Jump to content

Babymoordenaar speelde GTA IV


Flying Dutchman

Recommended Posts

De man die in een Belgisch kinderdagverblijf een bloedbad aanrichte speelde geweldadige games zoals GTA:IV. GTA wordt in het nieuwsbericht zelfs expliciet genoemd. Ik vind het zeer jammer dat de discussie over GTA nu weer zal oplaaien.

Waarom nu dit topic?

We mogen het niet ontkennen of erover heen praten. De media leest dit forum nu ook en ik denk dat het gepast is als wij hier ook bij stilstaan. (Ik weet dat er al een apart topic over is in NOTA, maar ik dacht dat dit stukje beter bij IV paste).

Persoonlijk denk ik dat GTA:IV niets te maken heeft met de daad die deze man begaan heeft. Het feit dat hij nogal afgezonderd was en (te) veel games speelde waarschijnlijk wel. Maar GTA:IV zelf zal waarschijnlijk niet de aanleiding zijn geweest.

Ik weet niet wat mijn mede-moderators van dit topic denken. Het maakt mij niet uit als het gesloten wordt. Maar ik vind toch dat we er openlijk bij stil mogen staan. Anders krijgen we het effect dat rioolkranten als de Telegraaf GTA en vooral de GTA community omschrijven als een bende psychopaten. Want je kunt er op rekenen dat die dit forum nu ook lezen.

Bron: Nieuwsblad.be

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    7

  • Danoontje_nl

    5

  • Biocount

    3

  • Dieko

    3

Minimaal 85% van de moordenaars en verkrachters hebben nooit niet eens een spel aangeraakt.

Mensen die dit soort dingen doen hebben gewoon al hun hele leven psychologiese problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind heel erg wat er in belgie is gebeurd,Maar alles wat met uitmoorden te maken heeft komt er op neer dat het de schuld is van gta het is altijd gta's zijn schuldt :duh: ,op het nieuws vertelde ze dat de man een psychiatrisch patient was.jack tompson zal natuurlijk nu ook weer komen met gta is slecht.

Bewerkt: door danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind heel erg wat er in belgie is gebeurd,Maar alles wat met uitmoorden te maken heeft komt er op neer dat het de schuld is van gta het is altijd gta's zijn schuldt,op het nieuws vertelde ze dat die man zelf niet helemaal goed was.jack tompson zal natuurlijk nu ook weer komen met gta.

De GTA speler neemt Jack toch al niet serieus. Wat betreft de baby moordenaar. Het kan best wezen dat hij GTA IV heeft gespeeld, maar het blijft een spel. Er zit gewoon iets flink mis in het hoofd van de bewuste man. Tevens worden er in zoveel spellen massamoorden gepleegd. Dit hoeft niet alleen te verwijzen op GTA IV in zijn algemeenheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet omdat GTA hier in word vernoemd dat het GTA hun schuld is.

Zoals in het artikel speelde hij ook simulatie spelletjes.

Ik vind het dan ook zeer spijtig dat dit drama is gebeurt, het krijgt namelijk ook internationale media belangstelling, zelf in Amerika op CNN komt het op nieuws.

GTA had wel een van de velen spelletjes kunnen zijn dat hij speelde dus men moet niet speciaal alle aandacht op GTA gaan schuiven vind ik.

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind heel erg wat er in belgie is gebeurd,Maar alles wat met uitmoorden te maken heeft komt er op neer dat het de schuld is van gta het is altijd gta's zijn schuldt,op het nieuws vertelde ze dat die man zelf niet helemaal goed was.jack tompson zal natuurlijk nu ook weer komen met gta.

De GTA speler neemt Jack toch al niet serieus. Wat betreft de baby moordenaar. Het kan best wezen dat hij GTA IV heeft gespeeld, maar het blijft een spel. Er zit gewoon iets flink mis in het hoofd van de bewuste man. Tevens worden er in zoveel spellen massamoorden gepleegd. Dit hoeft niet alleen te verwijzen op GTA IV in zijn algemeenheid.

Inderdaad, heel veel mensen in de wereld spelen GTA IV. Ik ook, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om met een mes een beetje rond te gaan slaan. Er zijn veel ergere spellen, en GTA IV hoort niet bij ergste spellen.

Ik vind het wel heel erg voor de ouders van de baby's. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zulk soort games leidt wel tot agressie. Sommige mensen kunnen er alleen beter tegen dan een ander.

Dus iedereen die dit soort spellen spelen krijgt volgens jou ooit te maken met geweld.

Omdat ze volgens jou agressief worden van het gamen?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zulk soort games leidt wel tot agressie. Sommige mensen kunnen er alleen beter tegen dan een ander.

Spreek je uit ervaring?

In het begin toen ik GTA IV speelde kreeg ik stres toen ik een missie 20 keer overnieuw moest doen.

Niet van het geweld.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zulk soort games leidt wel tot agressie. Sommige mensen kunnen er alleen beter tegen dan een ander.

Ja maar in gta zie ik niet de benen en de armen in de rondte vliegen,Ikzelf vind gta helemaal niet zo gewelddadig,Je hoeft niet te moorden je kan ook gewoon in je auto rondjes rijden,geweldadige game is Manhunt het is een geweldadige game en erg bloedig,Tja en de meesten mensen weten ook dat Gta gewoon een game is en houden het daarbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei de ene kan zich beter beheersen dan de andere, de andere die krijgt dit soort neigingen om het na te doen.

@ Hij had ook een Wit gezicht en Zwart omringde ogen. Zoals The Joker uit Batman.

@² Sniper44: Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Nee, dat was hij niet. En hij is ook nog nooit in aanraking geweest met de Politie dus hij heeft ook geen Strafblad.

@³ Niet gezien dat Dizzee dit ook had getypt.

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei de ene kan zich beter beheersen dan de andere, de andere die krijgt dit soort neigingen om het na te doen.

@ Hij had ook een Wit gezicht en Zwart omringde ogen. Zoals The Joker uit Batman.

Je zei dat deze game leidt tot agressie :7

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer inderdaad dat dit gelijk gelinkt wordt met een computer spel. Hij speelde vast ook Pacman en Pinball, maar dat wordt niet vermeld, omdat dat er niets mee te maken heeft.

Het zou anders zijn als de man dag en nacht GTA zou spelen, dan zou er nog een link gelegd kunnen worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

De man, mager en roodharig, had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt. hij droeg een kogelvrij vest en had een rugzak bij zich met daarin een mes en een bijl. Na het drama stapte de dader weer op de fiets. Bij de massale zoektocht trof de politie hem aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. De man is een psychiatrische patiënt van amper 20 jaar. Hij werd thuis verpleegd.

bron: rtl4

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...