Jump to content

Tutorial: Gamepad werkend met GTA IV.

Recommended Posts

Geplaatst:
volgens mij gebruik je nu zelf ook de reageer knop, ik zie t verschil niet, overigens is het vrij normaal om op fora de reageer knop te gebruiken en als een forum dat niet wil hebben dan moet men de knop maar weghalen
Nee ik gebruik de [Citeer] knoppen en de knop [Plaats reactie], ik plaats geen twee posts van mijzelf na elkaar. Dat doe jij nu al voor de tweede keer. Dus wederom een dubbelpost, dubbelpost is ongewenst gedrag. [meer informatie]
'k heb een logitech dual action, die het gewoon zou moeten doen als je die snelkoppeling gemaakt hebt die hierboven beschreven staat. Maar alsik het spel ermee wil spelen zie ik alleen die gare x box controller, en heb geen reactie op de mijne.

Wat doe ik verkeerd?

Er begint mij nu iets te dagen. :7 .. Voor zowel SpeedFight als HvG; het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het spel vanaf nu wel start met die snelkoppeling, anders heeft die snelkoppeling totaal geen nut. *tut aangepast*

Dat is het gekke, ik gebruik de nieuwe snelkoppeling ook.

Ik lees in de uitleg van die pach zelf(bij windows live) dat de controller nog ünmapped"is en dat je de controller nog moet "mappen"met de manufactures software.

Dat gaat deze jongen niet snappen,

thanks voor je reactie

• Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• _KoE_Mzungu

20

• SpeedFight2

8

• HvG

4

• NickOwnage

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Ik lees in de uitleg van die pach zelf(bij windows live) dat de controller nog ünmapped"is en dat je de controller nog moet "mappen" met de manufactures software. Dat gaat deze jongen niet snappen,

thanks voor je reactie

Daar heb ikzelf ook geen kaas van gegeten, maar ik kan wel proberen om het in het Nederlands aan je uit te leggen. Het "mappen" van de controller wil zeggen dat de bediening (knoppen etc.) nog geconfigureerd moeten worden. En volgens R* moet dat weer met software van de fabrikant van jou gamepad (logitech). Ik raad je dus aan om even te gaan speuren op die site en als je het niet kan vinden logitech even een email te sturen. Succes ^_^

PS En als er een installatie CD bij je gamepad zat ook die even controleren of die de software bevat.

Geplaatst:
Ik lees in de uitleg van die pach zelf(bij windows live) dat de controller nog ünmapped"is en dat je de controller nog moet "mappen" met de manufactures software. Dat gaat deze jongen niet snappen,

thanks voor je reactie

Daar heb ikzelf ook geen kaas van gegeten, maar ik kan wel proberen om het in het Nederlands aan je uit te leggen. Het "mappen" van de controller wil zeggen dat de bediening (knoppen etc.) nog geconfigureerd moeten worden. En volgens R* moet dat weer met software van de fabrikant van jou gamepad (logitech). Ik raad je dus aan om even te gaan speuren op die site en als je het niet kan vinden logitech even een email te sturen. Succes ^_^

PS En als er een installatie CD bij je gamepad zat ook die even controleren of die de software bevat.

klinkt logisch, heb nog een cd tje van logitech dus denk\hoop dat het gaa lukken...

morgen weer.

bedankt voor reactie

Geplaatst:
'k heb een logitech dual action, die het gewoon zou moeten doen als je die snelkoppeling gemaakt hebt die hierboven beschreven staat. Maar alsik het spel ermee wil spelen zie ik alleen die gare x box controller, en heb geen reactie op de mijne.

Wat doe ik verkeerd?

zie mijn reactie hierboven ergens.

volgens mij gebruik je nu zelf ook de reageer knop, ik zie t verschil niet, overigens is het vrij normaal om op fora de reageer knop te gebruiken en als een forum dat niet wil hebben dan moet men de knop maar weghalen
Nee ik gebruik de [Citeer] knoppen en de knop [Plaats reactie], ik plaats geen twee posts van mijzelf na elkaar. Dat doe jij nu al voor de tweede keer. Dus wederom een dubbelpost, dubbelpost is ongewenst gedrag. [meer informatie]

Wat doe ik verkeerd?

Er begint mij nu iets te dagen. :7 .. Voor zowel SpeedFight2 als HvG; het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het spel vanaf nu wel start met die snelkoppeling, anders heeft die snelkoppeling totaal geen nut. *tut aangepast*

uteraard starte ik t spel met de snelkoppeling, ik ben niet achterlijk of zo maar dat werkte dus gewoon niet

en ik geloof dat ik de citeer knop heb gevonden

Geplaatst:

Aangezien jullie beide (HvG en SpeedFight2) dezelfde gamepad gebruiken en dus dezelfde oplossing moeten toepassen, denk ik dat jullie beter even contact met elkaar moeten opnemen en samen naar een oplossing moeten zoeken. In m'n tut (beginpost) staat een link naar een topic op GTAForums.com (engels forum) waar er misschien een oplossing gevonden kan worden voor jullie probleem. Aangezien dat topic al behoorlijk groot aan het worden is (ik dacht al over de 32 pagina's) raad ik je wel aan om in dat topic te gaan zoeken met de zoekopdracht: "logitech dual action". Succes beide ^_^

@ hierboven: Je hebt ook een [bewerk] knop. :engel:

@ hieronder: Laat maar ... zolang je maar geen dubbelposts aanmaakt. :duh:

Geplaatst:
Aangezien jullie beide (HvG en SpeedFight2) dezelfde gamepad gebruiken en dus dezelfde oplossing moeten toepassen, denk ik dat jullie beter even contact met elkaar moeten opnemen en samen naar een oplossing moeten zoeken. In m'n tut (beginpost) staat een link naar een topic op GTAForums.com (engels forum) waar er misschien een oplossing gevonden kan worden voor jullie probleem. Aangezien dat topic al behoorlijk groot aan het worden is (ik dacht al over de 32 pagina's) raad ik je wel aan om in dat topic te gaan zoeken met de zoekopdracht: "logitech dual action". Succes beide ^_^

Ja die knop heb ik ook gezien why? , ik vind de citeer knop in elk geval zeer onoverzichtelijk (niet de knop zelf natuurlijk) als je in 1 berichtop 2 personen moet reageren.

Misschien is het ook handig als je je eigen topic leest want de oplossing heb ik allang geplaatst.

Het enige wat dan nog niet werkt is gas geven en remmen met de rechter joy maar dat zal via de logitech gaming software wel aan te passen zijn. Dat is volgens mij vrij ingewikkeld.

hoe dan ook een dikke min voor Rockstar dit soort dingen moet je gewoon in je spel inbouwen zoals dat bij nagenoeg alle andere spellen ook het geval is...

Geplaatst:

hoi ik heb een logitech dual action die het spel wel zou moeten ondersteunen na de 2e patch. Nou heb ik de tip met de snelkoppeling geprobeert. Dat werkt niet en de emulator werkt heel even in het spel alleen veel knoppen doen het niet en na een tijdje gespeeld te hebben sluit het spel zich af met een error. Als ik de emulator weer verwijder speelt hij weer goed alleen kan ik mijn controller niet gebruiken.

Heeft iemand een tip?

alvast bedankt

arno pol

Geplaatst: (bewerkt)
Heeft iemand een tip?
Lees dit topic op je gemak door, het zijn maar 2,5 pagina's. Zowel SpeedFight2 als HvG hebben dezelfde controller en hebben de oplossing gevonden. Mijn tip: eerst lezen en daarna pas posten. :7

Edit: Tweede manier toegevoegd aan de tutorial (beginpost), deze tweede manier schijnt het beste te werken voor de Logitech Dual Action. Succes ^_^ .

PS Screens voor de tweede manier zullen later toegevoegd worden aan de tut.

Edit 2: Screens staan er nu ook bij. ^_^

@ hieronder: Weet ik ook gelijk waar ik het voor gedaan heb. Veel plezier :tu: .

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

Hallo gasten,

Ik was bijna de wanhoop nabij.

Sinds de update van de patch 1.0.2.0 had mijn gamecontroller (logitech rumblepad 2) geen toegang meer in het spel.

Ik had van alles geprobeerd, deleting, reinstalling, met zonder update, drivers in de vuilbbak gekieperd,....

Ik werd misselijk van de standaard email berichten van Rockstar.

De oplossing met de txt file met -usedirectinput is perfect.

Ausome!

Ik ga gans de nacht mijn achterstand inhalen.

Dankzij jullie, goed forum en duidelijke uitleg !

Salu.

Skid

Geplaatst:

@ hieronder: Laat maar ... zolang je maar geen dubbelposts aanmaakt. :duh:

Ik heb maar gewoon een x box controller gekocht, weer €50 down the drain.

Maar werkt wel meteen probleemloos.

Dat gekloot met die Logitech ben ik nu voorgoed van verlost (wel ff wenne aan die geile x box contoller)

• 4 weken later...

Mooi werk!

_KoE_Mzungu heeft het weer geflikt :klap::tu:

Waarom flikken het de mod. en admins het altijd :duh::duh::duh::duh:

Ookal heb ik geen verstand van gta iv :NGTA THE BEST!

_KoE_Mzungu flikt het altijd! en hij legt ook mooi uit hoe en wat je moet doen :Y:Y:YGta vice city is the best!

Bewerkt: door Big-Bad-Boy

Bedankt voor de reactie, ik heb deze 2 manieren al een paar keer geprobeerd van de week maar het wil maar niet lukken, kan het soms zijn dat het met vista te maken heeft

heb zelfs de harde schijf deze week helemaal leeg gehaald en alles er weer op gezet.

ik sta open voor eventueele tips

Alvast bedankt

Marcel

Het lijkt me handiger om gewoon in verder te gaan in het topic v/d tut Marcel. Ten eerste is je probleem te vaag en ten tweede hebben andere gebruikers van dezelfde controller er niets aan als we dit via PB oplossen.

koe

Heb ik hem nu in het juiste topic geplaatst ????

Heb je nog ideeen om het bij mij werkend te krijgen,

Spel heb ik op mijn laptop staan met vista home er op.

alvast bedankt

Marcel

Bewerkt: door chopperbob
Geplaatst:

Ja, je zit in het goede topic. Maar het blijft verwarrend als je eerst wel gewoon doorgaat in je eigen topic en daarna omschakelt naar deze. Daarnaast is een PB altijd een PB (Persoonlijk Bericht). Het lijkt me niet de bedoeling dat je PB's openbaar maakt, in principe. Niet dat bovenstaande PB's in dusverre persoonlijk zijn dat de inhoud privé moet blijven, maar toch. Houd dus PB's en posts van elkaar gescheiden. Maar ik heb in jou topic al antwoord gegeven op je probleem, ik heb iig geen kant & klare oplossing voor je. Het enige wat ik nog wil toevoegen is dat Vista Home niet echt geschikt is om spellen mee te doen, iig geen hoogstaande spellen zoals GTA IV die vrij veel van een PC kan vergen.

Geplaatst:
Ja, je zit in het goede topic. Maar het blijft verwarrend als je eerst wel gewoon doorgaat in je eigen topic en daarna omschakelt naar deze. Daarnaast is een PB altijd een PB (Persoonlijk Bericht). Het lijkt me niet de bedoeling dat je PB's openbaar maakt, in principe. Niet dat bovenstaande PB's in dusverre persoonlijk zijn dat de inhoud privé moet blijven, maar toch. Houd dus PB's en posts van elkaar gescheiden. Maar ik heb in jou topic al antwoord gegeven op je probleem, ik heb iig geen kant & klare oplossing voor je. Het enige wat ik nog wil toevoegen is dat Vista Home niet echt geschikt is om spellen mee te doen, iig geen hoogstaande spellen zoals GTA IV die vrij veel van een PC kan vergen.

:7

Oke. je hebt gelijk over de Pb's, Ik heb sinds nu net ,het eindelijk werkend. het probleem was dat ik de software van de controller niet had geinstalleerd dus heb deze nog ff gedownload voor vista(orginele cd is van de xp tijdperk)

en nu werkt het weer.(overigens wel vreemd dat de controller het wel goed doet met de patch I en na patch II moet je ineens wel de software van de controller installeren)

Toch bedankt voor jullie hulp

Let the game begin.

Ps (hij draait goed op de laptop met vista home)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is er ook een uninstall, want mijn controller werkte niet helemaal lekker, en nu met patch 3 loopt niko uit zichzelf schuin. :duh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...