Remi-X Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Dus ik internetten met FireFox, krijg ik opeens, zonder wat te doen, een popup van Internet explorer! En dan heb ik zo'n popup met die naaktkijker voor je mobiel, dat het net is alsof je iemand bloot kan zien. Maar die kunnen zich dan even een hele tijd blijven herhalen, en opeens stopt het.. Wat is dit voor iets raars? Toch geen virus heh? Ik heb realtime McAfee scanner, maar als die dit over het hoofd ziet Reageren
Thundercover Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Het is waarschijnlijk spyware. Scan je pc ook even met een ander anti-virus- of anti-spywareprogramma, bijvoorbeeld met een trial (zie het topic Virusscanners). Op internet kan je ook gratis online scanners vinden. Het kan best zijn dat McAfee dit over het hoofd ziet, maar zorg er wel voor dat deze up-to-date is. Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Je krijgt geen false positives van een of ander vaag AV? Het kan komen door bepaalde toolbars en/of rogue software(die trouwens niet illegaal zijn). Kijk in je processen en schakel het verdachte process uit, als je zeker weet dat dit het is kun je hem in veilige modus verwijderen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Je bedoeld plotseling opduikende internet Explorer? Ik heb dat een tijd geleden gehad. Staat er bij jou in de map Mijn Documenten een map met een extreem vage naam zoals g55hder33426 of zo? Het kan zijn dat hij verborgen is, dat moet je dan even uitzetten onder Extra--->Mapopties--->naar beneden scrollen--> verborgen mappen en bestanden weergeven. Reageren
Remi-X Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Je krijgt geen false positives van een of ander vaag AV?Het kan komen door bepaalde toolbars en/of rogue software(die trouwens niet illegaal zijn). Kijk in je processen en schakel het verdachte process uit, als je zeker weet dat dit het is kun je hem in veilige modus verwijderen. Neej, geen verdachte processen. Behalve dan dat ik net het CPU gebruik zo rond de 40 blijft hangen, terwijl ik daarvan maar 5 kan vinden.. Nu is het gelukkig weer goed. Je bedoeld plotseling opduikende internet Explorer? Ik heb dat een tijd geleden gehad. Staat er bij jou in de map Mijn Documenten een map met een extreem vage naam zoals g55hder33426 of zo? Het kan zijn dat hij verborgen is, dat moet je dan even uitzetten onder Extra--->Mapopties--->naar beneden scrollen--> verborgen mappen en bestanden weergeven. Geen vage bestanden. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 IE Uninstallen OF heb je deze wel nodig? Reageren
Dvt Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 (bewerkt) IE Uninstallen OF heb je deze wel nodig? Dat kan niet en het slaat nergens op want je blijft het altijd nodig hebben voor bepaalde dingen zoals Windows Update... Ik adviseer ook om ff een spyware testje te doen. McAfee is wel goed in virussen checken, maar voor spyware zou ik toch wel een apart programma gebruiken. Bewerkt: 22 januari 2009 door Dvt Reageren
Remi-X Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 (bewerkt) Okej, ik zal eens een apart programmatje laten draaien. BTW: Had net weer van die popups.. Kan er trouwens niks verwijdert worden waar ik niet op de hoogt van ben? Als er namelijk wat geinfecteerd is wil ik wel weten welk bestand, en als ik dat bestand toch liever bewaar wil ik op niet verwijderen klikken. Kan dat met SpyBot en Ad ADware? Bewerkt: 23 januari 2009 door Remi-X Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.