Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey

In volgende code:

:SARAH_ATTACKED
wait 0 ms
if NOT actor.Dead($SARAH)
else_jump @MISSION_11_FAIL
if and
  actor.Dead($HOSPI_1)
  actor.Dead($HOSPI_2)
  actor.Dead($HOSPI_3)
else_jump @SARAH_ATTACKED

Hier moeten HOSPI_1, HOSPI_2 en HOSPI_3 dood zijn vooralleer de missie verder gaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat maar één van de parameters nodig is om verder te gaan, dus dat HOSPI_1, HOSPI_2 of HOSPI_3 dood is?

Groeten

Leumas

Geplaatst:

De loop anders maken.

:SARAH_ATTACKED

wait 0 ms

if NOT actor.Dead($SARAH)

else_jump @MISSION_11_FAIL

if and

actor.Dead($HOSPI_1)

else_jump @hospi2

:hospi2

if and

actor.Dead($HOSPI_2)

else_jump @hospi3

:hospi3

if and

actor.Dead($HOSPI_3)

else_jump @SARAH_ATTACKED

Al heb ik dit niet getest en is mijn SCM helemaal verroest :7 , maar als ik het me allemaal wel goed herinner kan het zo goed zijn.

Geplaatst:

Sorry Beesje, maar ik moet je verbeteren. :puh:

>>> Door DaBeast: Ach, mislukte poging van me ook, ik ben kansloos tegen jou 1337 coding kunsten :7

Ten eerste: if and is onlogisch met maar 1 conditie...

Ten tweede:

if and 
 actor.Dead($HOSPI_1)
else_jump @label
:label

Dit is nogal onlogische constructie, je jumpt namelijk nooit naar het volgende label. Dan zou ik het als volgt maken:

if
  actor.Dead($HOSPI_1)
then
  jump @... (label na de lus)
end

En dat ook voor de tweede en derde "hospi".

Ten derde...

Je doet echt veel te moeilijk. Alles wat je hoeft te doen is "and" in "or" veranderen. :puh:

:SARAH_ATTACKED
wait 0 ms
if NOT actor.Dead($SARAH)
else_jump @MISSION_11_FAIL
if or
  actor.Dead($HOSPI_1)
  actor.Dead($HOSPI_2)
  actor.Dead($HOSPI_3)
else_jump @SARAH_ATTACKED

Geplaatst:
Sorry Beesje, maar ik moet je verbeteren. :puh:

Ten eerste: if and is onlogisch met maar 1 conditie...

Ten tweede:

if and 
 actor.Dead($HOSPI_1)
else_jump @label
:label

Dit is nogal onlogische constructie, je jumpt namelijk nooit naar het volgende label. Dan zou ik het als volgt maken:

if
  actor.Dead($HOSPI_1)
then
  jump @... (label na de lus)
end

En dat ook voor de tweede en derde "hospi".

Ten derde...

Je doet echt veel te moeilijk. Alles wat je hoeft te doen is "and" in "or" veranderen. :puh:

:SARAH_ATTACKED
wait 0 ms
if NOT actor.Dead($SARAH)
else_jump @MISSION_11_FAIL
if or
  actor.Dead($HOSPI_1)
  actor.Dead($HOSPI_2)
  actor.Dead($HOSPI_3)
else_jump @SARAH_ATTACKED

Thanks

Het was eigenlijk zo simpel dat ik er niet aan dacht...

Groeten

Leumas

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...