Jump to content

Harde schijf resoneert

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zit al een hele tijd met een probleem, maar langzaam begin ik er toch een beetje gek van te worden:

Mijn harde schijf resoneert. Hij doet dit al een tijdje, maar het is de laatste tijd een stuk erger geworden en het is echt een gruwelijk lawaai. Hoe komt dit? En wat kan ik er aan doen?

Geplaatst:

Misschien zit er stof in, of ligt er een draadje ofzo tegenaan? Het beste kan je gewoon even kijken in de kast lijkt me.

Geplaatst:

Weet je zeker dat het geluid van je harde schijf komt?

Het kan ook van je CD/DVD/Blu-Ray speler komen of van je videokaart.

Probeer de kast open te maken en de computer aan te zetten, en luister dan waar het geluid vandaan komt.

Grtz RD :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer de kast open te maken en de computer aan te zetten, en luister dan waar het geluid vandaan komt.

Als ik niet zou weten wat het zou zijn, had ik in het bericht niet gezet dat het om de harde schijf gaat. Ik weet 100% zeker dat het de harde schijf is, want ik had een tijdje geleden de harde schijf perongeluk niet aangesloten op de voeding en toen had ik er geen last van, dus dan is het logisch dat het de harde schijf is... En het is geen constante resonantie, maar het zijn golven.

@Tomhagen: er kan geen stof in een harde schijf komen, aangezien een hardeschijf helemaal dicht is.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Als ik niet zou weten wat het zou zijn, had ik in het bericht niet gezet dat het om de harde schijf gaat. Ik weet 100% zeker dat het de harde schijf is, want ik had een tijdje geleden de harde schijf perongeluk niet aangesloten op de voeding en toen had ik er geen last van, dus dan is het logisch dat het de harde schijf is... En het is geen constante resonantie, maar het zijn golven.

@Tomhagen: er kan geen stof in een harde schijf komen, aangezien een hardeschijf helemaal dicht is.

de hdd is niet helemaal dicht, iig mijne niet, aan de bovenkant kun je de schijven/chip zien.

Haal hem er ff uit en zuig hem ff leeg.

Hoe klinkt het geluid eigenlijk?

Geplaatst:

Controleer anders even of hij wel strak genoeg vastgeschroefd zit. Als hij te los zit kan hij ook bewegen.

Geplaatst:
Controleer anders even of hij wel strak genoeg vastgeschroefd zit. Als hij te los zit kan hij ook bewegen.

Hij zit in een soort rails, ik heb een kast van coolermaster met 'Toolless design'. Ik gooi de oude er binnenkort gewoon uit en er moet een nieuwe komen.

Geplaatst:

Als je harde schijf zo erg trilt als jij hier schrijft dan vrees ik dat het einde nabij is. Maak in ieder geval vast back-ups van je onmisbare bestanden.

Maak in geen geval de harde schijf zelf open, er kan stof inkomen wat onherstelbare schade kan aanrichten. Bovendien verlies je dan het recht op eventuele garantie.

Afhankelijk van het merk en de leeftijd kan het zijn dat er nog garantie op zit. B.v. Seagate geeft 5 jaar garantie! Dit kun je checken door op de site van de fabrikant het serienummer in te voeren.

Geplaatst:

Het is een Seagate. En mij is ongeveer een jaar geleden al verteld dat het einde nabij was en ik wacht nog steeds geduldig af, dus... :7 Maar toen zat ik nog niet met het probleem van de resonanties, want daar wordt ik helemaal gestoord van. Aangezien hij nu niet aangesloten zit, zal ik hem er even uit halen zodat ik het serie nummer kan bekijken. In ieder geval, hij wordt niet meer zo intensief gebruikt aangezien ik alweer een jaar geleden het besturingssysteem naar mijn andere harde schijf heb over gezet, en er dus niet meer vanaf geboot word. Ik zet er alleen nog maar filmpjes op van mijn camera.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...