Jump to content

sloom internet

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi mensen!

Wij hebben een probleem dat we heel traag internet hebben.

dit hebben we sinds een week, ik gebruik firefox als browser.

maar het ergste is nog ga je naar een site die onlin is geeft hij aan fout bij het laden.

pogingen die ik al gedaan heb

moden op nieuw reseten

al 100x online onze provider gebeld (echt slechte hulp)

al 3x gescand (met nod32 en malware ik ga niet over op AVG)

om de poorten te checken via browser maar onze gebruikers namen en wachtworden klopen niet

hijackthis log er overheen gehaald

ik zoek nu eigelijk een programma dat ik alle verbindingen van internet in en uit gaan kan zien

want als het een virus is zou je het kunnen zien.

en ik vraag me af hoelang gaat een router mee? wij hebben hem al van 2003

wij hebben internet over de telefoonlijn (omdat we op het platteland wonnen het is geen inbel lijn)

we hebben geen draadloos netwerk alles kabel.

weet iemand het?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Volgens mij kun je gewoon beter nagaan wat er allemaal draait op je PC (Kan onder andere met Taakbeheer). Vaak ligt het probleem bij programma's die veel geheugen vreten enz. Diezelfde programma's kunnen de aanleiding ook zijn voor een trage PC.

Bijv. ik had een keer AVG scan aan, en mijn internet was ook extreem traag. Bestand afgesloten, en het internet werd weer snel :)

Met Taakbeheer kun je dan het best sorteren op 'grootte' (hoeveel geheugen het inneemt). Dan het programma afsluiten, en vaak word het internet stukken sneller :)

Succes ;)

Geplaatst:

Je moet het blijven doen met je telefoonlijn. Internet kan gewoon niet sneller, omdat je waarschijnlijk een 56kbps modem hebt (telefoondinges). Alle plaatjes uitschakelen kan wel.

Trouwens, postcodecheck voor jullie locatie @ internetmogelijkheden: http://pcdb.bbned.nl/

Geplaatst: (bewerkt)
Je moet het blijven doen met je telefoonlijn. Internet kan gewoon niet sneller, omdat je waarschijnlijk een 56kbps modem hebt (telefoondinges). Alle plaatjes uitschakelen kan wel.

Trouwens, postcodecheck voor jullie locatie @ internetmogelijkheden: http://pcdb.bbned.nl/

haha, maak dat de poes wijs. het internet van telenet dat ik heb is 10 Mbs :puh:

Bewerkt: door Mr. Psycho
Geplaatst:

Je moet Windows Vista aanschaffen, dan gaat je internet veel sneller. En Firefox is niet de beste browser, gebruik gewoon Internet Explorer. Ik gebruik dat ook :puh:.

Geplaatst:
maar het ergste is nog ga je naar een site die onlin is geeft hij aan fout bij het laden.

Kan het zijn dat je een firewall op je computer hebt geïnstalleerd die onterecht deze verbinding blokkeert? Probeer je firewall eens te deïnstalleren en kijk of je dan op internet kan. Als je dan wél op het internet kan, ligt het aan je firewall. Je zou dan kunnen proberen een andere firewall te installeren. Doet je internet het nog steeds niet, dan lag het niet aan je firewall. Vergeet in dit geval niet je firewall weer opnieuw te installeren.

Dit probleem had mijn zusje laatst. Ze kon wel op MSN, maar niet op internet. Het bleek dat ZoneAlarm (firewall) poort 80 blokkeerde, hoewel we firefox toestemming hadden gegeven om verbinding te maken (toch sluit ik niet uit dat mijn zusje per ongeluk iets heeft geblokkeerd :puh:). ZoneAlarm uitschakelen hielp niet; ZoneAlarm deïnstalleren wel. Nu gebruiken we een andere firewall.

om de poorten te checken via browser maar onze gebruikers namen en wachtworden klopen niet
Als je de gebruikersnaam/wachtwoord van je modem nog niet gewijzigd hebt is het vaak de combinatie "admin", "123" of iets dergelijks. Bekijk de handleiding van je modem eens; daar staan de standaard logingegevens altijd in. (Als je die nog hebt na 6 jaar!). :puh:
Geplaatst:

hoi mensen

ik heb nu 3 dagen geen internet gehad -.- maar jha ik heb thomsen gebeld de makers van de speedtouch

dat zijn wel handige knakkers. modem op nieuw naar fabrikant instellingen gedaan blabla software upgedate

en het internet is nog steeds sloom

over dat 56k modem geloof ik niet want wij hebben jaren super snel internet gehad wij kunnen maar 4mb krijgen maar het internet is wel super snel. over die geblokkde poorten ik ga is kijken in nod32 dat ik die poorten kan vinden.

ik kan me modem wel weer in en die zegt dat DSL aansluiting fout is dus dat houdt in

dat of onze splitter kapot is of in de centralen een fout is.

dus ik heb weer netmeting aangevraagd kijken wat daar uitkomt.

en voor de mensen die nieuw internet provider zoeken. Stap niet over naar online het oude wannadoo want die service is echt rot ze kletsen maar wat uit hun nek....

maar ja we gaan weer kijken wat we nu krijgen.

Geplaatst:

Mocht je in de tussentijd nog een programma willen hebben waarmee je alle inkomende en uitgaande pakketjes wilt monitoren, dan raad ik je PeerGuardian 2 aan. Het is in eerste instantie bedoelt als IP blocker, maar je kunt er prima al je IPv4 verkeer (TCP, UDP, IMCP, etc) mee in de gaten houden. Het is een erg licht programma (tenzij je al je verkeer gaat loggen, dan worden de log files natuurlijk wel heel groot na een paar maanden) en overzichtelijk in het gebruik.

Het kan sowieso geen kwaad om eens een andere browser te gebruiken. Natuurlijk is er een kans dat het probleem hardwarematig is, maar je moet natuurlijk eerst je eigen PC eens bekijken. Een andere browser proberen kan daarbij nooit kwaad. Probeer bijvoorbeeld eens Internet Explorer 7 of Google Chrome. Gewoon puur om snelheden te vergelijken.

Daarnaast kun je misschien in Firefox' about:config gaan rommelen om te kijken of je je internetverkeer een beetje kunt versnellen. Op internet kun je via Google genoeg tips en tweaks vinden om via about:config zaken te versnellen.

Dan kun je via Taakbeheer eens in de gaten houden of er processen zijn die abnormaal veel CPU-kracht gebruiken. Een kleine kans dat het daar aan ligt, maar toch. Ook kun je in Taakbeheer het tabblad 'Netwerk' misschien eens in de gaten houden.

Firewalls controleren kan inderdaad nooit kwaad. Deze hebben de neiging zaken aardig te vertragen. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je ze zomaar uit kan zetten, want ze doen natuurlijk wel gewoon hun werk en houden onwelkom verkeer tegen. Echter heb je soms meer firewalls aanstaan dan je zelf weet en dit is dan vaak onnodig. Zo heeft Windows niet alleen standaard een eigen Firewall, maar vaak zit er in je Antivirus pakket ook nog een Firewall. Dan kun je via de routerconfiguratie waarschijnlijk ook nog Firewallinstellingen veranderen.

Succes met je internet! :cya:

Geplaatst:

ben ik weer

we hebben nu weer de oude vertrouwde snelheid,

Onze internet lijn werd te overbelast uit de centrale dus ze hebben de snelheid wat na beneden gehaald

en nu is alles weer topie!

bedankt voor alle hulp

voor mij part een slotje

>>> Door Thundercover: En wat mij betreft niet. ^_^<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...