Jump to content

Grafische kaart kapot

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb dus een probleem met m'n grafische kaart, ik vermoed dat hij gewoon stuk is, en wel om de volgende reden:

PC startte niet op, enkel de fans die gingen draaien en continue lage pieptonen (eigenlijk klonk het meer als getik) die, na enig onderzoek, uit de speaker op het moederbord schenen te komen.

Verschillende onderdelen losgekoppeld etc. om te zien wat het probleem was.

Bleek de grafische kaart te zijn, als ik 'm er uit haal start de PC wel normaal op. Heb de kaart eens goed afgespoten en terug geplaatst; geen enkel effect.

M'n nieuwe kaart (een GeForce 9600 GT) zou morgen moeten aankomen, maar ik heb geen idee hoe ik die zou moeten installeren. Ik heb op internet gelezen dat je eerst de oude driver moet verwijderen, computer af zetten en de kaarten vervolgens moet verwisselen.

Maar aangezien mijn PC botweg weigert op te starten met de oude kaart erin, kan ik onmogelijk de drivers verwijderen omdat ik de kaart dan niet zie staan bij het apparaatbeheer.

Dus hoe moet ik een nieuwe kaart installeren als de oude dienst weigert?

Geplaatst:

Zit er geen onboard grafische chip op je moederbord dan?

Maargoed, als je die nieuwe kaart erin doet, herkent Windows hem meteen als een nieuwe kaart. Windows laad daarom de standaart Windows VGA driver. Je kunt dan de oude drivers verwijderen, en de nieuwe installeren. Dus je kunt gewoon de nieuwe kaart erin stoppen, en dan de oude drivers verwijderen. Dan ff je PC opnieuw opstarten, en de goede drivers downloaden of installeren vanaf de installatie CD.

Geplaatst:

Ja, het scherm is nu aangesloten op de onboard kaart.

Ik heb ook de nieuwste drivers al gedownload van de nVidia website.

Maar goed, dat moest ik even weten, bedankt. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Dan kun je ook nu vast je oude drivers verwijderen.

Je moet alleen nog niet de drivers van je nieuwe VGA installeren. Dat moet je pas doen als je nieuwe kaart in je PC zit.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Je moet eerst alle oude drivers verwijderen. Dit doe je met de normale tool. Daarna moet je herstarten, doe dat. Nu moet je DriverSweeper downloaden en alle drivers verwijderen van JOUW merk videokaart. Nu is je computer schoon en kun je de volgende keer wanneer de nieuwe kaart erinzit het installeren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...