Jump to content

ASP.NET-account op Windows XP.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heej forummertjesss!!! ^_^ Ik las volgend stukje op een site(ik vermeld 'm niet aangezien dat tegen de regels is):

Is de Windows XP-installatie voorzien van slechts één gebruikersaccount (zonder wachtwoordbeveiliging), dan behoort het zonder tussenkomst van het welkomstscherm automatisch door te starten naar het bureaublad. Wordt het welkomstscherm tóch getoond, dan is dat waarschijnlijk te wijten aan de installatie van de aanvullende Windows-updates: na installatie van Microsoft .NET Framework v1.1 (onderdeel van de Windows-updates) wordt het welkomstscherm namelijk standaard getoond, ook al is slechts één gebruikersaccount zichtbaar. Dat komt omdat deze update een nieuw (maar in het welkomstscherm verborgen) gebruikersaccount onder de naam ASP.NET Machine Account heeft aangemaakt.

Dit probleem wordt opgelost door Service Pack 1 voor .NET Framework v1.1 te installeren (ga daarvoor nogmaals naar de aanvullende updates van Windows Update). Als alternatieve oplossing kan het betreffende ASP.NET-account ook worden verwijderd via het onderdeel Gebruikersaccounts in het configuratiescherm. Let op: het is daarna niet meer mogelijk ASP.NET-applicaties te ontwikkelen (weinig gebruikers zullen daar echter problemen mee hebben). Het verwijderde account kan altijd weer met het volgende commando worden aangemaakt (invoeren in het opdrachtvenster, wijzig zo nodig het versienummer):

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis /i

Ik heb dat Service Pack al geïnstalleerd, zonder succes. Ik ga dus over op de alternatieve oplossing. Ik heb dus via het configuratiescherm die account gevonden. Ik wil 'm wel verwijderen, al schrikt dit zinnetje me wat af:

Let op: het is daarna niet meer mogelijk ASP.NET-applicaties te ontwikkelen (weinig gebruikers zullen daar echter problemen mee hebben).

Op internet vond ik deze pagina, maar ik ben er niet veel wijzer uit geworden. Loop ik een risico als ik die account verwijder?

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot. :)

P.S.: Reageer aub alleen als je er verstand van hebt. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst: (bewerkt)
Als je geen developer bent dan maakt het volgensmij niks uit :7

Dat dacht ik ook. :puh: Maar intussen heb ik een informatiebron gevonden, en ik heb de account zonder problemen kunnen verwijderen. Problem solved dus. :) Toch bedankt om te reageren. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...