blokzeil1 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 even over de grafische kant van dit verhaal.... er is ook een ding wat we vergeten je video kaart kan wel super zijn maar je beeldscherm moet het ook zijn want hoe betere video kaart hoe mooiere beelden op je scherm, sommige schermen kennen niet tegen de snelheid op en verminderen het niveau dan een beetje. er zijn 2belangerijke dingen 1. je responstijd meeste pc schermen die je koopt in een winkel zonder dat je hier van weet hebben een responstijd van 5milseconden ik wist hier van en heb een samsung syncmaster 2232bw gekocht met een responstijd van 2milseconden dus snellere beelden! 2.hoeveel kleuren je scherm aan kan meeste monitoren hebben 16.7miljoen kleuren wat eigenlijk belachelijk veel is je oog kan maar 4miljoen kleuren tegelijk zien je heb ook type beeldschermen lcd,Tft,lcd/tft en onze dikke monitoren natuurlijk! lcd dat ken bijna iedereen wel de afkorting staat voor Liquid Crystal Display en deze techniek is er al heel lang en presteert goed (meeste platten schermen zijn lcd) Tft schermen is nog vrij nieuw het kan zijn dat je er niet van gehoord heb maar dit is beter dan lcd dit scherm is een aanrader voor games en films kijken tft staat voor Thin Film Transistor er is soms 1probleem koop deze schermen niet via internet maar haal hem gewoon uit de winkel deze scherm lopen heel snel dode pixels op je kan een pixel garantie kopen, en nog even over de monitoren.... SOMS zijn monitroen beter dan dunnen schermen dat komt door de ruimte van de kast als je de kast openschroeft zie je 2rekken (dat zijn je pixels) die hebben veel meer ruimte dus kunnen soms veel betere kwaliteit leveren maar is niet heldere dan platte schermen! ik wou een 22inch scherm dus ik heb rond 3 uur zitten te zoeken wat beetje een goed scherm is previews door gelezen enz. toen kwam ik op dit scherm syncmaster 2232bw van samsung met een respons tijd van 2milsec en met 16.7miljoen kleuren ik wou hem gaan bestellen voor 230euro toen zag ik dat je ook een pixel garantie kon kopen als het scherm dode pixels zou hebben dat was 70euro! voor mijn scherm dan kom je op 300euro ik ben maar gewoon naar BBC gegaan die hele goeie kwaliteit levert en ik hoefde gene pixel garantie zat er bij in begrepen en koste het scherm 250euro! ik vind dit scherm helemaal super! en ik raad je dit scherm echt aan! jammer genoeg is samsung over gegaan naar een nieuwe serie die eigenlijk veel slechter is dan de serie waar ik hem uit heb dus een goed scherm is ook belangrijk! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 1. je responstijd meeste pc schermen die je koopt in een winkel zonder dat je hier van weet hebben een responstijd van 5milseconden ik wist hier van en heb een samsung syncmaster 2232bw gekocht met een responstijd van 2milseconden dus snellere beelden! Als jij mij een duidelijk visueel verschil kunt laten zien tussen een 2ms en 5ms scherm krijg je 100€! Het verschil merk je niet en vooral niet in een game zoals gta waar de actie niet zo heel snel is. Reageren
xgaming Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Mensen rustig aan, je hoeft heus geen super PC te hebben om GTA IV te kunnen spelen. Als je het een beetje slim doet kan je zo een PC kopen die GTA IV minimaal op low settings kan draaien voor 400 - 450 euro. Misschien nog wel hoger (qua settings) maar dat durf ik niet te zeggen omdat de systeem vereisten nog niet bekend zijn. Reageren
Torritor Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Het gaat er juist om dat iedere PC het spel aankan. Het mag niet vastlopen, of iets dergelijks. Het spel is best sterk, en kan de snelheid van de PC vertragen. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 1. je responstijd meeste pc schermen die je koopt in een winkel zonder dat je hier van weet hebben een responstijd van 5milseconden ik wist hier van en heb een samsung syncmaster 2232bw gekocht met een responstijd van 2milseconden dus snellere beelden. Je bent de zoveelste die erin getrapt is. Mijn dell scherm heeft een responstijd van 16 miliseconden,lijk veel vergeleken bij jouw 2. Maar dell bekijkt de tijd dat scherm erover doet om van zwart naar wit te schakelen,samsung de tijd om van grijs naar grijs te schakelen. In praktijk gaat jouw scherm ongeveer net zo snel als die van mij. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 1. je responstijd meeste pc schermen die je koopt in een winkel zonder dat je hier van weet hebben een responstijd van 5milseconden ik wist hier van en heb een samsung syncmaster 2232bw gekocht met een responstijd van 2milseconden dus snellere beelden. Je bent de zoveelste die erin getrapt is. Mijn dell scherm heeft een responstijd van 16 miliseconden,lijk veel vergeleken bij jouw 2. Maar dell bekijkt de tijd dat scherm erover doet om van zwart naar wit te schakelen,samsung de tijd om van grijs naar grijs te schakelen. In praktijk gaat jouw scherm ongeveer net zo snel als die van mij. dat lijkt me niet echt logies ik houw altijd het nieuws bij op www.tweakers.net en ik heb er niks overgevonden in de forum's en dan zouden ze er toch geen 2mill seconden bij zetten? kijk samsung test de scherm zelf maar als op de markt komen gaan ze door een onderzoek heen van is dit model 22inch heb hij 16.7kleuren enz als een nieuwe lijn opzetten snap je dit gebeurt ook bij dell en het lijkt me dat je toch de zelfde regels heb. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 1. je responstijd meeste pc schermen die je koopt in een winkel zonder dat je hier van weet hebben een responstijd van 5milseconden ik wist hier van en heb een samsung syncmaster 2232bw gekocht met een responstijd van 2milseconden dus snellere beelden. Je bent de zoveelste die erin getrapt is. Mijn dell scherm heeft een responstijd van 16 miliseconden,lijk veel vergeleken bij jouw 2. Maar dell bekijkt de tijd dat scherm erover doet om van zwart naar wit te schakelen,samsung de tijd om van grijs naar grijs te schakelen. In praktijk gaat jouw scherm ongeveer net zo snel als die van mij. dat lijkt me niet echt logies ik houw altijd het nieuws bij op www.tweakers.net en ik heb er niks overgevonden in de forum's en dan zouden ze er toch geen 2mill seconden bij zetten? kijk samsung test de scherm zelf maar als op de markt komen gaan ze door een onderzoek heen van is dit model 22inch heb hij 16.7kleuren enz als een nieuwe lijn opzetten snap je dit gebeurt ook bij dell en het lijkt me dat je toch de zelfde regels heb. Ook al is een dell scherm 16ms, nogmaals als jij mij het verschil kunt laten zien krijg je 100€! 16ms, 2ms, je merkt het verschil gewoon niet en al helemaal niet bij een game met langzame actie zoals GTA. Reageren
Jorair Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Klap eens zo snel mogelijk 2 keer na elkaar in je handen. Dat is snel, maar misschien maar 1/4 van een seconde. Dus who cares of het nu 16 of 2 milseconde is, je merkt er toch geen r**t van . Wat Mania-92 zegt is waar, bekijk het als een ordinaire reclametruc . Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Klap eens zo snel mogelijk 2 keer na elkaar in je handen. Dat is snel, maar misschien maar 1/4 van een seconde.Dus who cares of het nu 16 of 2 milseconde is, je merkt er toch geen r**t van . Wat Mania-92 zegt is waar, bekijk het als een ordinaire reclametruc . het is inderdaad niet te zien maar het geeft wel mooi beeld zo een tft scherm en het zal geen reclame truc zijn als iemand zo een apparaatje heb dat je de snelheid kan meten en stel dat samsung liegt ken je hun voor de rechter slepen en dik geld vangen. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 het is inderdaad niet te zien maar het geeft wel mooi beeld zo een tft scherm en het zal geen reclame truc zijn als iemand zo een apparaatje heb dat je de snelheid kan meten en stel dat samsung liegt ken je hun voor de rechter slepen en dik geld vangen. Het is niet te zien maar het geeft wel mooier beeld? Dat kan niet.. Als je 2 identieke schermen hebt, de een 2ms de ander 5/16ms kun jij ze niet uit elkaar houden. Het beeld is op beiden even prachtig of rampzalig. Reageren
Kloep Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Ik heb alleen je videokaart gezien, en ik kan je al vertellen dat da niet gaat werken. Mijn oude videokaart (Geforce 6600) had al moeite met SA. Dus een 4000 zal IV niet aan kunnen. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Klap eens zo snel mogelijk 2 keer na elkaar in je handen. Dat is snel, maar misschien maar 1/4 van een seconde.Dus who cares of het nu 16 of 2 milseconde is, je merkt er toch geen r**t van . Wat Mania-92 zegt is waar, bekijk het als een ordinaire reclametruc . het is inderdaad niet te zien maar het geeft wel mooi beeld zo een tft scherm en het zal geen reclame truc zijn als iemand zo een apparaatje heb dat je de snelheid kan meten en stel dat samsung liegt ken je hun voor de rechter slepen en dik geld vangen. Dat is het mooie,er staat bij grey to grey dus ze liegen niet want hij gaat in 2 miliseconden van grijs naar grijs. Reageren
Timske Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Windows 2000, die zou het niet aankunnen. Ik kreeg er net rollercoaster op.. En die is maar 43MB ofso.. Maar ik denk niet dat die het aan kan. Windows XP, ik denk het wel. Want niet iedereen heeft Windows Vista. En Windows XP is ook goed, bij hetzelfde als Vista maar dan in een andere stijl en wat extra dingen. Daarom denk ik dat Windows XP de geschikste is. Windows Vista, ik denk wel dat Windows Vista het aankan. Ik heb maar ongeveer 145 GIG ruimte maar als ik GTA SA en IV samen erop zet gaat die denk ik wel sloom. Maar ik denk wel dat vista ervoor is geschikt. Dus ik denk dat Windows 2000 de minst geschikte is, en Windows XP de geschikste is.. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 Windows 2000, die zou het niet aankunnen. Ik kreeg er net rollercoaster op.. En die is maar 43MB ofso.. Maar ik denk niet dat die het aan kan.Windows XP, ik denk het wel. Want niet iedereen heeft Windows Vista. En Windows XP is ook goed, bij hetzelfde als Vista maar dan in een andere stijl en wat extra dingen. Daarom denk ik dat Windows XP de geschikste is. Windows Vista, ik denk wel dat Windows Vista het aankan. Ik heb maar ongeveer 145 GIG ruimte maar als ik GTA SA en IV samen erop zet gaat die denk ik wel sloom. Maar ik denk wel dat vista ervoor is geschikt. Dus ik denk dat Windows 2000 de minst geschikte is, en Windows XP de geschikste is.. Ik ben er 90% zeker van dat Windows Vista het meest geschikte besturingssysteem zal zijn voor GTA IV. Want de laatste tijd zijn de grootste games die uitkomen voor PC altijd 'Games for Windows Vista'. Het zou zelf kunnen dat Windows XP GTA IV niet zal kunnen draaien. Je hebt nu misschien nog 145 GB HDD, maar dat heeft niets met jouw besturingssysteem te maken, dat heeft te maken met je harde schijf. Ik heb bijvoorbeeld nog zo'n 300 GB HDD. Reageren
ikt Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 (bewerkt) Windows 2000, die zou het niet aankunnen. Ik kreeg er net rollercoaster op.. En die is maar 43MB ofso.. Maar ik denk niet dat die het aan kan.Windows XP, ik denk het wel. Want niet iedereen heeft Windows Vista. En Windows XP is ook goed, bij hetzelfde als Vista maar dan in een andere stijl en wat extra dingen. Daarom denk ik dat Windows XP de geschikste is. Windows Vista, ik denk wel dat Windows Vista het aankan. Ik heb maar ongeveer 145 GIG ruimte maar als ik GTA SA en IV samen erop zet gaat die denk ik wel sloom. Maar ik denk wel dat vista ervoor is geschikt. Dus ik denk dat Windows 2000 de minst geschikte is, en Windows XP de geschikste is.. Ik ben er 90% zeker van dat Windows Vista het meest geschikte besturingssysteem zal zijn voor GTA IV. Want de laatste tijd zijn de grootste games die uitkomen voor PC altijd 'Games for Windows Vista'. Het zou zelf kunnen dat Windows XP GTA IV niet zal kunnen draaien. Je hebt nu misschien nog 145 GB HDD, maar dat heeft niets met jouw besturingssysteem te maken, dat heeft te maken met je harde schijf. Ik heb bijvoorbeeld nog zo'n 300 GB HDD. Vista en games = epic epic fail. Je hebt er hogere systeemeisen voor nodig. Als IV alleen voor Vista zou komen zou R* een grote fout begaan. Volgens mij hebben nog het merendeel van de mensen Windows XP. Dus ook de gamers. Alsof die zich aangetrokken voelden tot meer grafische dingen. @.@ Gamers willen PRESTATIES! Niet verdomde grafische blingbling die ervoor zorgt dat je slomer gaat. @.@ En jullie overraten allemaal GTA IV's specs. Het wordt echt geen Crysis of iets in die richting met speciale technieken. Bewerkt: 18 augustus 2008 door ikt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.