Jump to content

Marker probleem (?)


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb nu een auto, en daar wil ik een marker op zetten. Alleen loopt dat niet vlekkeloos, bij de marker crasht hij...

Code:

DEFINE MISSIONS 0
//DEFINE MISSION {ID} 0 AT {LABEL} @
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script
//DEFINE SCRIPT {NAME}  AT {LABEL} @
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.0.0000}
var
$PLAYER_CHAR: Player
end // var 
03A4: name_thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
0111: toggle_wasted_busted_check 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 465.1775 -1824.045 
03CB: set_rendering_origin_at 465.1775 -1824.045 5.42752 
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 465.1775 -1824.045 5.42752 
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
0373: set_camera_directly_behind_player 
01B6: set_weather 0 
0001: wait 0 ms 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "WORKTRCAMOGRN" model "WORKTR" body_part 2 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERPROWHT" model "SNEAKER" body_part 3 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "HOODYAGREEN" model "HOODYA" body_part 0 
070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 
01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 
016A: fade 1 time 0 
04BB: select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box
014B: $TAHOMA = init_parked_car_generator #TAHOMA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 457.5014 -1827.497 5.659498 angle 0.0
014C: set_parked_car_generator $TAHOMA cars_to_generate_to 101
0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA
0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green

:CARCONTROL
if
wait 10 ms
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA
jf @CARCONTROL
Marker.Disable($TAHOMAM) 


// put your create_thread commands here



:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here


//-------------Mission 0---------------
// put your missions here



//-------------External script 0---------------
// put your external scripts here

Misschien het script niet op een erg goede plaats gezet, maar het werkte wel zonder marker.

De fout zit zich (denk ik) in de middelste regel van deze drie:

[...]
014C: set_parked_car_generator $TAHOMA cars_to_generate_to 101
0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA
0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green
[...]

Als ik deze regel, de regel erna en de :CARCONTROL (ivm de $TAHOMAM) als comment maak werkt het gewoon. Als ik dan de middelste regel 'uncomment' (ik weet even geen ander woord) crasht de game bij het laden van het spel.

Iemand een oplossing?

Geplaatst:

Het probleem is dat je geen auto maakt, maar een auto-generator.

Voor de "zet marker op een auto" opcode, heb je een echte auto nodig.

Op deze manier, bijvoorbeeld:

model.load(#TAHOMA)
038B: load_requested_models 
repeat
 wait 0 ms
until model.Available(#TAHOMA)
$TAHOMA = car.Create(#TAHOMA,457.5014, -1827.497, 5.659498)  
$TAHOMAM = marker.CreateAboveCar($TAHOMA)

Geplaatst:

Ah, ok, dus ik moet gewoon een 'echte' auto maken en dan daar de marker op zetten, als je dan ver genoeg uit de buurt bent een cargenerator maken. Ik heb die auto later namelijk niet meer nodig.

Geplaatst: (bewerkt)
Ah, ok, dus ik moet gewoon een 'echte' auto maken en dan daar de marker op zetten, als je dan ver genoeg uit de buurt bent een cargenerator maken. Ik heb die auto later namelijk niet meer nodig.

Dan kan je de auto net zoals een andere auto laten gedragen met deze opcode:

01C3: remove_references_to_car $TAHOMA

Als je dan ver genoeg weg loopt, verdwijnt het. Wil je het meteen laten verdwijnen, gebruik je deze:

00A6: destroy_car $TAHOMA

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Nieuw script, nieuwe crash...

Ik heb een nieuw script geschreven op basis van het oude script en de opcodes in de posts hierboven.

DEFINE MISSIONS 0
//DEFINE MISSION {ID} 0 AT {LABEL} @
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script
//DEFINE SCRIPT {NAME}  AT {LABEL} @
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.0.0000}
var
$PLAYER_CHAR: Player
end // var 
03A4: name_thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
0111: toggle_wasted_busted_check 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 465.1775 -1824.045 
03CB: set_rendering_origin_at 465.1775 -1824.045 5.42752 
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 465.1775 -1824.045 5.42752 
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
0373: set_camera_directly_behind_player 
01B6: set_weather 0 
0001: wait 0 ms 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "WORKTRCAMOGRN" model "WORKTR" body_part 2 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERPROWHT" model "SNEAKER" body_part 3 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "HOODYAGREEN" model "HOODYA" body_part 0 
070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 
01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 
016A: fade 1 time 0 
04BB: select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box


// put your create_thread commands here
create_thread @START



:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here
:START
thread 'START'
Model.Load(#TAHOMA)
038B: load_requested_models

:START_ALOAD
if
wait 10
Model.Available(#TAHOMA)
jf @START_ALOAD
$TAHOMA = Car.Create(#TAHOMA, 457.5014, -1827.497, 5.659498)

:START_MARKER
0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA
0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green
054C: use_GXT_table 'MYOWN'
00BB: show_text_lowpriority GXT 'START' time 3000 flag 1  // ~w~Stap in de ~g~Tahoma~w~.

:START_CONTROL
if
wait 10
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA
jf @START_CONTROL
Marker.Disable($TAHOMAM)

:START_CONTROLC
if and
wait 10
80DB:   not actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA
8205:   not actor $PLAYER_ACTOR near_car $TAHOMA radius 50.0 50.0 50.0 flag 0
jf @START_CONTROLC
Car.Destroy($TAHOMA) 
014B: $TAHOMAC = init_parked_car_generator #TAHOMA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 457.5014 -1827.497 5.659498 angle 0.0
014C: set_parked_car_generator $TAHOMAC cars_to_generate_to 101 



//-------------Mission 0---------------
// put your missions here



//-------------External script 0---------------
// put your external scripts here

Script nu in een thread gezet i.v.m. verschillende labels.

Nu crasht het script als je weg gaat van de auto (opcode 8205 in het script hierboven). Hoe kan ik dit oplossen en wat is het getal voor de radius dat de auto buiten de draw distance is?

Geplaatst: (bewerkt)

Helemaal vergeten...

Bedankt!

Edit: Wat is het getal voor de radius dat de auto buiten de draw distance valt waardoor je hem niet meer ziet staan?

Bewerkt: door Donald F. Duck

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...