Leumas Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Hey In volgende code: :SARAH_ATTACKED wait 0 ms if NOT actor.Dead($SARAH) else_jump @MISSION_11_FAIL if and actor.Dead($HOSPI_1) actor.Dead($HOSPI_2) actor.Dead($HOSPI_3) else_jump @SARAH_ATTACKED Hier moeten HOSPI_1, HOSPI_2 en HOSPI_3 dood zijn vooralleer de missie verder gaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat maar één van de parameters nodig is om verder te gaan, dus dat HOSPI_1, HOSPI_2 of HOSPI_3 dood is? Groeten Leumas Reageren
DaBeast Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 De loop anders maken. :SARAH_ATTACKEDwait 0 ms if NOT actor.Dead($SARAH) else_jump @MISSION_11_FAIL if and actor.Dead($HOSPI_1) else_jump @hospi2 :hospi2 if and actor.Dead($HOSPI_2) else_jump @hospi3 :hospi3 if and actor.Dead($HOSPI_3) else_jump @SARAH_ATTACKED Al heb ik dit niet getest en is mijn SCM helemaal verroest , maar als ik het me allemaal wel goed herinner kan het zo goed zijn. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 Sorry Beesje, maar ik moet je verbeteren. >>> Door DaBeast: Ach, mislukte poging van me ook, ik ben kansloos tegen jou 1337 coding kunsten Ten eerste: if and is onlogisch met maar 1 conditie... Ten tweede: if and actor.Dead($HOSPI_1) else_jump @label :label Dit is nogal onlogische constructie, je jumpt namelijk nooit naar het volgende label. Dan zou ik het als volgt maken: if actor.Dead($HOSPI_1) then jump @... (label na de lus) end En dat ook voor de tweede en derde "hospi". Ten derde... Je doet echt veel te moeilijk. Alles wat je hoeft te doen is "and" in "or" veranderen. :SARAH_ATTACKED wait 0 ms if NOT actor.Dead($SARAH) else_jump @MISSION_11_FAIL if or actor.Dead($HOSPI_1) actor.Dead($HOSPI_2) actor.Dead($HOSPI_3) else_jump @SARAH_ATTACKED Reageren
Leumas Geplaatst: 20 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 Sorry Beesje, maar ik moet je verbeteren. Ten eerste: if and is onlogisch met maar 1 conditie... Ten tweede: if and actor.Dead($HOSPI_1) else_jump @label :label Dit is nogal onlogische constructie, je jumpt namelijk nooit naar het volgende label. Dan zou ik het als volgt maken: if actor.Dead($HOSPI_1) then jump @... (label na de lus) end En dat ook voor de tweede en derde "hospi". Ten derde... Je doet echt veel te moeilijk. Alles wat je hoeft te doen is "and" in "or" veranderen. :SARAH_ATTACKED wait 0 ms if NOT actor.Dead($SARAH) else_jump @MISSION_11_FAIL if or actor.Dead($HOSPI_1) actor.Dead($HOSPI_2) actor.Dead($HOSPI_3) else_jump @SARAH_ATTACKED Thanks Het was eigenlijk zo simpel dat ik er niet aan dacht... Groeten Leumas Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.