Limbolander Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Ik weet dat deze topic eigenlijk min of meer klaar is, maar ik wou toch ff reageren aangezien ik ten einde raad ben.Ik heb ook de hd4870 1gb Oc versie van club 3d en heb precies hetzelfde probleem als jij had, flikkerend beeld bij scrollen enz. Ik heb zo'n beetje alle eerdere versies van catalyst geprobeerd zonder succes. gta 4 kan ik niet eens opstarten, krijg gelijk zwart beeld dan, maar hoor wel geluid (heb dit trouwens bij meerdere games). Ik maak geen gebruik van adapters oid. (directe dvi aansluiting) Als ik geen drivers heb geïnstalleerd heb ik ook geen last van flikkerend beeld. Heb bijna alles geprobeerd, vga kaart terug klokken, resolutie, refresh rate aanpassen, processor terug geclocked naar standaard. Sta op het punt om het ding te retouren. Had deze kaart gekocht om gta IV goed te kunnen spelen, maar ja helaas. Als iemand nog suggesties heeft zou ik die graag horen. misschien een te zwakke processor oid? wat zijn de rest van je specificaties? heb je ook je moederbord drivers geupdate, en alle andere belangrijke dingen? en ook al geprobeerd je scherm op een andere pc te gebruiken om te kijken of die niet kapot is? en wss die grafische kaart eens in een andere pc testen. @ topic starter, versie 9.1 is nu uit van ATi dus kun je de nieuwste versie proberen M'n system specs zijn: E8400 @ 3,0Ghz (had deze eerst op 3,7 maar hoopte dat terugclocken zou helpen) 3gb kingston pc 6400 800Mhz 500watt Chieftec voeding hd4870 1gb oc versie dus... asus p5k mja, beetje onbelangrijk, maar ja, western digital 320 gb 7200 rpm Heb inmiddels al geprobeerd om de videokaart op xp goed te krijgen, maar krijg dan precies hetzelfde probleem. Scherm is niet het probleem, andere pc al geprobeerd....ik weet het echt niet meer. thanks voor je reactie =] mm erg vreemd, je kan proberen om je XP er opnieuw op te zetten, en dan meteen alle nieuwste drivers erop te zetten van moederbord grafische kaart geluidskaart alles. Mocht het bij zon "clean install" dan nog niet lukken dan dan ligt het gewoon aan je hardware, en het kan goed zijn dat het aan de hd4870 ligt want de drivers ervan zijn volgens mij nogsteeds niet optimaal. Reageren
Versnellingspook Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Geeft de fabriek nog wel garantie op je kaart als je er mee hebt zitten rommelen? Reageren
Limbolander Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 hij heeft er niet mee zitten "rommelen" oftewel overclocken, maar nee daar zullen ze in 90% procent van de gevallen niet achterkomen, behalve die echte diehard overclockers die bepaalde dingen gaan modden aan de hardware zelf, dan vervalt je garantie wel helemaal. Reageren
Biocount Geplaatst: 1 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Heb 9.1 al sinds het uit is maar heb het flikkerende beeld weer.. Kreeg het met die 8.11 versie ook weer de dag erna toen.. Maak me er ook niet druk meer om eigenlijk lol Reageren
Limbolander Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 mail ATi erover, kijken wat ze zeggen, en kijk eens in de changelogs van de ati drivers, misschien staat het probleem van je er wel tussen en wordt het in de toekomst gefixt. Reageren
Biocount Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Nah ik laat het lekker zo, stoor me eigen er niet meer aan. Mocht ik me wel ooit weer gaan ergeren er aan dan koop ik wel een nieuwe video kaart. Mogelijke oplossingen: Het schijnt als je rivatuner gebruikt dat je problemen ook verholpen zijn. En wat ook blijkt te helpen is je memory geheugen van 925 naar 900 te zetten. Op dit moment gebruik ik vista 32 bit en heb geen problemen nog. Mocht ik het wel weer krijgen dan ga ik eerst rivatuner proberen en anders memory lager zetten lol. Heb dit dus nog niet geprobeerd maar las het op tomshardware website. @@EDIT@@- Heb geen rivatuner gebruikt maar heb wel me snelheden wat omlaag gedaan. Kreeg het namelijk weer flikkerend beeld, snelheden zijn nu: GPU 750 (was eerst 780) Memory 900 (was eerst 925) Het lijkt of het nu verholpen is maar dat leek het eerder al haha. Zal het een paar dagen proberen als het nu ECHT verholpen is zal ik weer posten.. Down graden heeft me echt geholpen Incygnis. klok hem van 925 naar 900 en van 780 naar 750. Ik zal je wel een prive bericht sturen hoe het moet.. Hopelijk komen er updates voor zodat ik ze weer op de normale settings kan doen! Iedergeval bedankt voor het mee denken allemaal >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< @thunder, ik deed het om hem te helpen anders las ie het bericht mischien niet. Zal hem voortan wel editen...... Bewerkt: 5 februari 2009 door Biocount Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.