Galiorix Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Of op zo'n handig schermpje op de voorkant van de pc, net onder de twee disk drives. Da's bij mij toch het geval. xD CPU,, HDD en Sys warmte. Dat zit alleen op PC's voor gevorderden. Reageren
.Senne Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Nou, zo gevorderd zijn m'n pc's niet. xD Toch nu niet meer, maar een jaar geleden waren ze 1500 euro. Maar zo'n schermpje kost toch niet erg veel, en lijkt me toch ook niet moeilijk in te bouwen? Reageren
BaasB Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 De grootste computerexpert van GTAForum vraagt zich iets af: waar kun je eigenlijk de temperatuur van je processor ergens zien? in de bios of met realtemp Wat is de bios?? Laten we het algemeen beschaafd Nederlands houden alsjeblieft! Is dat soms als je je computer opstart, en je drukt zo'n bepaalde toetsencombinatie in? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) De grootste computerexpert van GTAForum vraagt zich iets af: waar kun je eigenlijk de temperatuur van je processor ergens zien? in de bios of met realtemp Wat is de bios?? Laten we het algemeen beschaafd Nederlands houden alsjeblieft! Is dat soms als je je computer opstart, en je drukt zo'n bepaalde toetsencombinatie in? Ja. Ik geloof toch wel dat dat ABN is. >>> Door Thundercover: Leg gewoon rustig uit wat het BIOS is, niet iedereen weet dat.<<< @Thundercover, hierboven heeft hij gezegt dat hij de "grootste computer expert" is, dus ik verwachte wel dat hij dat zou weten, maar hij zou dat wel sarcastisch bedoelt hebben. >>> Door Thundercover: Volgens mij zijn SummerBase en ik de enige die die award hebben, en niet BaasB. <<< Ach ik hou dat niet zo bij @BaasB, Ja, de bios is inderdaad dat wat je krijgt als je op DEL drukt wanneer je je computer op start. In de bios kun je je pc configureren en er zit vaak ook een hardware monitor in waar je kunt zien op wat voor kloksnelheden je PC draait, en de temperatuur van je processor. Maar als je niet echt bekend bent met BIOS, raad ik het je af om er teveel in te gaan doen, want je kunt je PC er goed mee slopen. Je kunt natuurlijk zoals ik eerder al heb gezegd, software gebruiken om de temperatuur af te lezen. Bewerkt: 23 januari 2009 door TaartJJ~! Reageren
Thundercover Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Wat is de bios?? Laten we het algemeen beschaafd Nederlands houden alsjeblieft! Is dat soms als je je computer opstart, en je drukt zo'n bepaalde toetsencombinatie in? In het BIOS kan je een aantal dingen instellen die worden gebruikt bij het opstarten van de pc. Je kan het BIOS in door bij het boot-scherm (het allereerste scherm, nog voor Windows) op F2 of Delete te drukken, welke knop hangt af van je pc. Vervolgens kan je wat dingen instellen. Ik raad je wel aan om eerst goed te bedenken wat je wil instellen en of je al weet waar je dat kan vinden, want een fout in het BIOS kan ernstige gevolgen hebben. Aangezien jij - als echte computerkenner - niet weet wat het is, raad ik je aan om de temperaturen met een programma te bekijken, want dan draaien ook dingen als Windows en games. Dat kan eventueel ook met SpeedFan, welke in de Software Handleiding beschreven staat. Reageren
BaasB Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Bedankt jongens! En houd in gedachten, zelfs de grootste experts moeten soms nog kleine dingetjes bijleren! Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 ik heb een pentium 4 2.80 ghz. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 ik heb een pentium 4 2.80 ghz. Ah die heb ik ook, tenminste die staat nu bij m'n zusje, heb gisteren nog een HD3650 ingebouwd. Die temperaturen zijn redelijk normaal, maar ik denk niet dat het bij het opstarten van SA al meteen 79*C moet worden. Probeer eens de koelpasta te vervangen of zet er zoals je zei, een andere koeler op. Reageren
ikt Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 ik heb een pentium 4 2.80 ghz. Ah die heb ik ook, tenminste die staat nu bij m'n zusje, heb gisteren nog een HD3650 ingebouwd. Die temperaturen zijn redelijk normaal, maar ik denk niet dat het bij het opstarten van SA al meteen 79*C moet worden. Probeer eens de koelpasta te vervangen of zet er zoals je zei, een andere koeler op. Ligt eraan welke. Prescotts kunnen makkelijk 80+ verdragen. Koelpasta vervangen is link. En ze worden ook zeer snel warm. 1 minuut op 100% en ze schieten zo naar 75+. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.