Donald F. Duck Geplaatst: 21 januari 2009 Rapport Geplaatst: 21 januari 2009 Ik heb nu een auto, en daar wil ik een marker op zetten. Alleen loopt dat niet vlekkeloos, bij de marker crasht hij... Code: DEFINE MISSIONS 0 //DEFINE MISSION {ID} 0 AT {LABEL} @ DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script //DEFINE SCRIPT {NAME} AT {LABEL} @ DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 465.1775 -1824.045 03CB: set_rendering_origin_at 465.1775 -1824.045 5.42752 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 465.1775 -1824.045 5.42752 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "WORKTRCAMOGRN" model "WORKTR" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERPROWHT" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "HOODYAGREEN" model "HOODYA" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 0 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box 014B: $TAHOMA = init_parked_car_generator #TAHOMA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 457.5014 -1827.497 5.659498 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $TAHOMA cars_to_generate_to 101 0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA 0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green :CARCONTROL if wait 10 ms 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @CARCONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) // put your create_thread commands here :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here //-------------Mission 0--------------- // put your missions here //-------------External script 0--------------- // put your external scripts here Misschien het script niet op een erg goede plaats gezet, maar het werkte wel zonder marker. De fout zit zich (denk ik) in de middelste regel van deze drie: [...] 014C: set_parked_car_generator $TAHOMA cars_to_generate_to 101 0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA 0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green [...] Als ik deze regel, de regel erna en de :CARCONTROL (ivm de $TAHOMAM) als comment maak werkt het gewoon. Als ik dan de middelste regel 'uncomment' (ik weet even geen ander woord) crasht de game bij het laden van het spel. Iemand een oplossing? Reageren
PatrickW Geplaatst: 21 januari 2009 Rapport Geplaatst: 21 januari 2009 Het probleem is dat je geen auto maakt, maar een auto-generator. Voor de "zet marker op een auto" opcode, heb je een echte auto nodig. Op deze manier, bijvoorbeeld: model.load(#TAHOMA) 038B: load_requested_models repeat wait 0 ms until model.Available(#TAHOMA) $TAHOMA = car.Create(#TAHOMA,457.5014, -1827.497, 5.659498) $TAHOMAM = marker.CreateAboveCar($TAHOMA) Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Ah, ok, dus ik moet gewoon een 'echte' auto maken en dan daar de marker op zetten, als je dan ver genoeg uit de buurt bent een cargenerator maken. Ik heb die auto later namelijk niet meer nodig. Reageren
Beagle Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) Ah, ok, dus ik moet gewoon een 'echte' auto maken en dan daar de marker op zetten, als je dan ver genoeg uit de buurt bent een cargenerator maken. Ik heb die auto later namelijk niet meer nodig. Dan kan je de auto net zoals een andere auto laten gedragen met deze opcode: 01C3: remove_references_to_car $TAHOMA Als je dan ver genoeg weg loopt, verdwijnt het. Wil je het meteen laten verdwijnen, gebruik je deze: 00A6: destroy_car $TAHOMA Bewerkt: 23 januari 2009 door Beagle Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Nieuw script, nieuwe crash... Ik heb een nieuw script geschreven op basis van het oude script en de opcodes in de posts hierboven. DEFINE MISSIONS 0 //DEFINE MISSION {ID} 0 AT {LABEL} @ DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script //DEFINE SCRIPT {NAME} AT {LABEL} @ DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 465.1775 -1824.045 03CB: set_rendering_origin_at 465.1775 -1824.045 5.42752 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 465.1775 -1824.045 5.42752 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "WORKTRCAMOGRN" model "WORKTR" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERPROWHT" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "HOODYAGREEN" model "HOODYA" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 0 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box // put your create_thread commands here create_thread @START :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here :START thread 'START' Model.Load(#TAHOMA) 038B: load_requested_models :START_ALOAD if wait 10 Model.Available(#TAHOMA) jf @START_ALOAD $TAHOMA = Car.Create(#TAHOMA, 457.5014, -1827.497, 5.659498) :START_MARKER 0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA 0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green 054C: use_GXT_table 'MYOWN' 00BB: show_text_lowpriority GXT 'START' time 3000 flag 1 // ~w~Stap in de ~g~Tahoma~w~. :START_CONTROL if wait 10 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) :START_CONTROLC if and wait 10 80DB: not actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA 8205: not actor $PLAYER_ACTOR near_car $TAHOMA radius 50.0 50.0 50.0 flag 0 jf @START_CONTROLC Car.Destroy($TAHOMA) 014B: $TAHOMAC = init_parked_car_generator #TAHOMA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 457.5014 -1827.497 5.659498 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $TAHOMAC cars_to_generate_to 101 //-------------Mission 0--------------- // put your missions here //-------------External script 0--------------- // put your external scripts here Script nu in een thread gezet i.v.m. verschillende labels. Nu crasht het script als je weg gaat van de auto (opcode 8205 in het script hierboven). Hoe kan ik dit oplossen en wat is het getal voor de radius dat de auto buiten de draw distance is? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 end_thread plaatsen. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) Helemaal vergeten... Bedankt! Edit: Wat is het getal voor de radius dat de auto buiten de draw distance valt waardoor je hem niet meer ziet staan? Bewerkt: 24 januari 2009 door Donald F. Duck Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.