Jump to content

Het ideale graphic programma?

Recommended Posts

Geplaatst:

Dag lui :cya: .

Ik zoek een goed graphic-programma.

Maar dan één waarmee je goed en niet al te moeilijk leuke logo's kunt ontwerpen.

Ik ga dit dan gebruiken om op t-shirts te bedrukken.

Dus heeft iemand een idee welk programma ik moet gebruiken?

Maakt niet uit als hij (veel) geld kost.

Bedankt :tu:

Grtz Kyl-El :cya:

Geplaatst:

Hey,

ik zou photoshop kiezen. ( Adobe ) Programma waar je bijna alles mee kan ontwerpen, waaronder ook logo's. maar het vereist wel ervaring.

Geplaatst:

Het bekendste en waarschijnlijk ook meestgebruikte programma is Adobe Photoshop. Hiermee worden vaak wallpapers en signatures (Plaatjes voor onder je bericht) gemaakt, maar het leent zich ook heel goed voor logo's. Er zijn verschillende versies van Photoshop op de markt, die echter wel erg prijzig zijn. Hierbij kun je al gauw rekenen op enkele honderden euro's, wat voor de meeste mensen een reden is om eerst een 'trial' van 30 dagen te proberen. Op deze pagina vind je verscheidene trials van Photoshop, lekker overzichtelijk bij elkaar, zodat je niet lang hoeft te zoeken.

Er zijn echter ook andere, illegale manieren om aan een volledige versie van het programma te komen, maar die mogen logischerwijs niet op het forum besproken worden. ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Hey,

ik zou photoshop kiezen. ( Adobe ) Programma waar je bijna alles mee kan ontwerpen, waaronder ook logo's. maar het vereist wel ervaring.

Een minder ingewikkeld programma om logo's te maken is AAA-Logo.

De trial is gratis, al kun je hier volgens het programma zelf geen logo's mee opslaan. Echter kan dit wel door het simpele intoetsen van de PrintScreen button. De trial bied een kleine keuze uit vormen, objecten, bewerkmogelijkheden en lettertypes.

Wil je echter het gehele pakket, dan kost dat rond de 40 euro als ik me niet vergis. Wél heb je dan ruime keuze uit véél meer mogelijkheden dan de trialversie.

De Trial van AAA-Logo is hier te downloaden...

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Geplaatst:

Ik raad je toch eerder Adobe Illustrator aan dan Adobe Photoshop. Als jij je specifiek op het maken en drukken van logo's gaat richten dan ben je beter af met Illustrator. Illustrator is "het" programma voor het maken van logo's. Het programma levert vector bestanden op wat betekent dat je werk oneindig (schaalbaar) is wat ontzettend goed is voor drukwerk. Zo kun je een klein gemaakte logo laten vergroten naar een aantal meters zonder enige kwaliteitverlies en blijft dus haarscherp. Photoshop werkt met pixels, dus het vergroten van logo's zal een blur-effect opleveren (wazig).

Lees wat meer over Adobe Illustrator op het internet en maak dan je keuze.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik raad je toch eerder Adobe Illustrator aan dan Adobe Photoshop. Als jij je specifiek op het maken en drukken van logo's gaat richten dan ben je beter af met Illustrator. Illustrator is "het" programma voor het maken van logo's. Het programma levert vector bestanden op wat betekent dat je werk oneindig (schaalbaar) is wat ontzettend goed is voor drukwerk. Zo kun je een klein gemaakte logo laten vergroten naar een aantal meters zonder enige kwaliteitverlies en blijft dus haarscherp. Photoshop werkt met pixels, dus het vergroten van logo's zal een blur-effect opleveren (wazig).

Lees wat meer over Adobe Illustrator op het internet en maak dan je keuze.

Inderdaad, echt een geweldig programma op het gebied van logo's maken e.d.

Het duurt even voor je het echt goed onder de knie hebt maar daarna is het vele malen makkelijker. (was voor mij ook zo, maar nu werk ik er bijna elke dag mee op school)

Ik heb ook AAA-logo gehad maar dan kun je niet alle functies gebruiken van het programma.

Dan moet je dus gaan betalen, wat eigenlijk ook zo is bij adobe na 30 dagen (dat je moet betalen, je kan wel alles gewoon gebruiken in deze periode).

Bewerkt: door joppie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...