grasmanek94 Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 oke ik zeg het kort.. heb een pc gesloopt.. de hdd uit elkaar gehaald zodat ik aleen de motor met 4 pinnen heb. heb van alles geprobeerd.. van DC tot AC en van die dingen maar krijg hem niet aan de gang... Reageren
Jowx Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 Verplaatst naar Hardware.. ^^ Vrrrroooeeeemm.. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 (bewerkt) Als je de behuizing van de harde schijf hebt opengemaakt, dan is de kans al groot dat je 'm statisch hebt geladen en dan doet ie het al niet meer. Of bedoel je soms dat je de motor wil 'recyclen'? Als je de motor gewoon wil laten draaien, dan moet je de + aan de rode draad doen, en de - aan de zwarte draad. Groen en Wit zijn datakabels. Bewerkt: 5 februari 2009 door RHochstenbach Reageren
ikt Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Koppel het motortje los, zoek de stroomdraadjes en probeer die te activeren. Een HDD motor doet pas iets ans er data heen is verzonden ofzo. Reageren
grasmanek94 Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 (bewerkt) jullie bedoelen zoits: maar ik heb een motor zonder kabels maar met 4 pinen die van een hele oude hdd is die maar 3gb groot was xD maar ja.. in ieder geval heb ik gehoord van mijn opa dat ik die oude hdd-motors nooit aan de gang krijg zonder een pc xD Ik heb iets dat op dit lijkt: Bewerkt: 5 februari 2009 door grasmanek94 Reageren
FerryN Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Ik denk dat die aangestuurd moet worden door iets, bv een relais. Die moet je dus zien te omleiden, bv: Rood de plus, en zwart de min, dit is normaal, dan draait ie nog niet, en dat bv. groen de motor aandrijft en wit de data schrijft/leest, en dus moet je groen ook stroom voeren zodat ie inspringt. Dan zou ie het kunnen doen, maar of het helemaal klopt is de vraag. Reageren
grasmanek94 Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Ik denk dat die aangestuurd moet worden door iets, bv een relais.Die moet je dus zien te omleiden, bv: Rood de plus, en zwart de min, dit is normaal, dan draait ie nog niet, en dat bv. groen de motor aandrijft en wit de data schrijft/leest, en dus moet je groen ook stroom voeren zodat ie inspringt. Dan zou ie het kunnen doen, maar of het helemaal klopt is de vraag. Als ik + en - in alle combinaties doe op de 4 pinnen krijg ik aleen een "vaste" schijf.. duz hij draait niet maar hij word "gelockt"... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.