Jump to content

Windows xp verwijderen.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo lui.

Ik heb op mijn computer windows xp (1e harde schijf).

Nu heb ik een aantal dagen geleden windows vista op mijn 2e harde schijf geïnstalleerd.

Alleen nu wil ik de windows xp van mijn 1e harde schijf verwijderen.

Hoe moet ik dit doen?

En dan wil ik daarna windows vista van mijn 2e harde schijf naar mijn 1e harde schijf verplaatsen.

Kan ik dit zo doen zonder verlies van enige data?

Grtz Kyl-El :tu:

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo lui.

Ik heb op mijn computer windows xp (1e harde schijf).

Nu heb ik een aantal dagen geleden windows vista op mijn 2e harde schijf geïnstalleerd.

Alleen nu wil ik de windows xp van mijn 1e harde schijf verwijderen.

Hoe moet ik dit doen?

En dan wil ik daarna windows vista van mijn 2e harde schijf naar mijn 1e harde schijf verplaatsen.

Kan ik dit zo doen zonder verlies van enige data?

Grtz Kyl-El :tu:

Wow wat je nu vraagt is niet bepaald het eerste het beste, maar ik zal eens even voor je in mijn bron van kennis graven (wat overigens niet heel diep is). Wat ik zou doen is de Windows XP schijf formatteren, en ik denk dat alles goed zou moeten gaan. Anders moet je de bootsector rebuilden, en ik weet niet hoe dat onder Windows Vista moet. Maar ik neem aan de het herstellen van Vista dit aan kan (correct me if im wrong!). Dan Vista van schijf 2 naar schijf 1 zetten. Als allereerst, waarom zou je? Maar goed hier is weer wat ik zou doen: Linux Ubuntu downloaden, de live cd opstarten (niet installeren, alleen opstarten) en alles op de Vista schijf op de 1ste harde schijf zetten. Nu moet je Windows vista wel even herstellen, maar ik ben er niet zeker van of hij het dan wel goed pakt. Als hij hem niet lekker pakt moet je gewoon Windows Vista installeren op de harde schijf waar je al je Vista bestanden hebt gezet, en voorkomen dat hij gaat formatteren. Aan het einde van deze lange rit zou alles naar behoren moeten werken.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:
Dat zou ik niet doen.

Windows xp is beter dan vista.

Als hij vista wil laat hem dan fijn, kom niet aan met zon loze opmerking waar die niet om vraagt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...