Jump to content

GTA 4 draait erg traag


Mindgame

Recommended Posts

Beste forummers,

De vraag is al erg veel gesteld maar helaas door niemand met hetzelfde systeem als waar ik op draai.

Ik heb vandaag GTA 4 binnen gekregen en geprobeerd te spelen maar het gaat allemaal erg traag en schokkerig.

Spelen met de grafische instellingen in het spel zelf heeft helaas niet gewerkt.

Aan jullie de vraag of ik wat nieuws moet kopen, en zo ja, graag advies.

Computer: Acer Aspire T180

Operating System: Windows Vista Home Premium - Service Pack 1

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+

RAM: 2046 MB

Dirextx: 10

Video Kaart: Nvidia GeForce 8600 GT 512 Mb

Beeldscherm: Medion 22 inch

Moederbord: ?

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Beste forummers,

De vraag is al erg veel gesteld maar helaas door niemand met hetzelfde systeem als waar ik op draai.

Ik heb vandaag GTA 4 binnen gekregen en geprobeerd te spelen maar het gaat allemaal erg traag en schokkerig.

Spelen met de grafische instellingen in het spel zelf heeft helaas niet gewerkt.

Aan jullie de vraag of ik wat nieuws moet kopen, en zo ja, graag advies.

Computer: Acer Aspire T180

Operating System: Windows Vista Home Premium - Service Pack 1

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+

RAM: 2046 MB

Dirextx: 10

Video Kaart: Nvidia GeForce 8600 GT 512 Mb

Beeldscherm: Medion 22 inch

Moederbord: ?

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

Alvast bedankt!

De nieuwste driver downloaden voor je video kaart kan helpen. Ook is het mogelijk dat de patch het beter laat lopen.

Je specs zijn ook nog wat krap aan

Bewerkt: door WaRioRZ
Link to comment
Delen op andere websites

De processor is geloof ik niet snel genoeg, ik kan nu niet kijken omdat ik niet zoveel dingen tegelijk kan doen op mijn opa's 840 MHz Pentium III.

De videokaart haalt trouwens de minimum requirements niet, het lijkt wel zo maar je hebt te maken met het vage systeem dat NVIDIA gebruikt. De kloksnelheden van de 8600GT zijn niet sneller maar langzamer dan die van de 7900GT, en daarom worden de minimum vereisten niet gehaald.

Link to comment
Delen op andere websites

De videokaart haalt trouwens de minimum requirements niet, het lijkt wel zo maar je hebt te maken met het vage systeem dat NVIDIA gebruikt. De kloksnelheden van de 8600GT zijn niet sneller maar langzamer dan die van de 7900GT, en daarom worden de minimum vereisten niet gehaald.

Nee, de minumum vereisten worden inderdaad niet gehaald, die kaart komt zelfs tot recommended:

Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Niet alleen de klok snelheid zegt iets over de kaart. De 8600GT is een nieuwe GPU. De 8600GT heeft trouwens een 540Mhz core en de 7900GT maar 450 Mhz.

3dmark06 scores:

7900GT: 4550

8600GT: 5113

Anyway. Je Athlon X2 draait op 2.2 Ghz, en dat is te weinig. Die zul je echt moeten upgraden. Misschien ook nog je videokaart, want het is geen wonderding.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, heel erg bedankt voor de informatie tot nu toe!

Het is allemaal niet wat ik wilde horen maar ik was er al bang voor.

Ik heb op dit moment niet erg veel geld te besteden, wat voor processor en videokaart raden jullie aan wat mijn moederbord aan zou kunnen?

Ik heb uitgevonden dat mijn moederboard 3 sockets ondersteund, AM2, 939 en 754. Ik heb een beetje rondgezocht en de AMD Athlon 64 X2 6000+ (3Ghz) lijkt mij een mooie processor, kost ca. € 90,-

De videokaart wil ik ook wel graag upgraden, en als je toch bezig bent kan je het beter goed doen.

Wat vinden jullie van de volgende videokaart: Sparkle SF-PX96GT1024D3-HM-CP

Meer informatie: Tweakers

Bewerkt: door Mindgame
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, heel erg bedankt voor de informatie tot nu toe!

Het is allemaal niet wat ik wilde horen maar ik was er al bang voor.

Ik heb op dit moment niet erg veel geld te besteden, wat voor processor en videokaart raden jullie aan wat mijn moederbord aan zou kunnen?

Ik heb uitgevonden dat mijn moederboard 3 sockets ondersteund, AM2, 939 en 754. Ik heb een beetje rondgezocht en de AMD Athlon 64 X2 6000+ (3Ghz) lijkt mij een mooie processor, kost ca. € 90,-

Lijkt jullie dit een goede?

Ja, dit is geloof een van de beste Athlon X2 processors, op de 6400+ na dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een AMD Athlon X2 6000+. Geloof me, het is een goede processor en is ook lekker snel, maar zodra ik GTA IV ging spelen had ik maximaal 13 FPS en het opstarten van het spel duurde ook erg lang... Toen ik kort daarna de Intel Q6600 in mijn pc plaatste deed GTA IV het prima. Dan wel niet op maximum graphics, maar voldoende voor mij. :)

Ik raad ook eerder aan een Intel processor te nemen. Misschien ook wel de Q6600. (Deze ligt dan wel wat hoger in prijs, maar de resultaten zijn waar voor je geld vind ik) De Q6600 is een socket 755, ik weet niet of dat hetzelfde is als 754. :puh:

Met de 6000+ kwam ik maximaal aan zo'n 13 fps. Met de Q6600 kom ik aan de 25/35+ FPS en op drukke tijdstippen of bij avondval wordt het zo'n 15/25. Maar ik weet niet of dit alleen aan de processor ligt, misschien verkeerde drivers... Maar dat denk ik niet.. ;) Mijn computer speelde GTA IV iig veel sneller na het inbouwen van de Q6600.

Die videokaart lijkt mij in iedergeval wel voldoende om GTA IV fatsoenlijk te kunnen spelen al is een betere kaart altijd mooier. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

met de 5600 kom ik aan 18fps bij drukte(en mijn pc loopt niet geweldig) dus het ligt weinig aan de cpu.

Hoe is het dan mogelijk dat ik na het verwisselen van mijn cpu ineens een veel snellere gameplay had? Dus van 6000 naar de Q6600? :S Want het verschil was erg groot na het verwisselen. :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de 5000+ (2,6 Ghz) en draai met gemiddeld 25 FPS i.c.m 8800GTS en 2GB RAM. Maar ik denk niet dat als ik nu overstap naar Intel ik meteen 35-40 FPS krijg. Al zal mijn volgende PC waarschijnlijk wel een Intel CPU hebben, AMD is niet meer zo goed als ze waren met hun Athlons. :N

Link to comment
Delen op andere websites

hier hetzelfde probleem hoor, je zou denken dat de pc het aan moet kunnen

duocore E8400 2 gig geheugen...plentie hardeschijf...9600GT kaart...maar traag draaien dat spel niet te zuinig.

Likt wel een XT van vorige eeuw

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...