Jump to content

flikkerend beeld

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey mensen.

Heb dus eindelijk me pc en nu zit ik met een irrytand probleempje.

Het beeld flikkert een klein beetje, ik heb de refresh rate en de resolutie al aangepast meerdere keren en dit helpt niet.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat ik me monitor met vga aansluiting aan heb gesloten op me video kaart die DVI aansluiting heeft met zo tussen adaptertje.

Het schijnt dat je ergens kan selecteren of je je monitor aan hebt gesloten met dvi of avg aansluiting maar dit kan ik nergens vinden, weten jullie het wel????

Of zal het helpen als ik een dvi kabel koop? (er zit namelijk een dvi aansluiting op me monitor)

iiyama ProLite E1900S

-------------------------

Club 3d (ATI) 4870 1gb OC (laatste drivers)

Windows XP 32 bit english version

Kom aub niet met on zinnige info als je niet weet wat het probleem kan zijn...

Bewerkt: door Biocount

iiyama ProLite E1900S

-------------------------

Club 3d (ATI) 4870 1gb OC (laatste drivers)

Windows XP 32 bit english version

Het is trouwens bijna alleen op me bureaublad dat het beeld flikkert een beetje, als ik spelletje doe dan heb ik het eigenlijk niet. (1x gebeurd in een spel voor de rest niet)

Geplaatst:

probeer eens een andere aansluiting zou ik zeggen? je hebt vast andere connectors gekregen bij die grafische kaart.

Geplaatst:

Ik heb ook een DVI -> VGA aansluiting en ik merk er niets van. Maar je videokaart is OC? Misschien ligt het daar aan. Maar dan moeten je games ook niet goed werken. Hmmm.. Kijk toch eens naar de tussenkoppeling, misschien gebruikt ATi goedkopere dingen dan nVidia.

Het is een OC versie die je gewoon in elke winkel kan kopen 0_0:puh:

Heb ook een andere tussen stuk gepakt en de zelfde problemen nog.

Heb ook een andere soort plug er bij gehad maar daar heb ik niks aan voor dit probleem.

Denk dat ik binnen kort maar een dvi kabel koop om te kijken of het dan weg is.

Het valt me ook op dat het meestal is als ik naar beneden scroll in winamp, internet explorer en firefox.

Vast ook wel bij andere applicaties met een scroll balkje... maar soms als ik niet scroll heb ik het ook dus eigenlijk heel vaag.. terwijl ik dit type heb ik het bijvoorbeeld weer niet..

Zal binnen kort voor de 'gein' wel even me oude grote monitor aansluiten voor ik zo dvi kabel koop.

Ieder geval bedankt voor het mee denken! :)

Geplaatst:

probeer je scherm op een andere computer, en probeer een ander scherm op jouw computer zoals je zelf al zei. zo kom je er iig achter aan wat het ligt.

Geplaatst:

Ja precies.. maar op me oude pc had ik dit probleem niet en dat was ook met zo plug er tussen.. heb ook van me oude pc de plug gebruikt maar geen positief resultaat.

Zal morgen wel even rommelen met me oude monitor. :tu:

Geplaatst:
Het is een OC versie die je gewoon in elke winkel kan kopen 0_0:puh:

Heb ook een andere tussen stuk gepakt en de zelfde problemen nog.

Heb ook een andere soort plug er bij gehad maar daar heb ik niks aan voor dit probleem.

Denk dat ik binnen kort maar een dvi kabel koop om te kijken of het dan weg is.

Het valt me ook op dat het meestal is als ik naar beneden scroll in winamp, internet explorer en firefox.

Vast ook wel bij andere applicaties met een scroll balkje... maar soms als ik niet scroll heb ik het ook dus eigenlijk heel vaag.. terwijl ik dit type heb ik het bijvoorbeeld weer niet..

Zal binnen kort voor de 'gein' wel even me oude grote monitor aansluiten voor ik zo dvi kabel koop.

Ieder geval bedankt voor het mee denken! :)

OC is overgeclocked. Je kunt dan dus artifacts krijgen. Aangezien jij OC erachter plaatst nam ik an dat je zelf je kaart hebt zitten overclocken.

Geplaatst:

Zonder drivers geen 'flikker' beeld..

Met drivers wel problemen, ik wacht wel op nieuwe drivers of

ik haal windows vista wel zodat ik directx 10.1 gebruik..

Probleem opgelost.

Voor de mensen die een ATI 4870 kaart hebben en last hebben van dit probleem.

Download de vorige versie van ATI Catalyst (versie 8.11), of wacht tot er een nieuwe uit komt dit jaar.

Blijkbaar zit er een bug in 2d voor de ati kaart 4870...

Hopelijk blijft GTA4 het nog wel goed doen..

Even getest en het werkt perfect :D

Geplaatst:

Ik weet dat deze topic eigenlijk min of meer klaar is, maar ik wou toch ff reageren aangezien ik ten einde raad ben.

Ik heb ook de hd4870 1gb Oc versie van club 3d en heb precies hetzelfde probleem als jij had, flikkerend beeld bij scrollen enz. Ik heb zo'n beetje alle eerdere versies van catalyst geprobeerd zonder succes. gta 4 kan ik niet eens opstarten, krijg gelijk zwart beeld dan, maar hoor wel geluid (heb dit trouwens bij meerdere games). Ik maak geen gebruik van adapters oid. (directe dvi aansluiting)

Als ik geen drivers heb geïnstalleerd heb ik ook geen last van flikkerend beeld. Heb bijna alles geprobeerd, vga kaart terug klokken, resolutie, refresh rate aanpassen, processor terug geclocked naar standaard. Sta op het punt om het ding te retouren. Had deze kaart gekocht om gta IV goed te kunnen spelen, maar ja helaas.

Als iemand nog suggesties heeft zou ik die graag horen.

Geplaatst:
Ik weet dat deze topic eigenlijk min of meer klaar is, maar ik wou toch ff reageren aangezien ik ten einde raad ben.

Ik heb ook de hd4870 1gb Oc versie van club 3d en heb precies hetzelfde probleem als jij had, flikkerend beeld bij scrollen enz. Ik heb zo'n beetje alle eerdere versies van catalyst geprobeerd zonder succes. gta 4 kan ik niet eens opstarten, krijg gelijk zwart beeld dan, maar hoor wel geluid (heb dit trouwens bij meerdere games). Ik maak geen gebruik van adapters oid. (directe dvi aansluiting)

Als ik geen drivers heb geïnstalleerd heb ik ook geen last van flikkerend beeld. Heb bijna alles geprobeerd, vga kaart terug klokken, resolutie, refresh rate aanpassen, processor terug geclocked naar standaard. Sta op het punt om het ding te retouren. Had deze kaart gekocht om gta IV goed te kunnen spelen, maar ja helaas.

misschien een te zwakke processor oid? wat zijn de rest van je specificaties?

heb je ook je moederbord drivers geupdate, en alle andere belangrijke dingen? en ook al geprobeerd je scherm op een andere pc te gebruiken om te kijken of die niet kapot is? en wss die grafische kaart eens in een andere pc testen.

@ topic starter, versie 9.1 is nu uit van ATi dus kun je de nieuwste versie proberen :)

Geplaatst:

misschien een te zwakke processor oid? wat zijn de rest van je specificaties?

heb je ook je moederbord drivers geupdate, en alle andere belangrijke dingen? en ook al geprobeerd je scherm op een andere pc te gebruiken om te kijken of die niet kapot is? en wss die grafische kaart eens in een andere pc testen.

@ topic starter, versie 9.1 is nu uit van ATi dus kun je de nieuwste versie proberen :)

M'n system specs zijn:

E8400 @ 3,0Ghz (had deze eerst op 3,7 maar hoopte dat terugclocken zou helpen)

3gb kingston pc 6400 800Mhz

500watt Chieftec voeding

hd4870 1gb oc versie dus...

asus p5k

mja, beetje onbelangrijk, maar ja, western digital 320 gb 7200 rpm

Heb inmiddels al geprobeerd om de videokaart op xp goed te krijgen, maar krijg dan precies hetzelfde probleem.

Scherm is niet het probleem, andere pc al geprobeerd....ik weet het echt niet meer.

thanks voor je reactie =]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...