Jump to content

Babymoordenaar speelde GTA IV


Flying Dutchman

Recommended Posts

Aan de ene kant kan ik het me wel voorstellen dat de media GTA de schuld geeft. Waarom? Is gewoon een makkelijke verklaring. Maar natuurlijk is het onzin. Dan kan je ook zeggen "het kwam doordat die gast een film keek!". Overal komt geweld in voor, overal kan je "rare ideeën" van krijgen. Ik speel al jaren GTA, maar heb nog niet 1x er überhaupt over nagedacht om iemand te vermoorden, laat staan baby's! Nee, die man had het toch wel gedaan, of hij GTA IV speelde of niet. Dat is in ieder geval mijn mening...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    7

  • Danoontje_nl

    5

  • Biocount

    3

  • Dieko

    3

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

De man, mager en roodharig, had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt. hij droeg een kogelvrij vest en had een rugzak bij zich met daarin een mes en een bijl. Na het drama stapte de dader weer op de fiets. Bij de massale zoektocht trof de politie hem aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. De man is een psychiatrische patiënt van amper 20 jaar. Hij werd thuis verpleegd.

bron: rtl4

In de eerste artikels, kort na de slachpartij werd dat beweerd ja. Ik woon in België en volg het nieuws en er is al lang aangekondigd dat dit niet zo was.

Link to comment
Delen op andere websites

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

Dat is misschien wel zo, maar geef wel toe, dat als je zoiets doet dan ben je niet helemaal lekker..

Misschien had hij op het laatste moment wel hele erge stress. Of is er iets heel erg gebeurd.

Ik kan ook niet begrijpen dat je zoiets uit GTA kan halen.. Ik kan me niet een GTA herineren waarbij je baby's moet moorden, zelfs Rockstar zou dat erg vinden om dat in een game te stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

De man, mager en roodharig, had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt. hij droeg een kogelvrij vest en had een rugzak bij zich met daarin een mes en een bijl. Na het drama stapte de dader weer op de fiets. Bij de massale zoektocht trof de politie hem aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. De man is een psychiatrische patiënt van amper 20 jaar. Hij werd thuis verpleegd.

bron: rtl4

In de eerste artikels, kort na de slachpartij werd dat beweerd ja. Ik woon in België en volg het nieuws en er is al lang aangekondigd dat dit niet zo was.

Ja zie nu pas dat het een oud artikel was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei de ene kan zich beter beheersen dan de andere, de andere die krijgt dit soort neigingen om het na te doen.

@ Hij had ook een Wit gezicht en Zwart omringde ogen. Zoals The Joker uit Batman.

Je zei dat deze game leidt tot agressie :7

Weet ik! Bij sommigen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel al jaren GTA, maar heb nog niet 1x er überhaupt over nagedacht om iemand te vermoorden, laat staan baby's!

Niet? Oh, ik al verscheidene keren. :D

Wat is er lollig aan dit wat gebeurd is? :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel al jaren GTA, maar heb nog niet 1x er überhaupt over nagedacht om iemand te vermoorden, laat staan baby's!

Niet? Oh, ik al verscheidene keren. :D

Wat is er lollig aan dit wat gebeurd is? :duh:

Ik vind het lollig dat dit geassocieerd wordt met GTA. ;)

Natuurlijk is het erg, natuurlijk heeft die kerel een draadje los zitten en zou ik hem het liefst zijn nek willen omdraaien, maar het wordt nu een hype doordat ze GTA hier bij betrekken.

Zie overigens ook mijn eerdere reactie in dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat hij alleen maar tot zijn daad over ging omdat hij GTA 4 speelde. Ik denk wel dat het zo kan zijn dat dit spel, of een ander gewelddadig spel, de 'emmer heeft doen overlopen'. Wellicht had hij al psychische problemen of andere moeilijkheden waardoor de grens tussen spel en werkelijkheid voor hem vervaagde. Maar toch; noch in GTA IV, noch in enig ander spel dat ik ken worden baby's neergestoken. Niko heeft in het spel ook respect voor vrouwen. Dat blijkt wel uit de dialogen. Toch heeft deze jongen deze twee groepen uitgekozen. Daarom twijfel ik er aan

In Japan leest men vaak uitermate gewelddadige stripverhalen, waar o.a. vaak veel vrouwen in worden aangerand en dat soort zaken. Ook worden er regelmatig bloederige TV-series uitgezonden over het Samurai-tijdperk (de 'gouden eeuw' van Japan). In verhouding tot andere culturen is Japan een zeer vreedzame maatschappij met relatief weinig criminele problemen. Hier kan natuurlijk tegenin gebracht worden dat wij in een andere cultuur leven. Toch ben ik van mening dat het aantoont dat geweldadige spellen alleen niet tot geweldadige daden leiden.

Link to comment
Delen op andere websites

het valt uit niet uit te sluiten dat IV bepaalde invloed op deze man heeft gehad. Hij kon denk ik ook de gevolgen van zijn daad niet overzien (in Gta word je enkel opgepakt en sta je enkele seconden later weer buiten.).

Overigens vind ik het echt verschrikkelijk wat hij gedaan heeft. Zoiets doe je niet.... al helemaal niet tegen weerloze baby's

Link to comment
Delen op andere websites

Die man was ook een ex-gedetineerde van een psychiatrische instelling.

Dus in zijn hoofd ging er ook veel mis.

Hij had geen psychiatrisch verleden, hij had zelfs geen strafblad...

Wat het motief was, weten ze nog altijd niet.

Dat is misschien wel zo, maar geef wel toe, dat als je zoiets doet dan ben je niet helemaal lekker..

Dat was het eerste dat in mij opkwam...

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin,

Het is wetenschappelijk bewezen dat geweldadige games niet tot geweld leiden. Hooguit zouden mensen met moordneigingen ideeën kunnen opdoen uit games als GTA, maar zelfs gebeurt maar heel zelden.

Voor mensen die agressief zijn is het zelfs bewezen dat het spelen van games als GTA zelfs een therapeutisch effect kan hebben.

De 'babymoordenaar' is gewoon iemand met problemen, die toevallig ook van een potje GTA houdt.

We mogen het niet ontkennen of erover heen praten. De media leest dit forum nu ook en ik denk dat het gepast is als wij hier ook bij stilstaan.

We mogen overal om heendraaien aangezien GTA niet de schuldige is (en al helemaal niet onze community). Dat je er persoonlijk stil bij wilt staan is een eigen mening. Natuurlijk keur ik het niet goed wat deze persoon heeft gedaan. Maar wij (de community) zijn helemaal nergens schuldig aan, en ook de games, makers van de games, mensen met de rechten van de games en de bedrijven die het promoten ook niet.

Persoonlijk denk ik dat GTA:IV niets te maken heeft met de daad die deze man begaan heeft. Het feit dat hij nogal afgezonderd was en (te) veel games speelde waarschijnlijk wel. Maar GTA:IV zelf zal waarschijnlijk niet de aanleiding zijn geweest.

Precies, al begrijp ik niet waarom wij als community hier dan stil voor moeten staan. Je twee opmerkingen vullen elkaar niet aan. Verbeter mij als ik het mis heb.

Ik weet niet wat mijn mede-moderators van dit topic denken. Het maakt mij niet uit als het gesloten wordt. Maar ik vind toch dat we er openlijk bij stil mogen staan. Anders krijgen we het effect dat rioolkranten als de Telegraaf GTA en vooral de GTA community omschrijven als een bende psychopaten. Want je kunt er op rekenen dat die dit forum nu ook lezen.

Niets op deze aardkloot is zo corrupt als de media, tuurlijk zullen ze dit lezen en een beeld van onze community schetsen die afwijkt van de waarheid. Maar, so be it, laat ze hun gang gaan, de GTA community is niet alleen de grootste maar ook de openlijkste community waar ik deel van uitmaak.

Ik vindt het goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik ben helemaal voor, ik vindt ook dat we even besef moeten hebben voor wat er gebeurd is. Maar GTA heeft hier niets mee te maken.

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

aarom GTA de schuld er komen niet eens kinderen in GTA. :bonk:

En er zijn zoveel die GTA spelen. :Y

Anders zou heel dit forum met seriemoordenaars zitten. :7

Da kunnen ze beter de schuld geven aan Batman: The dark knight. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

aarom GTA de schuld er komen niet eens kinderen in GTA. :bonk:

En er zijn zoveel die GTA spelen. :Y

Anders zou heel dit forum met seriemoordenaars zitten. :7

Da kunnen ze beter de schuld geven aan Batman: The dark knight. :Y

Is Batman geen superheld?

Link to comment
Delen op andere websites

aarom GTA de schuld er komen niet eens kinderen in GTA. :bonk:

En er zijn zoveel die GTA spelen. :Y

Anders zou heel dit forum met seriemoordenaars zitten. :7

Da kunnen ze beter de schuld geven aan Batman: The dark knight. :Y

Is Batman geen superheld?

Ik heb het over de joker. :Y

Die komt toch in Batman: The Dark knight. :puh:

En als je goed hebt opgelet zegt die aan het einde dat die geen superheld is maar ook geen schurk. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...