Jump to content

Tutorial: Gamepad werkend met GTA IV.


_KoE_Mzungu

Recommended Posts

Controls > Controller Options > Enable DirectInput. Standaard staat die volgens mij uit (off), die moet je dus even aan (on) zetten. ^_^

Waar kan ik ^ dat dan vinden?

Misschien moet ik hem ook aanzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • _KoE_Mzungu

    20

  • SpeedFight2

    8

  • HvG

    4

  • NickOwnage

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kan het nu met mijn PS2 controller spelen :D

Maar ik kan het nu niet meer met toetsenbord en muis spelen :bonk:

Edit: zal de bestanden dan maar terug zetten en hopen dat het weer werkt :D

Bewerkt: door BV_1993
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

De XBOX360-gamepad voor de pc heb ik ook.

Ik heb het programma wat erbij geleverd is geinstalleerd en toen de gamepad aangesloten.

Bij mij werkte hij meteen perfect. Hopen dat het ook te gebruiken is bij andere games, nog niet geprobeerd.

Dat heb je als je GTA4 nog niet zo lang hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb volgens de tutorial het tekstbestand toegevoegd omdat het beste zou werken.Ik wil een Logitech "dual action" gaan gebruiken. Nu staat er onderaan de uitleg dat ik voortaan met "deze" snelkoppeling GTA4 moet opstarten. Welke snelkoppeling wordt daar mee bedoeld? Ik heb alleen maar een tekstbestandje gemaakt, geen snelkoppeling. Of begrijp ik er weer eens geen hout van? (leeftijd hè?) :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb volgens de tutorial het tekstbestand toegevoegd omdat het beste zou werken.Ik wil een Logitech "dual action" gaan gebruiken. Nu staat er onderaan de uitleg dat ik voortaan met "deze" snelkoppeling GTA4 moet opstarten. Welke snelkoppeling wordt daar mee bedoeld? Ik heb alleen maar een tekstbestandje gemaakt, geen snelkoppeling. Of begrijp ik er weer eens geen hout van? (leeftijd hè?) :?

Ik ben maar helemaal overnieuw begonnen en heb nu de patch weer gedownload, de sneloppeling op m'n bureaublad gezet en het tekstbestand met

-usedirect weer gemaakt. Maar helaas, mijn Logitech dual action doet helemaal niets. Ik heb ook "Enable Directinput" in Option op "on" staan.

Wat moet ik nog meer doen????

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb volgens de tutorial het tekstbestand toegevoegd omdat het beste zou werken.Ik wil een Logitech "dual action" gaan gebruiken. Nu staat er onderaan de uitleg dat ik voortaan met "deze" snelkoppeling GTA4 moet opstarten. Welke snelkoppeling wordt daar mee bedoeld? Ik heb alleen maar een tekstbestandje gemaakt, geen snelkoppeling. Of begrijp ik er weer eens geen hout van? (leeftijd hè?) :?

Ik ben maar helemaal overnieuw begonnen en heb nu de patch weer gedownload, de sneloppeling op m'n bureaublad gezet en het tekstbestand met

-usedirect weer gemaakt. Maar helaas, mijn Logitech dual action doet helemaal niets. Ik heb ook "Enable Directinput" in Option op "on" staan.

Wat moet ik nog meer doen????

De controller is normaal plug and play, ik nu ook de bijbehorende software geinstalleerd, de computer opnieuw opgestart en........HIJ DOET HET!!! :tu:

Kan deze jongen vanavond gamen terwijl m'n vrouw de tv bezet houd.

Bewerkt: door The_Jokr
Link to comment
Delen op andere websites

De XBOX360-gamepad voor de pc heb ik ook.

Ik heb het programma wat erbij geleverd is geinstalleerd en toen de gamepad aangesloten.

Bij mij werkte hij meteen perfect. Hopen dat het ook te gebruiken is bij andere games, nog niet geprobeerd.

Dat heb je als je GTA4 nog niet zo lang hebt.

Bij de meeste games die uitgekomen zijn na de release van de 360 zou het moeten werken. ;)

En dan heb ik het natuurlijk over racegames, GTA, Assassin's Creed... Dus geen Anno ofzo. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

ik heb alle instructies opgevolgd maar ik krijg mijn trust predator gamepad (de groene) niet aan de gang. De Xinput test van de xbox 360 emulator ziet hem ook niet.

Is mijn gamepad niet "directinput" compatible ?

Kan ik hem wel aan de gang krijgen met GTA 4 ?

de xinput test ziet mij logitech driving force pro stuurwiel wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Met elke nieuwe patch die Rockstar heeft uitgebracht voor GTA IV zijn er steeds meer controllers / gamepads standaard ondersteund in het spel. Voor de exacte details kan je dan het beste even de nieuwsberichten in >dit subforum< raadplegen m.b.t. de patches. Daarnaast zijn er verscheidene soorten (en merken) controllers te koop die ik echt niet allemaal kan testen o.i.d.. Ik kan dus niet garanderen dat de emulator die ik in de eerste post heb behandeld ook gaat werken voor elke controller.

Daarnaast is er op dit forum relatief weinig kennis beschikbaar m.b.t. dit onderwerp en zoals ik al zei ben ik niet alwetend. In de eerste post, onder het kopje 'Emulator' vind je o.a. een link naar gtaforums.com waar deze materie veelvuldiger wordt besproken, maar daar komen ook leden van over de gehele wereld. Daar is dus sowieso meer kennis voorhanden en ik denk dat je daar beter geholpen kan worden dan op dit Nederlandse forum, ik hoop dat je kennis van de Engelse taal voldoende is.

Succes ^_^

PS Lees ook even >deze post< van Dutchy3010 door.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Persoonlijk drama

Patch 2: v1.0.2.0

  • XBOX 360 for Windows (Controller)
  • Wireless XBOX 360 Controller
  • Joytech 360 pad (Controller)
  • Pelican TSZ360 Pad (Controller)
  • MadCatz 360 (Controller)
  • MadCatz 360 Pro (Controller)
  • MadCatz 360 MicroCon (Controller)
  • Bigben Controller BB7201 (Controller)
  • MadCatz Arcade GameStick 360
  • Logitech Chillstream
  • Logitech Dual Action
  • Logitech RumblePad 2
  • Logitech Cordless RumblePad 2
  • Saitek P2500

De volgende racesturen worden standaard ondersteund met de tweede patch, echter moeten de knoppen worden ingesteld met de bijgeleverde software van de fabrikant van de controller (bron: Rockstar):

[*]Logitech G25 Racing Wheel

[*]Logitech Wingman Formula GP Wheel

[*]Logitech MOMO Racing

[*]MOMO Force

[*]Driving Force Pro

[*]Driving Force

[*]Formula Force

okeey dat snap ik, maar nou nog een vraagje, is het ook mogelijk het te spelen met een joystick van de playstaion 2?

ik had namelijk wel gta sa voor de pc en daar was het simpel aansluiten en instellen,maar nu snap ik niet of dat op èèn of andere manier mogelijk is voor gta IV pc.

heeft iemand daar misschien een oplossing voor?

alvast bedankt,

marcl10

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...