Jump to content

GTA IV


GTA freakje

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb laatst een topic gemaakt waarin ik wou weten of ik GTA 4 opnieuw kon kopen.

Aangezien dat topic wat pagina's verderop staat, maak ik een nieuw topic.

Ik wil GTA opnieuw kopen.

Mijn video kaart is te zwak en ik heb deze videokaart gezien.

Ik wil graag weten: is deze videokaart goed genoeg om GTA 4 te laten draaien? (het hoeft niet optimale performance tezijn, als ik het kan spelen is het al goed)

Hier is de rest van mijn systeem:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Computermodel: MS-7211
  • Computernaam: ARNE-0W3CNMJSHQ
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Model: MS-7211
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG
  • Aansluitingen: PCI0 (Gebruikt), PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), PCI3 (Gebruikt), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Celeron® D CPU 3.06GHz
  • Kloksnelheid: 3061 MHz
  • Socket: Socket 775

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1982 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 76.69 GB (29.29 GB (C:) + 47.39 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 14.15 GB (4.22 GB (C:) + 9.93 GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Local Fixed Disk, D: Local Fixed Disk, E: Removable Disk, F: Removable Disk, G: Removable Disk, H: Removable Disk, I: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: Hitachi HDS721680PLAT80 IDE, D: Generic USB Storage-CFC USB Device USB, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: LITE-ON DVD SHD-16P1S

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce FX 5200
  • Beeldprocessor: GeForce FX 5200
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.4403

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standard monitor types)
  • Model: Default Monitor
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 85 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Logitech
  • Model: Logitech USB Wheel Mouse
  • Aantal knoppen: 3
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
  • Type: Enhanced (101- or 102-key)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3), LevelOne WNC-0301 11g Wireless PCI Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:16:17:9C:F5:34, DHCP: & IP: 192.168.1.101, MAC: 00:11:6B:3C:1F:12, DHCP: 192.168.1.1

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5)

Link to comment
Delen op andere websites

Je pc is niet goed genoeg voor gta4, je cpu komt tekort en je vga ook(die je wilt upgraden)

Dat van de videokaart wist ik al.

Is die nieuwe een goede videokaart voor GTA IV of niet?

Tweede stap voor upgrade: Nieuw moederboard met dual of quad core processor

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt beter nu meteen upgraden.

voor AGP zijn er niet eens meer kaarten die gta4 kunnen spelen dus houd dat geld in je zak.

Zijn die er niet meer?

Ik heb verder alleen maar PCI sloten in mijn moederboard.

Het lijkt mij dat GTA 4 dat wel ondersteund want videokaart is videokaart.

EDIT: heb verder alleen PCI.

Wat langzamer is dan AGP.

Bewerkt: door GTA freakje
Link to comment
Delen op andere websites

Nee. AGP is langzamer. Om IV redelijk te kunnen draaien (en dan doel ik op 15FPS of meer @ low) moet je minimaal een 7900GT (6200GT is VEEL te zwak. Die kan amper SA aan). Minder is ondragelijk. Als je processor 3GHz Dual Core zit, zit je daar goed. Maar ik zou eens gaan zoeken naar serie 8 nVidia kaarten. Een 8800GT kan IV op vol aan indien er genoeg geheugen is. In ieder geval heb je een sterke processor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee. AGP is langzamer. Om IV redelijk te kunnen draaien (en dan doel ik op 15FPS of meer @ low) moet je minimaal een 7900GT (6200GT is VEEL te zwak. Die kan amper SA aan). Minder is ondragelijk. Als je processor 3GHz Dual Core zit, zit je daar goed. Maar ik zou eens gaan zoeken naar serie 8 nVidia kaarten. Een 8800GT kan IV op vol aan indien er genoeg geheugen is. In ieder geval heb je een sterke processor nodig.

Ik heb nu een nvidia FX 5200 en die draait SA meer dan goed.

En zowat al die videokaarten zijn voor PCI Express en ik heb alleen PCI en AGP.

En ik wil het bij dit moederboard houden (heb nog niet genoeg geld voor upgrade) , dus het wordt toch een AGP. (want die is sneller dan PCI)

En mijn processor is een 3.06Ghz Single core. (volgens de can you run it test kan ik qua processor speed GTA IV aan.)

Link to comment
Delen op andere websites

Herinner je er wel aan dat mensen met geweldige rigs al zeuren over IV. Dual core @ 2.6GHz, 8800GT 512MB, 2GB RAM. Met jouw ding red je het echt niet. Ik heb [ter vergelijking voor jou] een Intel Pentium 4 @ 3.4GHz, 2GB DDR RAM, 8600GT 256MB (OC ± 20%) en ik speel GTA IV buiten op ±10 FPS. Op laagste settings haal ik 15.

Link to comment
Delen op andere websites

Herinner je er wel aan dat mensen met geweldige rigs al zeuren over IV. Dual core @ 2.6GHz, 8800GT 512MB, 2GB RAM. Met jouw ding red je het echt niet. Ik heb [ter vergelijking voor jou] een Intel Pentium 4 @ 3.4GHz, 2GB DDR RAM, 8600GT 256MB (OC ± 20%) en ik speel GTA IV buiten op ±10 FPS. Op laagste settings haal ik 15.

Ik heb ook DDR RAM.

En ik zei gister al tegen mijn neef(die veel van PC's afweet) dat gta 4 een ontzettend veeleisend spel is.

ik kan het denk ik wel spelen met die nieuwe kaart maar niet zo snel.

Mijn neef en vader zeggen dat ik die nieuwe kaart niet moet kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat áls IV al opstart, je niet lekker kunt spelen. Daarom raad ik je aan een betere PC te vinden. Die van jou is nog redelijk goed, die kan andere spellen goed (op je videokaart na, een 8800GT zou goed werken), maar IV vraagt toch meer dan alle andere spellen qua processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat áls IV al opstart, je niet lekker kunt spelen. Daarom raad ik je aan een betere PC te vinden. Die van jou is nog redelijk goed, die kan andere spellen goed (op je videokaart na, een 8800GT zou goed werken), maar IV vraagt toch meer dan alle andere spellen qua processor.

Dat zei mijn neef ook al.

Ik moest voor 600 euro ofzo een nieuwe kopen.

Alleen krijg ik maar 12,50 zakgeld per maand.

Dus voordat ik dat bij elkaar heb, ben ik wel een jaartje of 2 aan het sparen.

Link to comment
Delen op andere websites

zou me geen zorgen meken om je cpu heb dezelfde met een 8800 gt 512 en 2 gig ram en kan gta iv op een degelijke framerate aan

Met een celeron? sorry hoor, maar een celeron is een budget processor, en zuigt echt verschrikkelijk veel. Jij zult waarschijnlijk een Pentium D hebben.

En 600 euro is zelfs nog een beetje aan de krappe kant voor een PC die IV goed kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter een high-end pc kopen maar dan ben je ook al zo'n 1750 euro kwijt. Ik heb SLI 8800GTS dual core 2,4ghz 4gb 800mhz en en gta 4 hapert af en toe nog, na 4 uur moet ik afsluiten want mijn geheugen wordt te warm anders is die te traag. Maar dan heb ik alles wel bijna op het allerhoogst staan, laag vind ik absoluut niet mooi. Dus met wat upgrades ga je het sowieso niet redden. Je moet goede koeling hebben en een hele goede opstelling anders wordt het niks.

kan je geen baantje vinden?

Bewerkt: door Roces
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter een high-end pc kopen maar dan ben je ook al zo'n 1750 euro kwijt. Ik heb SLI 8800GTS dual core 2,4ghz 4gb 800mhz en en gta 4 hapert af en toe nog, na 4 uur moet ik afsluiten want mijn geheugen wordt te warm anders is die te traag. Maar dan heb ik alles wel bijna op het allerhoogst staan, laag vind ik absoluut niet mooi. Dus met wat upgrades ga je het sowieso niet redden. Je moet goede koeling hebben en een hele goede opstelling anders wordt het niks.

kan je geen baantje vinden?

Aangezien ik 12 ben: nee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...