Jump to content

AMD X2 + framerate/multiplayer problems = install DCO optimizer


idfx

Recommended Posts

I know, I know,

dit is prolly men eerste post hier... maar aangezien het aantal twijfelachtige en problematische systemen( die meer dan de min. specs hebben met een AMD X2 proc) moet ik hier toch s iets kwijt.

Dit waren mijn probs:

1) een AMD X2 (geen X3 of Phenom) als je dit een probleem kan noemen...

2) men bak begon soms te haperen "plots" als je GTA4 speelt(single player)

3) raakte niet in multiplayer ( pc is te traag melding)

Ik kreeg constant zon problemen dankzij de X2...(om correct te zijn dankzij de buggy GTA4 eig.)

Dit is een "bug" fix van AMD, die voor intel processoren(in feite hebben beide hetzelfde probleem) al standaard in XP SP3 opgenomen zit. Dit progje zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat de TSC(Time Stamp Counters) regelmatig gesynct worden tussen de 2 processoren. Maar verhelpt zo wel de problemen met GTA4( die blijkbaar de windows TSC API omzeilt om de 1 of andere reden) en oudere spellen zoals UT(die gn multiproc systemen kennen) terug doet degelijk werken.

Je moet me niet geloven, maar ik kan nu EINDELIJK deftig multiplayer(singleplayer is toch ook een 5-10% verbetert in framerate) spelen dankzij dit simpele progje te installeren ( was al 2 maand een oplossing aan et zoeken)

AMD Dual-Core Optimizer Version 1.1.4 - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized.

de link voor de download: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...s/DCO_1.1.4.zip

@admins/whatever... :) als je bewijzen ziet/merkt, kan je dit toevoegen aan de stickys pls. Ik geloof dat dit simpele progje veel mensen uit de probleme kan helpen, uit eigen ervaring met een X2 5200( 200*13.5 Stock proc op een 9600GS kaartje)

Heb je een X2 proc, pls probeer dit progje, 9/10 keer zal het al je probs oplossen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...