joppie Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 (bewerkt) Hey, Ik ben op zoek naar werkgeheugen van DDR 2GB, geen kit maar gewoon een strip/reep hoe je het noemt. Weet iemand waar je dit kan kopen? gewoon 1 reep/strip? Ik heb al gekeken op Alternate, Azerty en andere computerzaken. Misschien dat iemand meer info wil, zeg het en dan zoek ik het op maar zeg ffies waar ik het kan vinden want ik heb geen idee. Weet wel via uitvoeren en dan dxdiag maar dat is misschien niet genoeg. Alvast bedankt. EDIT: Ah shit, typefout in de titel moet natuurljk geheugen zijn i.p.v. gehugen. >>> Door Thundercover: Fixed. <<< Bewerkt: 23 januari 2009 door Thundercover Reageren
The Wizard Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Zit er bij jou geen computer winkel in de buurt. Of wat je ook nog kunt doen via internet bestellen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Wat voor type geheugen en waarvoor heb je het nodig? Wat doe je zoal op de pc en waarom wil je upgraden? Wat is je budget en hoeveel sloten heb je vrij op je mobo. Reageren
joppie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 @ The wizard: Wij hebben wel een zaka in de buurt ben al wezen vragen en heb op de site gekeken maar die verkopen alleen 2GB van DDR2. @ wesley123: Type is DDR (als dat is wat je bedoeld). Nodig voor Adobe CS4... raadde al 2GB aan en is volgens mij wel nodig. Bovenstaand doe ik dus ook op de pc. Mijn budget, maakt niet uit eigenlijk, DDR is nogal prijzig maar kan ook verschillen. Ik heb 2 sloten in mijn pc, in de een zit 1GB (DDR) en in de andere 256 MB (DDR). Op het moment dus nul sloteh maar dan gaat de 256 MB eruit. Ik draai trouwens gewoon Windows XP Home Edition, bit? geen idee. Reageren
Sprunk Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Dus je hebt dus nog oud DDR geheugen, in plaats van DDR2? Je kunt dan waarschijnlijk geen reep van 2 GB erin stoppen, omdat 1: je moederbord dat waarschijnlijk niet ondersteund, en 2: Er geen repen bestaan van 2 GB voor DDR. Koop dus een reepje van 1GB en zet die op de plek van je 256MB reep. Op alternate heb je goedkope DDR geheugenreepjes van 1 GB: klik Reageren
joppie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Ja ik loop nog achter Maar op een dag heb ik een Quadcore of die daarna Bedankt voor de reacties, als het niet anders kan gooi ik er maar een 1GB in. Het wordt tijd dat ik ffies ga door sparen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Tja, als je nieuw geheugen erin wil zul je moeten kijken welk moederbord je hebt, dan kan je opzoeken wat het maximale aantal gb's is wat erin past en welke snelheden erin kunnen. Ook even kijken wat je er nu in hebt anders kan je die eventueel erin laten zitten. Maargoed als je nog DDR hebt heb je dus al een redelijk verouderde pc, doorsparen voor een nieuwe lijkt me dan dus de beste optie. Reageren
ikt Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Als je mobo compatibel is met DDR2, gewoon die gebruiken. Als je Dual-Channel hebt en je mobo 2GB ondersteund gewoon 2X 1GB. Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Persoonlijk denk ik dat het de investering niet waard is, voor 1GB DDR kun je geloof ik 3GB DDR2 kopen. Als je nu gewoon in een quadcore, nieuw mobo, vga etc. investeerd kun je weer een paar jaar vooruit, en het scheelt in de update kosten. Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 begin nu maareens met het posten van je moederbord.. Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) Persoonlijk denk ik dat het de investering niet waard is, voor 1GB DDR kun je geloof ik 3GB DDR2 kopen.Als je nu gewoon in een quadcore, nieuw mobo, vga etc. investeerd kun je weer een paar jaar vooruit, en het scheelt in de update kosten. Houden jullie dan eens op met mensen op onnodige kosten te jagen. Tuurlijk heeft hij binnenkort een nieuwe PC nodig. Maar niet iedereen tovert zomaar even 600/700 euro te voorschijn. Hij zal dus eerst nog even moeten sparen als hij geen geld heeft voor een nieuwe PC. En in de tussentijd kun je best 25 euro uitgeven aan een geheugenbankje. Hij is op dit moment dus op zoek naar DDR geheugen, en niet naar een nieuwe PC. Help die jongen dan gewoon aan DDR geheugen, en niet aan een nieuwe PC. Als hij immers een nieuwe PC wilt gaan kopen, had hij dit topic niet geopend. Bedankt Thundercover. (oeps, je regeltje is weg ) Bewerkt: 23 januari 2009 door Sprunk Op verkeerde bericht gereageerd, goede quote erin gezet. :-) ~~ Thundercover Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Persoonlijk denk ik dat het de investering niet waard is, voor 1GB DDR kun je geloof ik 3GB DDR2 kopen.Als je nu gewoon in een quadcore, nieuw mobo, vga etc. investeerd kun je weer een paar jaar vooruit, en het scheelt in de update kosten. En houden jullie dan eens op met mensen op onnodige kosten te jagen. Tuurlijk heeft hij binnenkort een nieuwe PC nodig. Maar niet iedereen tovert zomaar even 600/700 euro te voorschijn. Hij zal dus eerst nog even moeten sparen als hij geen geld heeft voor een nieuwe PC. En in de tussentijd kun je best 25 euro uitgeven aan een geheugenbankje. Hij is op dit moment dus op zoek naar DDR geheugen, en niet naar een nieuwe PC. Help die jongen dan gewoon aan DDR geheugen, en niet aan een nieuwe PC. Als hij immers een nieuwe PC wilt gaan kopen, had hij dit topic niet geopend. die 25 euro kun je ook besparen en vamn dat geld game geheugen kopen. OCZ 2GB kost niet eens 25 euro(geloof ik), en 1GB kost wel wat meer. Ik zeg ook niet dat het verplicht is maar dat het gewoon niet verstandig is omdat de rest van de pc ook zwaar veroudert is en de ksoten voor zo'n update gewoon enorm hoog is, als hij zijn budget geeft kunnen we kijken wat het beste is. Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 2GB DDR reepjes bestaan niet, en 1GB kost 25 euro. klik Maar we zullen wel zien of hij een nieuwe PC wilt hebben. Het is niet geheel onverstandig. Alsnog kun je dan best een reepje kopen voor in de tussentijd wat meer snelheid in je PC te krijgen. joppie, wat is de rest van je systeem? Reageren
joppie Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) @ Sprunk: Ja ik heb een nieuwe pc nodig, maar daar moet ik eerst voor sparen. Maar ik dacht koop gewooon 1Gb erbij zodat programma's e.d. iets sneller zijn. ---------- Ok, nu niet keihard in lachen uitbrsten het is gewoon 'niet geweldig' dus ... je raad het al. Zeer handig tooltje trouwens. Computer Fabrikant: Packard Bell NEC Computermodel: 00000000000000000000000 Computernaam: PCWESLEY Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL Model: MS-6786 BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie V4.4 Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), AGP (Vrij) Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), VIDEO (Video), (Audio), (Audio), (Audio), JCD1 (Audio), JPHN1 (Audio), JSP1 (Audio), ETHERNET (Netwerk) Processor Model: AMD Sempron 2800+ Kloksnelheid: 2005 MHz Socket: Socket A Geheugen Grootte: 1279 MB RAM Type(s): 256 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:) Grootte: 74,52 GB (74,52 GB (C:) ) Vrije ruimte: 28,81 GB (28,81 GB (C:) ) Stations Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: CD- of DVD-ROM station, J: CD- of DVD-ROM station, K: CD- of DVD-ROM station, L: CD- of DVD-ROM station Model(len): C: ST380011A IDE, D: _NEC DVD_RW ND-3530A, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: CNUHMFG S1YNCPENGD SCSI CdRom Device, J: CNUHMFG S1YNCPENGD SCSI CdRom Device, K: CNUHMFG S1YNCPENGD SCSI CdRom Device, L: CNUHMFG S1YNCPENGD SCSI CdRom Device Geluidskaart Fabrikant: Microsoft Model: Unimodem Half-Duplex-audioapparaat Videokaart Model: NVIDIA GeForce FX 5200 Beeldprocessor: GeForce FX 5200 Geheugengrootte: 128 MB VRAM Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.6176 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1920x1200 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Muis Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten) Model: USB-HID Aantal knoppen: 5 Aansluiting: USB Toetsenbord Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 192.168.0.100, MAC: 00:11:09:FC:F3:B1, DHCP: 192.168.0.1 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5) Bewerkt: 23 januari 2009 door joppie Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Okee, hoeveel geld heb je nu, en hoeveel krijg je per maand binnen, het is het echt niet waard om er geheugen bij te stoppen, dat zal echt weinig uitmaken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.