Hyde002 Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Het is al lang sinds ik nog GTA SA gespeeld heb, en daarom ben ik vergeten hoe je moet modden :s Kan iemand me uitleggen hoe je bvb. een auto verandert? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Ik raad je aan eens een kijkje te nemen in dit topic om te bepalen wát je precies wil modden, aangezien daar een grote diversiteit in is. Kijk vervolgens eens in de Master Tutorial List, waar je allerlei handige tutorials (Lessen/handleidingen) vindt over alle aspecten van het modden. Ten slotte kun je hier kijken en de programma's downloaden die je nodig hebt voor datgene dat je wil gaan modden. Veel succes! Reageren
Hyde002 Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Ik raad je aan eens een kijkje te nemen in dit topic om te bepalen wát je precies wil modden, aangezien daar een grote diversiteit in is. Kijk vervolgens eens in de Master Tutorial List, waar je allerlei handige tutorials (Lessen/handleidingen) vindt over alle aspecten van het modden. Ten slotte kun je hier kijken en de programma's downloaden die je nodig hebt voor datgene dat je wil gaan modden.Veel succes! Dank je, maar zelf gebruikte ik ultimate editor voor voertuigen, wat heel goed werkte, maar ik ben vergeten hoe het moest. Als iemand weet hoe je daarmee werkt, uitleggen aub Meestal bij car models zijn er 2 bestanden, en een readme. In de readme staan er lijntjes voor het veranderen in files. Verder staan er nog 2 files die je moet vervangen ofzo, en daar weet ik niet mee wat doen. Waarvoor dienen ze? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Om de handling te veranderen moet je C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/data/handling.cfg met kladblok openen, het betreffende voertuig zoeken, en de regel vervangen met die wat in de mod staat. De andere twee bestandjes, de .dff (model) en de .txd (de texture), kun je als volgt ingame krijgen: Je opent met IMG Tool het volgende bestand: C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/models/gta3.img. Dan klik je op Commands>Find en dan typ je het te vervangen .dff bestand in. Als je hem hebt gevonden klik je erop met je rechtermuisknop en klik je op replace. Dan zoek je het bestandje dat je gedownload hebt, en voilá Hetzelfde doe je met de txd. Mocht dit nog niet duidelijk zijn, dan kun je nog altijd hier een kijkje nemen. Ten slotte over de GTASA Ultimate editor: deze is slechts geschikt om bepaalde aspecten van GTASA handmatig te veranderen. Als je een handling line gedownload hebt is het makkelijker om deze via handling.cfg te installeren. Anders moet je hem helemaal gaan ontleden en da's lang niet zo makkelijk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.