Jump to content

Model ingame, maar .col werkt niet.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Geplaatst:
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Geplaatst:

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Geplaatst:

Mvg

-Traser

Het is een eiland..

Dat je een low-poly model maakt waar je op zou moeten lopen. Als je model high-poly is, is het vaak dat de col dan niet werkt.

Geplaatst:

Mvg

-Traser

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Jij hebt een model gemaakt, deze exporteer je als .Dff.

Hierna maak je, je eiland opnieuw als een apart model, maar wel met dezelfde vorm, (hoeft niet precies), maar dan in low poly.

Dit low-poly model exporteer je dan als .Col en gebruik je als de Col voor je Dff.

Ik hoop dat je het een beetje snapt.

Grtz RD :cya:

Geplaatst:

Mvg

-Traser

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Hierna maak je, je eiland opnieuw als een apart model, maar wel met dezelfde vorm, (hoeft niet precies), maar dan in low poly.

Dit low-poly model exporteer je dan als .Col en gebruik je als de Col voor je Dff.

Ja ik snap het.. maar hij is helemaal niet HighPoly.. :(..

Geplaatst:

Mvg

-Traser

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Ja ik snap het.. maar hij is helemaal niet HighPoly.. :(..

Wat is jou definitie van high-poly (dus gewoon de poly's posten)?

Geplaatst:
Dacht dat je col maximaal 20poly's mocht zijn, dus moet je wel heel erg low poly maken ;)

Nee da denk ik niet :puh:

Revolution heeft net een 6poly .col gemaakt.. maar die werkt ook niet :N

Geplaatst:

Mijn Col's die ik zelf maak werken ook niet, eigenlijk nooit. :-(

Ik weet zelf ook niet wat het probleem is.

Geplaatst: (bewerkt)

Importeer je geëxporteerde .col eens in 3dsMax, kijken wat je dan krijgt. Het zou kunnen dat de .col en .dff niet op dezelfde plaats staan, ook al hebben ze dezelfde coördinaten: je hebt ze in 3dsMax niet op dezelfde coördinaten gezet (dat lijkt dan zo, maar als je models exporteert terwijl ze bijv. op Y=20, X=10 en Z=30 staan, wordt het model teruggezet naar Y=0, X=0 EN Z=0). Wat je dus moet doen is de coördinaten van het model allemaal op "0" zetten, zonder dat het model verplaatst wordt. Dit doe je als volgt:

Importeer de .dff en de .col in 3dsMax, zet de .col op de goede plaats neer als de .dff, zet de coördinaten op 0 (zonder dat'ie verplaatst, doe dit door op het .col-model te klikken, de move-tool te kiezen, het tabblad "Hierarchy" open en kies "affect pivot only" (zie onderstaande screen). Typ nu "0.0" in alle coördinaat-vakjes. Als dat gedaan is klik je weer op "affect pivot only", zodat het 'uit' staat, delete je de .dff en exporteer je je .col :).

Dacht dat je col maximaal 20poly's mocht zijn, dus moet je wel heel erg low poly maken ;)

Dat klopt niet, de COL heeft een maximum van rond de 8000 poly's, maar maak het nooit hoger dan nodig is (max. 5000, voor de zekerheid). Voor voertuigen ligt het lager (dacht ik). Volgens DaBeast in zijn voertuigen-collision-tutorial mag het col-model uit niet meer dan 20 poly's bestaan, maar daar klopt geen drol van, want ik heb zat mods gemaakt met collisions met meer dan 20 poly's. Rockstar maakt zijn voertuig-collisions met zeer weinig poly's, waarbij alleen de boven en onderkant worden gemodeld (onderkant is 1 plane, bovenkant bijv. 5 planes (motorkap, dak, achterklep en voor- en achterraam)), maar vult de rest op met spheres: bollen die ook collision-models voorstellen en bijdragen aan het verband tussen volume en gewicht (correct me if I'm wrong).

Bewerkt: door Puma
Geplaatst: (bewerkt)

Importeer de .dff en de .col in 3dsMax, zet de .col op de goede plaats neer als de .dff, zet de coördinaten op 0 (zonder dat'ie verplaatst, doe dit door op het .col-model te klikken, de move-tool te kiezen, het tabblad "Hierarchy" open en kies "affect pivot only" (zie onderstaande screen). Typ nu "0.0" in alle coördinaat-vakjes. Als dat gedaan is klik je weer op "affect pivot only", zodat het 'uit' staat, delete je de .dff en exporteer je je .col smile3.gif.

Ik werk met Gmax..

en als ik een dff probeer te importen staat er : No appropriate Import module found.. :N

edit : Ik krijg ook geen enkele .col werkend..

Bewerkt: door Traser
Geplaatst:
Het gaat in Gmax precies zo. Zorg dat je je scripts goed hebt staan.

Ik heb precies gedaan wat je zei. Dff importeren, een nieuwe .col maken en daarna in Gta zette (IMGtool)

Maar het werkt nog steeds niet.. ik heb het ook met een 4 poly file geporbeerd maar dan doet hij het ook niet..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...