Jump to content

hoe kan ik me kleuren veranderen van me gemodde scooter

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi

ik heb een gilera runner 50SP maar ik wil hem graag in het zwart maar die kleur is er niet weet iemand hoe ik die kan veranderen want in de tuningshop kan het niet iemand een andere manier

Gilera%20Runner%2050%20SP.jpg

Geplaatst:

hoi

ik heb een gilera runner 50SP maar ik wil hem graag in het zwart maar die kleur is er niet weet iemand hoe ik die kan veranderen want in de tuningshop kan het niet iemand een andere manier

Gilera%20Runner%2050%20SP.jpg

Geplaatst: (bewerkt)
download cleo en neem zo'n tuning dinges en dan kan je alle autos tunen. en scooters
@Hierboven: Daar heeft ie niet zoveel aan, waarchijnlijk weet ie niet eens wat Cleo is...

geef m op zijn minst een link.

Cleo is een soort DLL die ervoor zorgt dat je externe scripts in gta sa kan laden.

Info over Cleo3 en het installeren ervan: Link

Een mod waar je onderandere een voertuig van kleur kan veranderen is een door mij gemaakte Cleo3 mod: BC7Mod: Link

Andere manier:

Let wel op, maakt niet uit op welke manier je gaat modden, zorg ervoor dat je gta sa versie 1.0 of een gedowngrade versie 2 hebt!

Om de kleur te veranderen kan je de Carcols.dat aanpassen.

Ga naar de data map in je gta map, daarna open je Carcols.dat met kladblok.

Zoek naar de naam van het model van je gilera, (de naam van je model).

Daarachter staan een reeks cijfers, verwijder die en zet er neer: 0,0,0

Dan heb je de kleur zwart.

Let wel op! Maak eerst een backup van Carcols.dat, voor het geval er iets mis gaat.

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

heel erg bedankt

ik ga het is kijken maar ik ken CLEO wel hoor maar wist niet dat je er kleuren mee kon veranderen

groetjes

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan ook gewoon de carcolors.dat of hoe da ook heet aanpassen..

Hier:

faggio, 0,0

Ga naar je GTA hoofdmap, dan ga je naar data, dan zoek je de calcols.dat [Kladblok bestandje]. Druk CTRL + F en zoek naar de Faggio. En vervang wat in de codebox geval dinges staat met de oude regel ;)

Bewerkt: door Timske
Geplaatst:
download cleo en neem zo'n tuning dinges en dan kan je alle autos tunen. en scooters
@Hierboven: Daar heeft ie niet zoveel aan, waarchijnlijk weet ie niet eens wat Cleo is...

geef m op zijn minst een link.

Cleo is een soort DLL die ervoor zorgt dat je externe scripts in gta sa kan laden.

Info over Cleo3 en het installeren ervan: Link

Een mod waar je onderandere een voertuig van kleur kan veranderen is een door mij gemaakte Cleo3 mod: BC7Mod: Link

Andere manier:

Let wel op, maakt niet uit op welke manier je gaat modden, zorg ervoor dat je gta sa versie 1.0 of een gedowngrade versie 2 hebt!

Om de kleur te veranderen kan je de Carcols.dat aanpassen.

Ga naar de data map in je gta map, daarna open je Carcols.dat met kladblok.

Zoek naar de naam van het model van je gilera, (de naam van je model).

Daarachter staan een reeks cijfers, verwijder die en zet er neer: 0,0,0

Dan heb je de kleur zwart.

Let wel op! Maak eerst een backup van Carcols.dat, voor het geval er iets mis gaat.

heb net je mod geinstalleerd maar hoe verander ik nou de kleur dan

Geplaatst:

Hier:

faggio, 0,0

Ga naar je GTA hoofdmap, dan ga je naar data, dan zoek je de calcols.dat [Kladblok bestandje]. Druk CTRL + F en zoek naar de Faggio. En vervang wat in de codebox geval dinges staat met de oude regel ;)

Tommit lees dit hierboven.. Dat heb je in 1 minuutje gedaan ;)

Geplaatst:

Als je in een voertuig zit, of op een motor, op H en O tegelijk drukken, (ff ingedrukt houden) dan verschijnt er een menu en dan kies je onderaan change color

Geplaatst:

Als je in een voertuig zit, of op een motor, op H en O tegelijk drukken, (ff ingedrukt houden) dan verschijnt er een menu en dan kies je onderaan change color

ok dankje

Geplaatst:

Waarom 2 topics aanmaken :{ Als je de kleur niet kunt veranderen in de tuningshop, dan is het niet mogelijk de kleur te veranderen, omdat de kleur dan als texture op het model zit. Je kunt de .txd openen met een programma genaamd "Txd-Workshop" (kijk voor een download even in het "Programmalijst"-topic in het "Tutorials-subforum), de texture exporteren naar .bmp, veranderen in bijv. Photoshop, weer importeren en opslaan.

Geplaatst:

Hier:

faggio, 0,0

Timske heeft je al geadviseerd om gewoon carcols.dat aan te passen.

Dat werkt veel beter dan BC7 mod(niet gemeen bedoeld) want die crashte bij mij nogal vaak.

Door Carcols.dat aan te passen komen ze ook in deze kleur in het verkeer voor.

Geplaatst:

Hier:

faggio, 0,0

Dat werkt veel beter dan BC7 mod(niet gemeen bedoeld) want die crashte bij mij nogal vaak.

Grappig, de BC7mod werkt prima bij iedereen en alleen bij jou crasht hij. Het is onbeleefd om de schuld op iets anders af te schuiven, terwijl het aan jezelf ligt. Ten tweede, kan het heel goed zijn - wat Puma zei - dat de texturen in de TXD aangeven zijn. Dan moet je die TXD met TXD Workshop openen, en dan de textuur veranderen :) Is dit niet het geval, moet je gewoon de carcols een andere kleur geven, wat al eerder is uitgelegd.

Geplaatst:

Hier:

faggio, 0,0

Grappig, de BC7mod werkt prima bij iedereen en alleen bij jou crasht hij. Het is onbeleefd om de schuld op iets anders af te schuiven, terwijl het aan jezelf ligt. Ten tweede, kan het heel goed zijn - wat Puma zei - dat de texturen in de TXD aangeven zijn. Dan moet je die TXD met TXD Workshop openen, en dan de textuur veranderen :) Is dit niet het geval, moet je gewoon de carcols een andere kleur geven, wat al eerder is uitgelegd.

ik heb iniederen geval BC7mod en werkt prima

nog bedankt iedereen

groetjes :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...