, echt niet zorgen voor een extreme power boost. Maar zoals ik af aangaf, de 8800GTS is zo slecht nog niet.

Verder over de DVD rom: Probeer de DVD eens schoon te maken met een zachte doek. Doe er desnoods een druppeltje warm water bij. Als dat niet helpt zul je denk ik toch een nieuwe DVD moeten kopen. Misschien dat er illegale manieren bestaan om je spel aan de praat te krijgen, maar daarmee mogen we je helaas niet helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, jammer dat jullie mij daar niet verder bij mogen helpen. Maar ik begrijp het wel. Toch bedankt!

Wat videokaart betreft: SLI is mogelijk op mijn mainboard. Kunnen we geen patch verwachten die SLI gaat ondersteunen bij GTA?

Volgens mij is de rest van mijn systeem nog best up to date, ik zal het even samen vatten:

nForce 650i SLI mainboard

Intel Core 2 Duo 2,66 GHz

4GB DDR2 800MHz Kingston

Master HDD: Maxtor 7200rpm 8MB Cache 200GB

Slave HDD: Samsung 7200rpm 32MB Cache 750GB

Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio

OS: Windows XP SP3

Een nieuwe processor staat al op de planning, maar dat gaat me de nodige centjes kosten.

Bewerkt: door Tijsvl
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...