Jump to content

Systeemeisen GTA4


Miek

Recommended Posts

  • Reacties 328
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    26

  • Hanneswasco

    23

  • Galiorix

    19

  • Harrison

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bedankt allebei voor de info!

ik doe er wel wat mee. Als je dus echt een zware PC nodig hebt, kan je IV bijna niet op een Laptop spelen?

Het gaat er niet echt om of het een laptop of PC is, of hoe mooi die is, maar om de hardware die erin zit. Paar weken geleden heb ik een laptop gezien met een geforce 9300 SE, 2 GB ram en dualcore processor. Laptops worden ook heel erg snel warm en zijn eigenlijk geschikt voor kantoor zaken.

Als je een goede videokaart, RAM en processor hebt (en een dvd drive 16x speed) is het genoeg en kan je GTA 4 aan.

Voor GTA 4 heb je (denk ik..) niet echt een zware PC nodig. Ik denk echt dat als je 2 GB RAM, 6800 GT of hoger en een dual core processor met minstens 2 Ghz hebt, het al genoeg is.

BTW:

Als je speciaal voor GTA 4 een hele nieuwe ultra super computer gaat kopen is het ook niet echt slim. Voor 300 euro heb je al een Xbox Premium. Voor 400 al een PS3. :puh:

Tenzij je je ultra super computer ook voor andere zware software gebruikt.

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Computermodel: P31-DS3L
  • Computernaam: BERGHES02
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Model: P31-DS3L
  • BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
  • BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
  • Kloksnelheid: 2400 MHz

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 2046 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

  • Bestandstype: UDF
  • Grootte: 232,88 GB
  • Vrije ruimte: 83,25 GB

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 8500 GT
  • Beeldprocessor: GeForce 8500 GT
  • Geheugengrootte: 512 MB
  • Drivers: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 7.15.11.6921

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: High Definition Audio-apparaat

directx.gifDirectX

  • Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gif Flitskikker InfoTool

Zou het gaan?

Ik Denk het wel :D

Met wat geluk wel ja, maar reken er maar op dat je videokaart niet sterk genoeg gaat zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Met wat geluk wel ja, maar reken er maar op dat je videokaart niet sterk genoeg gaat zijn.

Zijn computer zou GTA 4 vast wel zonder geluk aan kunnen. Met een Geforce 8400 GS kan hij Assassins Creed spelen. Met een 8500 GT dan ook zeker. Hij heeft 512 MB geheugen wat ook perfect is. Zijn RAM, 2 GB lijkt mij voldoende (ookal raad ik 3 GB aan) en zijn Quadcore 2,40 Ghz processor is helemaal goed. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Met wat geluk wel ja, maar reken er maar op dat je videokaart niet sterk genoeg gaat zijn.

Zijn computer zou GTA 4 vast wel zonder geluk aan kunnen. Met een Geforce 8400 GS kan hij Assassins Creed spelen. Met een 8500 GT dan ook zeker. Hij heeft 512 MB geheugen wat ook perfect is. Zijn RAM, 2 GB lijkt mij voldoende (ookal raad ik 3 GB aan) en zijn Quadcore 2,40 Ghz processor is helemaal goed. :Y

Dus dan is een 8600GT ook goed neem ik aan, want die is volgens mij beter dan een 8400 en een 8500 :)

Link to comment
Delen op andere websites

Met wat geluk wel ja, maar reken er maar op dat je videokaart niet sterk genoeg gaat zijn.

Zijn computer zou GTA 4 vast wel zonder geluk aan kunnen. Met een Geforce 8400 GS kan hij Assassins Creed spelen. Met een 8500 GT dan ook zeker. Hij heeft 512 MB geheugen wat ook perfect is. Zijn RAM, 2 GB lijkt mij voldoende (ookal raad ik 3 GB aan) en zijn Quadcore 2,40 Ghz processor is helemaal goed. :Y

Dus dan is een 8600GT ook goed neem ik aan, want die is volgens mij beter dan een 8400 en een 8500 :)

Dat hangt er vanaf hoeveel videogeheugen je hebt op je grafische kaart, 256 of 512 mb.

Heb je 512mb, dan is hij beter dan de 8400 en 8500 en zal hij waarschijnlijk GTA IV wel kunnen draaien.

Heb je 256mb videogeheugen, dan vrees ik dat je grafische kaart wel eens te kort zou kunnen schieten...

Link to comment
Delen op andere websites

Met wat geluk wel ja, maar reken er maar op dat je videokaart niet sterk genoeg gaat zijn.

Zijn computer zou GTA 4 vast wel zonder geluk aan kunnen. Met een Geforce 8400 GS kan hij Assassins Creed spelen. Met een 8500 GT dan ook zeker. Hij heeft 512 MB geheugen wat ook perfect is. Zijn RAM, 2 GB lijkt mij voldoende (ookal raad ik 3 GB aan) en zijn Quadcore 2,40 Ghz processor is helemaal goed. :Y

Dus dan is een 8600GT ook goed neem ik aan, want die is volgens mij beter dan een 8400 en een 8500 :)

Jep.

Als je een Geforce 8 of hoger hebt kan je GTA4 makkelijk aan. Met een goedkope kaart zoals een 8400 of een ATI Radeon HD 3650 kan je GTA 4 ook aan als je Assassins Creed kan spelen. Je moet dan natuurlijk wel genoeg RAM en een goede processor hebben. :dans:

Edit1:

@Hierboven, natuurlijk idd.:puh:

Edit2:

Met een 256 MB zou je hem wel aankunnen denk ik.. :cab:

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb de 512 MB versie dus kan ik hem ZEKER op low spelen, met een beetje mazzel op mid of high. Maar mijn DXdiag geeft aan dat ik 1.2 GB geheugen heb op mijn kaart, maar dat kan niet want ik heb 2 GB ram en daar is niets vanaf.

Low vind ik helemaal niet erg, mijn Crysis staat namelijk ook op low. maar als ik hem op 1280x1024 kan spelen ben ik super blij :D

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

als gta uit is ga ik me pc upgrade :D

van een Geforce 7600gt 256 mb naar Geforce 9800gtx 512 mb

van amd athlon 3800+ 2.4ghz naar Amd Athlon X2 6000+ 3ghz

van 2 GB werkgeheugen naar 4GB :D

Zoiets gaat het denk ik worden..

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt allebei voor de info!

ik doe er wel wat mee. Als je dus echt een zware PC nodig hebt, kan je IV bijna niet op een Laptop spelen?

Het gaat er niet echt om of het een laptop of PC is, of hoe mooi die is, maar om de hardware die erin zit. Paar weken geleden heb ik een laptop gezien met een geforce 9300 SE, 2 GB ram en dualcore processor. Laptops worden ook heel erg snel warm en zijn eigenlijk geschikt voor kantoor zaken.

Als je een goede videokaart, RAM en processor hebt (en een dvd drive 16x speed) is het genoeg en kan je GTA 4 aan.

Voor GTA 4 heb je (denk ik..) niet echt een zware PC nodig. Ik denk echt dat als je 2 GB RAM, 6800 GT of hoger en een dual core processor met minstens 2 Ghz hebt, het al genoeg is.

BTW:

Als je speciaal voor GTA 4 een hele nieuwe ultra super computer gaat kopen is het ook niet echt slim. Voor 300 euro heb je al een Xbox Premium. Voor 400 al een PS3. :puh:

Tenzij je je ultra super computer ook voor andere zware software gebruikt.

Kan ik eindelijk PS CS4 installeren :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen kijkt (altijd) naar t geheugen van de videokaart. Maakt meestal niet uit. Als je 512 mb hebt zit je goed kwa geheugen, want meer is alleen handig als je op hd resoluties gaat spelen. Maar ook een belangerijk punt is welk soort geheugen. Als je een ddr2 geheugen op je videokaart zal deze waarschijnlijk minder spelen als gddr5.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het beste is om gewoon te kijken wat je PC al heeft en niet een nieuwe kopen.

Als je te weinig RAM hebt,kan je gewoon bijkopen voor niet zo heel veel geld.

Als je video kaart niet goed is,kan je gewoon een nieuwe kopen en vervangen.Zal wel rond de 200 euro zijn,maar dan heb je wel wat.

Over proccesors weet ik het eigenlijk niet.

Kan je die dingen gewoon los kopen en voor hoeveel?

En zijn ze makkelijk te plaatsen in je PC?

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen kijkt (altijd) naar t geheugen van de videokaart. Maakt meestal niet uit. Als je 512 mb hebt zit je goed kwa geheugen, want meer is alleen handig als je op hd resoluties gaat spelen. Maar ook een belangerijk punt is welk soort geheugen. Als je een ddr2 geheugen op je videokaart zal deze waarschijnlijk minder spelen als gddr5.

Klopt. Ook de Video Chip Snelheid en de geheugensnelheid is erg belangrijk voor de FPS

Ik denk dat het beste is om gewoon te kijken wat je PC al heeft en niet een nieuwe kopen.

Als je te weinig RAM hebt,kan je gewoon bijkopen voor niet zo heel veel geld.

Als je video kaart niet goed is,kan je gewoon een nieuwe kopen en vervangen.Zal wel rond de 200 euro zijn,maar dan heb je wel wat.

Over proccesors weet ik het eigenlijk niet.

Kan je die dingen gewoon los kopen en voor hoeveel?

En zijn ze makkelijk te plaatsen in je PC?

Een goeie processor (AMD dan. Intel weet ik niet) Betaal je zo'n 80 euro. Die kun je zelf plaatsen en dat is niet heel moeilijk. Bij het kopen moet je erop letten of de processor wel op je moederbord past. Dit kun je zien aan de socket. Als de socket van je moederbord AM2 is. Moet de processor ook AM2 zijn.

Het plaatsen:

Voordat je je processor gaat vervangen moet je eerst je handen op een groot metalen voorwerp (bijv verwarming) houden zodat de statische elektriciteit van je handen is. Anders kun je je processor beschadigen. Het eruithalen en plaatsen is volgens mij bij veel processoren en moederborden verschillend. Maar eerst moet je het kabeltje vande koeler die op de processor zit uit het moeterbord trekken. Dan moet je waarschijnlijk aan de zijkant twee klemmetjes weghalen. Dan kun je hem er geloof ik zo uittrekken. Maar pas op dat je de onderkant van de processor niet aanraakt! (waar mee hij met het moederbord in contact komt). Dan plaats je de nieuwe op dezelfde manier maar dan omgedraaid. Ik weet niet meer precies hoe het gaat dus ik kan een paar dingetjes verkeerd hebben want het is al best lang geleden dat ik dat gedaan heb. Je kunt het natuurlijk ook in een winkel laten doen of door iemand die er iets meer van snapt ;)

Edit: Oeps sorry voor dubbelpost!

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat mijn pc wel sterk genoeg is? :7

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MSI
  • Computermodel: MS-7260
  • Computernaam: FLAME-12F61D3F9
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MSI
  • Model: MS-7260
  • BIOS Fabrikant: MS-7260
  • BIOS Model: Default System BIOS

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
  • Kloksnelheid: 2999 MHz

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 2047 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

  • Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 422,8 GB
  • Vrije ruimte: 244,46 GB

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 8800 GTS
  • Beeldprocessor: GeForce 8800 GTS
  • Geheugengrootte: 320 MB
  • Drivers: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7516

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1680x1050
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gif Flitskikker InfoTool

Nog eventjes de aandacht hierop vestigen.

Ik denk dat mijn enige zorg de videokaart is.

Mijn videokaart heeft 320 MB geheugen. Ik hoop dat dat genoeg is voor GTA IV

Zoniet, zal mij ik mij een betere moeten kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...